Valtra 8400

Viestiketju:
Valtra 8400

Eilen, purkuvaihees....

IMG_20200927_143154.jpg


Sit purettuna

IMG_20200927_170823.jpg


Nyt, koos ja kummi myös vaihdettu

IMG_20200928_202559.jpg
 
Näihi on loppuusa aika näppärä ja nopea laittaa jarrut , toki sitte kun on kuormaajien runkosovitetta , alaterää jne... rompetta pultattuna jokapuolelle eteen nii pikkuse hiastaa.
Viimeks kun tein T190 jarrut ja siinä alaterä ja etukuormaajan sovitteet taka-akselistoon siottu kiinni nii surutta leikkasin sovitteen poikki ja sitte akseliputki pois kaikkineen , uuvemmissa sivurajottimen korva tulee neljällä pultilla ja kahella putkisokalla kiinni akseliputken alapintaan , putkisokat on kohistustappeina , siihe kun samaan pakettiin työnnetään sovitteen kiinnityslevy ja pitkät putkisokat kaikkien läpi nii eipä se siitä enää lähekkään suorilta sivulle vetämällä.
 
Juu ei tolkuttoman paha rasti ole suorittaa, jollei liikoja ylimääräisiä lisähilppeitä oo asenneltu ....
Toki tällekki puolelle kun asenteli paksummat + parempikuntoiset levyt + sen yhden ylimääräisen välilevyn ja väkersi ne shimmit sit päätylaipan alle, meni siin oma aikansa ....
 
Ne kuvat, ja VARSINKIN videot kun on niin toivottuja .....





Ja niin se vaan Valumötti läks ......
 
Tää omistaja koitti lauantain soitella, en pauketontilla ollessa kerinny vastaileen, nyt ehtoolla soitti uusiksi ...
Vallu toimii ihan jees, ja melkeinpä huilaillut kone on, ei ole vasta kuin n.500t kait jurttia nostettu ..... Kytkintä tars kait jossain vaihees kattoo, vaikuttais kait et olis aika loppu ....
 
Kyllä valmetin pikavaihde vinkuu, ainakin tuossa 6800 liikennemallissa ihan korvin kuultavasti. Ja mahottoman laiskan tuntuinen on kyllä ainakin siinä mallissa tuo moottori, parani vähän kun laittoi syötöt pohjaan ja säätäjän herkälle, johtunee osin turbiinikytkimestä joka on turhin varuste mikä maataloustraktorissa voi olla muutenkin.
Kiihdyttäessä tuommosta 16-18 tonnin maakärryä soramontun liittymästä kiihtyy tuolla mallilla samalla matkalla ~35-38 vauhtiin kuin alun perin tehottomampi jakajapumpullinen 6310 JD josta syötöt myös vain laitettu pohjaan kiihtyy täyteen 43 vauhtiinsa.

no toki fergumieshän ei turbiinikytkimestä mitään ymmärräkkään.. kuormaustöissä ihan helvetin kätevä ja metsä ajossa ehdoton. Eli fergumieshän ei asiaa arvosta kun ei siitä mitään ymmärrä
 
John Deere ja Valtra koneilla oon ajanut enemmän kuin ferguilla. JD noista ylivoimaisesti parempi joka mittarilla poislukien metsä/raivaushommat eikä turbiinikytkintä ole kaivanneet pätkääkään.
 
Pätee samalla lailla että jos et metsäkäyttöön ole laittamassa niin John Deere tai Case ym. Ovat parempia vaihtoehtoja
 
Pätee samalla lailla että jos et metsäkäyttöön ole laittamassa niin John Deere tai Case ym. Ovat parempia vaihtoehtoja

Joo. Olkoot. Modernimpaa vehjettä. Mikä liikkuu eestaas tikkua heilauttamalla ja ilmastointi.
 
Korjauskulut Valtrassa taitaa olla alhaisemmat edellä mainittuihin Hitech -malleissakin. Hydrauliikka ainakin yksinkertaisempaa.
 
Se hydrauliikka on myös huonompaa, joissakin tapauksissa estää jopa käytön/hidastaa paljon, erityisesti kun ulkopuolinen hydelohko ei toimi valmetissa nostolaitteen kanssa yhtä aikaa, siis edes silloin kun nostolaite on menossa alaspäin! eikä noita JD hydrauliikkasysteemeitäkään ole tarvinnut korjata.
 
Valtrassa toimii nostolaite ulkopuolisen hydrauliikan kanssa yhtä aikaa jos ulkopuolen vipua ei avaa kokonaan auki niitä yhtäaikaa käytettäessä. Hitaammin tietysti, mutta tuttu ominaisuus kaikissa ympäripumppaavissa.
 
Valtrassa toimii nostolaite ulkopuolisen hydrauliikan kanssa yhtä aikaa jos ulkopuolen vipua ei avaa kokonaan auki niitä yhtäaikaa käytettäessä. Hitaammin tietysti, mutta tuttu ominaisuus kaikissa ympäripumppaavissa.

Ihan kuin taaveteissakin:virnpeuk:
 
Takaisin
Ylös