Valmet terra

Viestiketju:
Valmet terra

arajussi

Kansalainen
KK Plus ADpack
Liittynyt
26 Marraskuu 2016
Viestit
634
Tuo pitäs saaha tuo heilumaan omin voimin
IMG_20201028_110203.jpg
 
Tämä on aika erikoinen Terra, kun leveä hytti ja nokkamalli. Onkos siellä takana joku pilkki?
 
Kuvien määrä ei nyt ole linjassa ollenka suhteutettuna verbaaliseen informaation :eiei:
 
Kahella pumpulla toinen nokalla tuuletin näyttäs olevan vautipyörällä
IMG_20201028_153300.jpg
IMG_20201028_153220.jpg
 
Hieno on :peuk: joku entinen TVH,n konekko? Käyttötarkoitus ainakin mulle epäselvä :mitenlie:
 
:epätieto: Olisko armeijan mallisesta Terrasta tehty hakkuukone?
Hyttiä siirretty taaksepäin ja tehty konepeitto.
 
Eihä ois kuitenni turbiinikytkimellä tms. tuo kun nuo tuuletusrivat näkyy tuolla kytkimellä ?
 
Mulla kun on 872K metsäkone, niin siinä lienee samanlainen voimansiirto. Paitsi mulla on napavälitykset, vanhemmissa ei ollut. Kuiva kytkin on vaihteiston takapäädyssä.

Tuo nosturi lienee jokin kappaletavanosturi aluperin. Näyttäis olevan nostopuomissa 1,5m jatko. Tämä selittää tuon muun rakenteen.
 
Onkohan tämä tehty tarkoitusella pinnapultit liimalla kiinni. No rälläkällä puolet poikki
IMG_20201029_125746.jpg
IMG_20201029_125746.jpg
 
En kyllä rälläköisi, ennen kuin olisin selvittänyt saako uusia?
 
Saahan ne pinnapultit pois kun laittaa kaksi mutteria pultin yläpäähän, käyttää toista "lukkomutterina" ja toisen mutterin kiristää siihen ja vääntää pultin pois.
 
En kehannu lähtee hakemaan muttereita 14mm1.5 nousulla kaupunkista kun oli ennakkotietoo pikkuviasta pytyssä
IMG_20201029_133418.jpg
 
Tuo muistuttaa ihan pikkuserkkujen pappatunturin pyttyä. Hengitti tosi hyvin.
 
Saikohan nestekytkimen irti mootorin mukana kun näytää tuon mootorin pyöritys kovin nähkeeta
 
Takaisin
Ylös