Et kait enää DNA:n liittymää ottanut, jos kerta noin päin ...ttua hoitaavat asiakaspalvelun.
Oletkos YRITTÄNYT hoitaa jotain asiaa Telia-Soneran aspan kaa.....mä oon....

.
Parhaita paloja:
Asiakas unohtanut sähköpostin salasanan. Asia "hoitui" yhdellä puhelinsoitolla, lähettävät uuden sähköpostin salasanan SÄHKÖPOSTIIN..

.siis siihen, johon ei päässyt. Tekstiviestiä ei voinut lähettää, koska ei ollut Soneran puhelinliittymä...
Keräilivät lankoja rullalle. Syrjäkylällä noheva myyntimies myi pöytägsm puhelimia ja gsmtukiasemia joka torppaan josta puhelinlangat lähtivät, sekä, koska tolppa oli kaukana ja matkapuhelinkuuluvuus huono, ulos asennettavan suunta-antennin "pakettitarjouksena kun nyt piuhat lhtee, vain 550 euroa". Nouto postitoimipaikasta 35 km päästä....
Onneks ehdin väliin, saahan ne lankansa kerätä mutta vastaavat yhteydet on toimitettava veloituksetta. Jotain 12-14 taloo oli kiertäny ja myyny vanhuksille lankapuhelimen ja adsl modeemin tilalle. Pari puhelinsoittoo ja hra myyntitykki oli seuraavalla viikolla naama punasena tullu kerään kimpsunsa pois, mitätöiny laskut ja kertonu että loppuviikosta tulee asentaja laitteleen kaiken kuntoon...
Syrjäkylän yritysasiakkalla kerättiin langat ja adsl poistui. Tilalle gsm tukiasema. meni kuukausi ja soitteli mulle ku ei sähköposti toiminu. No ei kai. kun gsm liittymään ei kuulu sähköposti kuten adsl liittymään. Eivät vaan kertoneet asiakkaalle, että sähköposti muuttuisi maksulliseksi lisäpalveluksi.....Viikon tappelun jälkeen palauttivat joltain varmuuskopiopalvelimelta sähköpostin, antoivat jopa kuukauden veloituksetta. No, yhteyksien palvelutarjooja vaihtui, samoin sähköpostin palvelutarjoaja....
Keskisuuren yritykseen myytiin nopeempi ADSL liittymä, hra asentaja tuli vaihtamaan sitte boxin. Sitte soikin mun puhelin, kun firmassa mikään ei toiminu muu, paitsi viidellä ekaks käynnistetyllä koneella nettiin pääsi, lopuilla kymmenkunnalla ei.

Soneran konffaama Thomson mediaboxi, joka on kotikäyttöön tarkoitettu, hakee IP-osoitteet soneralta, vain 5 per boxi ja IP-avaruus on jotain ihan eli kuin "normi"adsl laitteissa eikä boxia pääse millään konffaamaan.
Vaihdoin vanhan Telewellin takaisin piuhanpäähän ja kaikki toimi. Palvelutarjoaja vaihtui... nettiyhteys ja noin 40 kpl puhelinliittymiä...
Soito aspaan.." onko tietoa kuinka kauan yhteydet on poikki???" " Ei meillä ole yhteyskatkoja koko suomessa tällä hetkellä" " jaa ei vai..." " Ei, kyllä me täällä asiakaspalveussa sen tietäisimme, vika on nyt kyllä teidän laitteissa jos yhteys ei toimi..."
" Aha. No, pääsethän sä nettiin...(myöntävä vastaus) no viittitkö sitten kommentoida www. phnet. fi sivustolla olevaa uutista." klikliklik....tuutttuuttuut..
Uutinen oli: Soneralla erittäin laaja häiriö adsl ja gsm yhteyksissä etelä-suomessa...