@borg lainauksia muokataan ja laitetaan sanoja toisten suuhun. Eikös tuosta ollut puhetta aiemmin, että on kiellettyä ja lainausten muokkaajalle tulee kurinpitotoimia.Korjasin hieman*![]()
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
@borg lainauksia muokataan ja laitetaan sanoja toisten suuhun. Eikös tuosta ollut puhetta aiemmin, että on kiellettyä ja lainausten muokkaajalle tulee kurinpitotoimia.Korjasin hieman*![]()
Noissa ryobeissa oon ihmetelly akkujen hintoja. Rungot ei kalliita ole eikä hepposia ole mutta akkujen hinnat yllättävän korkeet enkä tarjouksia ole kaupoissa huomannu.Milkkarin halpiksella eli Ryobilla oon pärjännyt tähän asti ihan hyvin.
Minun käsitys muuttui merkittävästi tuossa joku aika sitten kun keltaisten koneiden edustaja poikkesi hallilla. Sitä hänkin sanoi, että vanha käsitys istuu ihmisissä lujassa vaikkei enää aihetta olisi. Sopivasti oli yksi huoltomies paikalla jolla on punaisia koneita. Päästiin tekemään vähän vertailua keltaisten, punaisten ja vihreiden välillä. Jossain vaiheessa tarkoitus vertailla vähän perusteellisemmin.Ei tästä kauaa ole ku paikallisessa starkissa esittelivät keltaisia koneita. Jäi ihan hyvä vaikutelma koneista![]()
Korjaan hieman*Dewalthan on aina ollut sellainen marketeissa myyty harrastekonemerkki. Samaa firmaa kuin Black&Decker ja Stanley, laadukkaampana markkinoivat, mutta samaa harrastelaatua on.
Naapurin kirvesmiehellä on keltainen jiirisaha. On tosi outo käyttää, kun kahva on pystyssä. Eikä mikään tarkka ole, mutta kestävä on ollut.Jiirisirkkeliä ostaessa kävin hiplaamassa pariakin Dewalttia ja ne oli väljiä, eli johteet antoivat periksi ja sama olisi ostaa joku Ein-Hell. No ostin sinisen Boschin ja se on ollut hyvä.
Jiirisirkkeli on kyllä erikoinen kapistus, vaikka kaupassa tuntuu hyvälle niin amatööri huomaa sen todellisen hyvyyden vasta kotosalla.Jiirisirkkeliä ostaessa kävin hiplaamassa pariakin Dewalttia ja ne oli väljiä, eli johteet antoivat periksi ja sama olisi ostaa joku Ein-Hell. No ostin sinisen Boschin ja se on ollut hyvä.
Omassa jiirisirkkelissä sama vika. On kyllä vittumaisin vitsaus, mitä olla voi.Kulma-asteikko on epätarkka
Varmaan valtaosassa on noin. Itselläni on Metabo, hinta-laatusuhteeseen olen ollut tyytyväinen.Omassa jiirisirkkelissä sama vika. On kyllä vittumaisin vitsaus, mitä olla voi.
Ainakin itse on tottunut metallivannesahojen kanssa siihen että ne vasteet on koneistettu/ainakin ne on koneistetulla pinnalla kiinni. -> kun sahaat jotain 90° kulmaan niin se on 90° (sama juttu 45.0° tai 22.5° kanssa)Varmaan valtaosassa on noin. Itselläni on Metabo, hinta-laatusuhteeseen olen ollut tyytyväinen.
Laatu näkyy hinnassa. Ei tuossa Metabossahaan täysin pidä paikkaansa asteikko. Ja kaikki "kannettavat" jiirisahat tuntuu notkuvan sen verran, että turha on tarkkaa yrittää. Mutta ei niitä aiihen ole tehtykään, ne on rakennustyökaluja. Puusepän työkalut on sitten ihan eri järeysastetta ja painoluokkaa, niitä ei tuollein kannetakaan raksalle mukana.Ainakin itse on tottunut metallivannesahojen kanssa siihen että ne vasteet on koneistettu/ainakin ne on koneistetulla pinnalla kiinni. -> kun sahaat jotain 90° kulmaan niin se on 90° (sama juttu 45.0° tai 22.5° kanssa)
Eikä silleen että kun tuot kappaleen vasemmalta niin se on 90° ja kun tuot oikealta niin se on 88°..
Toki takavasteen kiinnitysruuvien säätöreikiä työstämällä sen vasteen varmaan saisi just kohdalleen/yhdensuuntaiseksi mutta toistaiseksi on menty kepulikonstein...
Ei oo kalliimmista jiirisahoista kokemusta listahommissa niin en tiedä miten se niissä on toteutettu, ainakin korkeampia ne vasteet näkyi olevan -> ei ole mainitsemaani ongelmaa isojen listojen kanssa.
Ainakin niiden roikkarälläkässä vaihde piti yhtä pahaa ääntä kuin bilteman 20€ rälläkässä ja kiinan makita kopiossa. Milffuck ja makita ja bosch kulmavaihteesta ei kuulu käytännössä mitään.Dewalthan on aina ollut sellainen marketeissa myyty harrastekonemerkki. Samaa firmaa kuin Black&Decker ja Stanley, laadukkaampana markkinoivat, mutta samaa harrastelaatua on.
Olisko jonkunlaista tuotekehitystä tapahtunut.Eikös joskus jossain lehdessä ( TM , Koneviesti, tms ) ollut akkukoneita testissä laaja kattaus, ja milkkarissa erityisesti moitteita sai tuo akun kiinnityksen väljyys.
Muuhun en ota kantaa koska tarkoitus ei ole alkaa riitelemään/vänkäämään, mutta kannattaa vähän tarkastella hintatietoutta. Noita Makitan 6 Ah akkuja myydään yleisesti jollain 89-99 eur hinnalla, halvimmillaan olen ostanut 69 eur hintaan.Enkä mä nyt tiedä onko ne Ryobin akut sen kaalllimpia kuin muihinkaan, 2 kpl Ryobin 5 Ah akkua noin 180,- ja mäkitan 2 kpl 6 Ah akkuja noin 250,-
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.