Älytöntä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Josva
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Työmaalla on kiertävä vuoro tiskikoneen tyhjennyksessä ja täytössä.

Rouvasväki (käsialasta päätellen) haluaa, että astiat pannaan suoraan koneeseen. Jos niitä on kertynyt tiskialtaaseen, niin olen ollut kuulevinani jotain posmotusta käytävän päästä, kun rouvasväki täyttää konetta.

Periaatteessa ajatus on hyvä, mutta kun se ei toimi. Jos tiskikoneen luukku on avattu, että pestyt astiat saisivat kuivaa, niin rouvasväen pelossa :justiina: sinne on jo tuupattu likaisia aterimia ja kahvimukeja puhtaiden joukkoon.

Siispä taas kone käyntiin...:facepalm:

Tuohon on ihan yksinkertainen lääke. Hieman riippuen koneen mallista ja asennuspaikasta, niin käännettävä lappu "PUHTAAT" / "LIKAISET" jääkaappimagneetilla koneeseen kiinni tai narulenkistä roikkumaan tai työtasolle shakkinappulan alle. Luksusversiossa on myös "PESUSSA" vaihtoehto, jolloin pesuohjelman päätyttyä myös ohikulkija voi pesuohjelman päättymisen havaittuaan avata luukun ja kääntää lappu "PUHTAAT" -tilaan.

Vain mielikuvitus on rajana. Äkkiähän tuon kyhää vaikka pyöreästä peltilätkästä ja nuolen muotoisesta lätkästä. Pyöreään lätkään sektorit selityksineen ja reikä keskelle, nuolen muotoiseen lätkään reikä häntäpäähän ja koko keksintö löysästi niitillä kiinni.

Kuulostaa Sipilän kakkaralta. :kieli:

kakkara.webp

Kyllä siihen pitää saada joku kuittaussysteemi, että tiedetään kuka kakkaraa on hyväillyt. Siitä voidaan sitten viikkopalavereissa jakaa palutetta. :D

Tuohon on ihan yksinkertainen lääke. Hieman riippuen koneen mallista ja asennuspaikasta, niin käännettävä lappu "PUHTAAT" / "LIKAISET" jääkaappimagneetilla koneeseen kiinni
Näin meillä duunissa...
Kone laitetaan pesemään, kääntyy PUHTAAT lapunpuoli esille, kun kone tyhjätään, on LIKAISET luettavissa...

Kertakäyttö astiat on hyvä keksintö työpaikka ruokaloihin, sitten nitistään tietenkin siitä kuka vie roskiksen ja mihin jätesäkki teline asennetaan.

Työmaalla on kiertävä vuoro tiskikoneen tyhjennyksessä ja täytössä.

Rouvasväki (käsialasta päätellen) haluaa, että astiat pannaan suoraan koneeseen. Jos niitä on kertynyt tiskialtaaseen, niin olen ollut kuulevinani jotain posmotusta käytävän päästä, kun rouvasväki täyttää konetta.

Periaatteessa ajatus on hyvä, mutta kun se ei toimi. Jos tiskikoneen luukku on avattu, että pestyt astiat saisivat kuivaa, niin rouvasväen pelossa :justiina: sinne on jo tuupattu likaisia aterimia ja kahvimukeja puhtaiden joukkoon.

Siispä taas kone käyntiin...:facepalm:
Mulla oli joskus niin avuton akka, että oli tyhjentänyt paskaiset astiat koneesta kaappeihin sen kerran kun erehdyin käyttämään esihuuhteluohjelman. :eek: On se ny kumma jos ei jo hajusta huomaa, onko koneessa puhtaita vai paskaisia astioita. Toisaalta tätä reflektoiden ehkä sen vielä jotenkin tajuaa, ettei ukot työmaalla huomaa vain lastatessaan lisää paskaa kyytiin. :D

Sitä en kyllä tajua, miksi konepestäväksi tarkoitettuja astioita mihinkään altaaseen tungetaan. Siihen altaan viereen tasollehan ne kuuluu laskea, koska ei joka kupin takia voi alkaa koneen luukkua runkata. Tavaroiden laskeminen erilaisiin altaisiin on äärettömän rasittavaa. En tiedä, miksi jossain vessan lavuaarissakin säilytetään käsilaukkuja ja hiusharjoja. Luulisi hoksaavan, että se on likainen ja mahdollisesti kostea pinta, ja vielä kosteammaksi tulee kun pesen jäteöljyiset kädet tehopuhdistusaineella siinä veskan päällä.

