Volvo EC55B Pro - oh1hih:n 2. minikaivuri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oh1hih
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä ne remontit JCB:hen aikanaan tulee suolaisine varaosahintoineen, kyllä volvo on varmasti paljon fiksumpi valinta

Sanot videossa että syvyysnäkösi on huono. Mummon veli oli lasisilmäinen kaivinkone- ja automies. Monesti ihmetellyt miten se osasi kaivaa yhdellä silmällä. 70-kymppisenä tuurasi vielä autonkuljettajia, viinarekka-keikalla lentävät oli pysäyttäneet ja ratsanneet, moittineet että noin vanha mies ja lasisilmä vielä toinen! Oli vastannut: -Kuuleppa poika, niin se sinäkin teet kaikki tarkat työt yhdellä silmällä.

Mulla näkö aiemmin ilman laseja niin että oikealla silmällä erotan jotenkuten sen suurimman kirjaimen siinä optikon taulussa, seuraava rivi on jo sumeeta massaa. Sama nykyisin lasien kanssa koska vain tasapainolinssi huonommassa silmässä.
Silti syvyysnäkö kuitenkin hyvä, koska ihan pikkunöösistä ollut näkö tommonen, niin oppinut toimimaan yhdelä silmällä. Mm ammun vasurilta vaikka oikeekätinen olenkin.

Itse en ole huomannut syvyysnäössäni ongelmaa, mutta ei se vissiin parhaasta päästä ole, koska intissä sitä jotenkin testattiin kun valittiin tulenjohtoväkeä.
En päässyt niihin tehtäviin, joten jotain heikkoutta siinä sitten lienee.

Kaivinkoneen kanssa kyllä pärjään. Ainoa haaste on välillä arvioida, että missä se peräpaino menee. Kun ajaa esim. traktorin peräkärryn viereen ja pyörähtää ympäri, niin ei oikein osaa arvioida, että ollaanko liian lähellä kärryä vai ei. Kun ei ole sitä telojen väliin mahtuvaa ylävaunua.
Yleensä siellä on enemmän rakoa kuin kuvittelin.

Kaivinkoneen kanssa kyllä pärjään. Ainoa haaste on välillä arvioida, että missä se peräpaino menee. Kun ajaa esim. traktorin peräkärryn viereen ja pyörähtää ympäri, niin ei oikein osaa arvioida, että ollaanko liian lähellä kärryä vai ei. Kun ei ole sitä telojen väliin mahtuvaa ylävaunua.
Yleensä siellä on enemmän rakoa kuin kuvittelin.
Olen tässä tuon peräpunttiongelman kanssa miettinyt joskos laittaisi kameran katolle kuvaamaan alavinkkeliin niin saisi tilannekuvaa juuri niihin kärrynkylkiin jne nähden. Halpa kampe kuitenkin.

eihän nuissa pikkusissa peräpuntti paljon kiusaa isonmilla väärinpäin kääntämällä saat vaikka kuomaauton jorpakkoon että hupsisk

Olen tässä tuon peräpunttiongelman kanssa miettinyt joskos laittaisi kameran katolle kuvaamaan alavinkkeliin niin saisi tilannekuvaa juuri niihin kärrynkylkiin jne nähden. Halpa kampe kuitenkin.
Peräpuntin kanssa pärjäsi joten kuten kun ahtaaseen väliin mennessä arvioi oik.telan väliä esteeseen.Joskus hipsii vaikkakuinka arvoi.

:pesis:Tai termospulloon. Minulla oli joskus hyvä Japanilainen litran termospullo jossa kahvi pysyi lämpimänä. Eräällä työmaalla termari oli työpöydällä ja -80 luvun lopu Caterpillari oli kaivamassa perustusmonttua. Se saakeli pyörähti siinä työpöydän kohdalla ja se hirvittävän pitkä peräpuntti osui termariin työpöydällä ja termari lensi maahan rikkoontui. Kuski lupasi ostaa uuden tilalle, vaan 19 vuoteen ei ole näkynyt.

:pesis:Tai termospulloon. Minulla oli joskus hyvä Japanilainen litran termospullo jossa kahvi pysyi lämpimänä. Eräällä työmaalla termari oli työpöydällä ja -80 luvun lopu Caterpillari oli kaivamassa perustusmonttua. Se saakeli pyörähti siinä työpöydän kohdalla ja se hirvittävän pitkä peräpuntti osui termariin työpöydällä ja termari lensi maahan rikkoontui. Kuski lupasi ostaa uuden tilalle, vaan 19 vuoteen ei ole näkynyt.
Ei ole kuski vielä japaniassa käynyt?

Toimiiko Engconi suoraan napeista? Ettei tarvitse poljinta käyttää samalla.

Näitä nappiengconeita on laitettu kummallakin tavalla toimintaan, sillä vaan kyselen. Propo olis kyllä hyvä mutta hintasuojattu tämmöiseen vähäisempään käyttöön sellainen.

Tai siihen puntin päälle kuvaamaan siihen lähelle, vielä tarkemmin näkee paljonko tilaa on.

Pistää ylävaunun etukulmiin " ylileveysvalot" samalle kääntösäteelle, mitä se perspunttikin huitelee.
Näkee heti jo esim peräkärryn vierelle ajaessa, mahtuuko vaiko ei.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin