Ei kun kaveri. Itse olin vain lastausapuna ja matkaseurana. Ja pitäähän jonkun sitä kaljaakin road tripeillä juodaTosi offtopiccia, mutta onkohan mulla mennyt ohi. Ootko ostanu jonkun veneen?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Ei kun kaveri. Itse olin vain lastausapuna ja matkaseurana. Ja pitäähän jonkun sitä kaljaakin road tripeillä juodaTosi offtopiccia, mutta onkohan mulla mennyt ohi. Ootko ostanu jonkun veneen?
No paljasta nyt ees minkälainen vene!Ei kun kaveri. Itse olin vain lastausapuna ja matkaseurana. Ja pitäähän jonkun sitä kaljaakin road tripeillä juoda![]()
Takahytillinen 6m perämoottorivene. Lähinnä mökille yhteysveneeksi. Eli ei mitään hienoa tai erikoista, mutta tuohon käyttöön hyvä paatti. Iso avotila tavaran roudaamiseen ja hytistä saa sateen suojaa eikä ole pressusulkeisia.No paljasta nyt ees minkälainen vene!![]()

vaurioina tähänmennessä lähinnä pistokkeen kaapeli jonka jäykkyys pakkaskeleillä on rautakankea vastaava
Juu, olen joskus hiplaillut tuollaista kaapelia ja onhan se aivan huippua, tuota olisin käyttänytkin jos olisi tavalliselle tallaajalle helposti saatavissa. Mutta kun finparttiassakin minimitilaus on 100e, ja tuota piuhaa riittäisi ihan vaan 3m pätkä.Suosittelen lämpimästi PUR-kaapeleita tuohon.
Pariin kevytperävaunuun on laitettu tätä:
https://www.finnparttia.fi/epages/finnparttia.sf/fi_FI/?ObjectID=2368357
Ja traktorivetoisessa kaivurikärryssä:
https://www.finnparttia.fi/epages/finnparttia.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014102905/Products/HD7X1,5PUR
Toki täysledivaunuun voisi laittaa 0,75 kaapelitkin.
joku 12x0,75 vois olla aika jees tohon, laittaa enemmän virtaa kaipaaville usemman johtimen (esim. maakarva).Juu, olen joskus hiplaillut tuollaista kaapelia ja onhan se aivan huippua, tuota olisin käyttänytkin jos olisi tavalliselle tallaajalle helposti saatavissa. Mutta kun finparttiassakin minimitilaus on 100e, ja tuota piuhaa riittäisi ihan vaan 3m pätkä.
(Tai ei oikeastaan tuota vaan jotain vastaavaa vähintään 8-napaista)
Kelpais mullekkin tuo yhdistelmä.Kärry on ollut apuna kaikenlaisessa hommassa, vaurioina tähänmennessä lähinnä pistokkeen kaapeli jonka jäykkyys pakkaskeleillä on rautakankea vastaava ja yksi led äärivalo johon ei enää tule valoa.
Molemmat on jo investoitu uudet mutta enpä ole saanut vaihtotoimenpidettä aikaiseksi
Tänään laitoin kärryn elämänsä koetukselle ja lastasin ≈4000kg klapia kyydille, ei tiennyt pihasiirrossa oikeen mitään eikä vetoautoakaan ahdistanut vaikka pienet renkaat ja pehmeä pelto ei varsinaisesti mikään huippu yhdistelmä olekkaan.
Näytä liitetiedosto 86113 Näytä liitetiedosto 86114
Aijaa on näköjään hukannut projektin kuvat mutta tämä on vaunu on hyvinkin pitkälti noilla opein valmistettu, paitsi että lava on tasainen.Tein joskus 2007-8 paikkeilla 3-akselisen 3500kg kärry, 6m kippaavalla lavalla. 14" renkaat oli lavan alla, mutta renkaille oli tehty 100mm kotelo lavan pohjaan joten lava oli tuon verran matalammalla. Pyöräkoteloiden väli oli sen verran suuri, että lavalle mahtui ajamaan normi auton noiden pyöräkoteloiden väliin. Kärryä oli tarkoitus vetää Iveco doppel kuorma-autolla, jossa oli Saksassa asennettu 3500kg vetokoukku. Kärrystä tuli kuitenkin sen verran suuri ja projektin edetessä Ivecon kunto otti takapakkia, joten myin kärryn kun sain sen valmiiksi, Iveco lähti myös. Tilalle ostin 2000kg kok. paino alumiinirunkoisen pressukapellikärryn. Jos jotain oppia pitäisi sanoa, niin 2mm seinämällä oleva palkki on liian ohutta kärryn runkoon. Se tahtoo mennä kasaan kun pulttaa vaneria, sidontalenkkejä jne. Lisäksi repeämisvaara hitsauksen vierestä on paljon ilmeisempi kuin 3mm seinämällä. Pistekuormia varten rungon kannattaa olla tukeva ja mustat osat kannattaa ehdottomasti sinkitä.
Tämä on väistämätöntä eikä sitä pitäisi laisin käyttää, onko sulla sattumoisin noita kuvia missään tallessa jos vaikka liittäisit uusiksi tähen ketjuun?Aijaa on näköjään hukannut projektin kuvat
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.