Mulla oli joskus niin avuton akka, että oli tyhjentänyt paskaiset astiat koneesta kaappeihin sen kerran kun erehdyin käyttämään esihuuhteluohjelman. :eek: On se ny kumma jos ei jo hajusta huomaa, onko koneessa puhtaita vai paskaisia astioita. Toisaalta tätä reflektoiden ehkä sen vielä jotenkin tajuaa, ettei ukot työmaalla huomaa vain lastatessaan lisää paskaa kyytiin. :D

Sitä en kyllä tajua, miksi konepestäväksi tarkoitettuja astioita mihinkään altaaseen tungetaan. Siihen altaan viereen tasollehan ne kuuluu laskea, koska ei joka kupin takia voi alkaa koneen luukkua runkata. Tavaroiden laskeminen erilaisiin altaisiin on äärettömän rasittavaa. En tiedä, miksi jossain vessan lavuaarissakin säilytetään käsilaukkuja ja hiusharjoja. Luulisi hoksaavan, että se on likainen ja mahdollisesti kostea pinta, ja vielä kosteammaksi tulee kun pesen jäteöljyiset kädet tehopuhdistusaineella siinä veskan päällä.

Juu tällätään ne paskaset ruoka astiat sinne pesu altaaseen ja sitten pestään vähintään kädet siinä päällä mutta voi se olla että joku janssonin kiusausta sisältänyt uuni vuoka huuhdellaan ja kipataan siihen päälle:mad:. Voi ristus että on muuten kuvottavaa kaivaa net vettä täynnä olevat lautaset sieltä:äklö:

Minä oon lapsille opettanut, että ruokailun jälkeen lautanen ja ruokailuvälineet huuhtastuina tiskikoneeseen tai pinoon siihen tiskipöydän tasolle. Vaimolla ja anopilla taasen se tyyli, että tiskialtaassa alimmaisena on se huonosti tyhjennetty broilerinsuikalerasia, samaan tyyliin margariinirasia. Suikalerasian pintakelmu tukkii altaan pohjareiän ja kylmää vettä on semmonen 5cm altaan pohjalla. Siihen päälle mätetään kaikki ruokailusta tullut astia yms tavara ja jos mahdollista niin piimäpurkki tms valumaan tyhjäksi.
Sitä jos syystä tai toisesta joutuu normaali-ihminen selvittelemään niin väkivallanteko käy ensimmäisenä mielessä.
Joskus oon kysynyt, että käviskö jos vääntäisin tortun siihen päällimmäiseksi mutta siitä ei seurannut mitään hyvää.
Mitään niin inhoa kuin turhaa työtä ja tuommoisessa sitä oikein tekemällä tehdään.

No mutta.....
"riko" se tiskikone, eli teet joku jekun jolla tiskikone ei toimi. Siinä ku pari kertaa ite setvii sen lavuaarin tyhjäksi tiskaamista varten niin voi alkaa kiinnostamaan mitä sinne alunperin laittaa...

Meillä on sellainen kätevä ja järkevä järjestely, että minä en puutu tiskikone/keittiöasioihin ja vaimo ei puutu talli-asioihin.
Tällä menetelmällä säilyy talossa sopu ja järjestys hyvänä itsekunkin "valtakunnassa". :peuk:

Meillä on sellainen kätevä ja järkevä järjestely, että minä en puutu tiskikone/keittiöasioihin ja vaimo ei puutu talli-asioihin.
Tällä menetelmällä säilyy talossa sopu ja järjestys hyvänä itsekunkin "valtakunnassa". :peuk:
Minä vuonna viimeksi oot käyny keittiössä tai vaimo tallissa o_O

Mikä siinä että myös näillä samoilla toimijoilla on vaikeuksia asioiden suuruusjärjestyksen hahmottamisessa. Jos lautasia, kulhoja tai kattiloita pitää pinota johonkin, laatikkoon, kaappiin tai vaikka sinne tiskialtaaseen, niin varmasti pienin astia on pinon alimmaisena ja varmuudeksi noin puolivälissä on taas pieniä astioita takaamassa tornin huojuvuus.

Emäntä ei pane tikkuakaan ristiin ulkona tapahtuviin kone hommiin. Ja minä en pane pesukonehommissa, muutoin kun ne hajoaa ja yritän niitä sitten ehjätä. Imuritkin saa puolestani olla rauhassa, mutta ruohonleikkuriin - lumilinkoon hän ei taas koske.

Mä kyl täytän ja tyhjäänkin tiskikoneen, teen ruokaakin. Ku oli polvi oikein vialla, alko emäntä ajeleen nurmikot perässäkäveltävällä eikä oo siitä sitten luopunut, hyötyliikuntaa näes...
Joskus kyl imuroinkin ja pesen lattiat...

Onhan tämä ihan älytöntä, naisten / miesten työt. Mutta kun aika ei vain riitä joka hommaan kynsiään sotkea, siivotaan sisällä jos hän siivoaa myös ulkona. Mutta kun ei näin tee, niin siivotkoon sitten sisällä.

Meillä kyllä on ihan luontevasti hommat jakaantuneet naisten/miesten töihin. Ja jopa sellaisella perinteisellä tyylillä.
Kotitöistä ei ole koskaan tarvinnut riidellä. Enimmäkseen vaimo tekee ne.
Voin minä nurmikon leikata ja lunta lykkiä.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin