Unet konekansasta

Nikola Teslalla oli kuulemma kyky unissaan testata ja keksiä asioita. Tarina kertoo että ensimmäistä 3-vaihe genua tehdessään piirustuksissa oli laakeri, joka unissa testatessa rikkoutui. Aamulla Tesla katseli piirustuksia ja piirsi tuplasti isomman laakerin.

Itekkin olen tuota yrittänyt. Se vaatii sen että pajalla olevasta ongelmasta ottaa "syötettä" päivän tai useammankin ajan, jotta alitajunta ottaa sen käsittelyyn. Toinen vaatimus on se että nukkuu riittävästi. Parin päivän tai viikon päästä kun taas silmäilee sitä ongelmaa niin päähän putkahtaa ahaa-elämys että noinhan se kannattaa tehdä.
Eihän tämä "uniprosessointi" heti ala toimimaan mutta harjoittelulla pääsee alkuun.

Joskus vaan käy niin että yöllä herää sen heureka-idean kanssa ja aamulla ei enää muista mikä se oli. Pitäisi kirjoittaa heti ylös.

Jännä homma tuo lentäminen, monet on kertoneet samaa. Ja ite kanssa ihan toistuvastikin lentänyt semmosia 10 - 50 m pituisia hyppyjä, jotenkin hartioita kiristämällä sai kontrolloitua hypyn pituutta ja korkeutta.
Tuttuja unia. Aivan samantyyppisiä loikkia tulee tehtyä ja varsinkin korkealta kun muut sitä kauhistelevat.

Tuttuja unia. Aivan samantyyppisiä loikkia tulee tehtyä ja varsinkin korkealta kun muut sitä kauhistelevat.
Ne ovat parhaita kyllä kun itse saa päättää loikan pituuden.
Ja sitten kun päinvastoin. Ei nouse jalka vaikka hoppu olisi.
Tai ampua kun pitäisi kohteeseen niin ei vaan yllä luoti perille vaikka roikkuna koittaa tähdätä. Kuin kovasti hidastettuna lähtee pati piipun suusta jotta oikein lentoradan näkee.
No, ompahan mukavampi herätä :)

Vanhan miehen harmeja nuo.
17 vuotiaana ampumaleirillä ensi kertaa. Oli oikein selostettu uni. Taistelija toverit tiesivät aamulla kertoa. Muuten en muistaisi kyllä .
Olin mölissyt :
"Voi sian nahkanen v..tu . Vaikka miten tähtää niin aina vaan penkka pölisee"

Vaihteeksi jotain enempi teknismielistä ja jotenkin jäi mieleen.

Brittiläinen autojournalisti Jeremy Clarkson oli kuollut. Kuolinsyynä keuhkosyöpä/-ahtaumahässäkät ketjupolttamisesta.

Kuten kaikki seuranneet tietää niin Brittikolmikon (Clarkson, Hammond & May) suosittu viimeisin autoilutv-sarja The Grand Tour on päättynyt.

Oli kuitenkin poppoo tuotantoa myöden valmistellut jokaiselle jäähyväisjakson (voitaisiin julkaista kumulatiivisesti). Tässä Clarksonista kertovassa jaksossa Hammond ja May keskittyvät muistelemaan edesmennyttä kolleegaa, näytetään pätkiä menneiltä ajoilta ja välillä vähän höpinää.

Kunnes tulee ihan uutta materiaalia. Hammond ja May esimerkiksi ovat radalla tms eri paikoissa muistelemassa Clarksonin autoja. Suurin osa autoista on replicoita tai rakennelmia, joilla koitetaan esittää miten surkeaa kalusto on ollut esim. kolleegoiden autoihin verrattuna. Tiputetaan joku suosikkiauto nosturilla korkeuksista jne. Tässä kuitenkin isona extra-nyanssina se, että Clarkson on postuumisti editoitu paikalle kommentoimaan tilanteita.

Tässä kohtaa alkoi mainoskatko, kävin vessassa ja hörppäämässä vettä. Sänkyyn palattuani eukko oli vaihtanut kanavaa…

Syytän nuhvi63 sen mielensähyvitysketjun viestiä....

Viimeyö yritettiin päällystää uusiksi kylän sivuteitä siinä onnistumatta todettiin että tekemätön paikka ei auttanu hirmut eikä linkut niin vedettiin kaikki soralle ja uuttaa maata ajettiin satoja kuormia....sit rupes näyttää jo niin hyvälle että lähdin nukkumaan ja aamulla piti lähtee hakee verraria mökiltä mutta sitten valkeni karu totuus se olikin vaan unta :( no kai ne joskus toteutuu.

Viime yönä olin katsomassa @Nuhvi63 :sen uutta kissanpentua (himskatin suloinen). Sen lisäksi Nuhvi esitteli viritettyä mönkijäänsä ja itse tekemäänsä erikoista jätepuristinta. :shokki:

Joku kerta kun herää, niin saattaa havahtua että on nähnyt melko aidontuntuista unta taas.
Oli sellainen nettipalsta jossa tuli joka päivä ja usein öisinkin roikuskeltua.
Syntyi toveruuksia ja kaveripiirejä tapaamisine ja kokoontumisineen.
Joku Konekansa taisi olla nimenä sillä.
Päätään pyöritellen kahvia keittämään..
Oli se niin aidontuntuinen uni.
Vaan kuka sen tietää etteikö uni voisi olla totta ja elo harhaa vainen ?

Nyt oli.
Jostain Lappeenrannan länsireunalta sain päähäni lähteä morjenstamaan @LPR
Olisko ollu jotain tapahtumaa, tai muuta.
Jokin kulkine alla, tieten muuttui vanhaksi retkipyöräksi.
Joillekin tutuille kerroin aikeesta, nämä kauhisteli, että sehän on Suomen tuolla laidalla, no ei Ristiina niin kaukana ole.
Keli muuttui lumiseksi, oikeen aurattukaan ei tiet olleet.
Kas, pääsin perille, LPR majaili jonkinlaisessa aluksessa, laiva, lautta tai muu.
Tarjosi tervetuliaispaukun, oisko ollut tummaa Captain Morgania, tai Krakenia.
Vähän piti varoa, ettei läiky.
Kurmasin tarjotun ja tuumasin, vanhalle juopolle se tälleen ikeniin imeytyi.

Katkes siihen, kun kännykkä kourassa yhteystietoja tiedustelin.
Etunimeä siihen ja sukunimeksi LPR, numeroa ei ehditty kirjata.

Mä näin unta, että lainasin @klappi lta Telahirmua ja menin @rölli n luo sillä. Siellä ajelin Hirmulla jonkun romutettavan sotilasajoneuvon päällä ja yritin saada sen litistettyä. Se oli samantyylinen kuin hirmu, mutta 3 x isompi. Sen verran oli panssarointia, ettei siihen tullut juuri mitään jälkeä, mutta hirmu otti osumaa. Etunostolaite irtosi ja telat katkesi. Sitten Hirmua korjatessa se kuitenkin muistutti Telacatia liitettävine teloineen ja avo-ohjaamoineen. Ja lopuksi Rölli pyysi vielä 50 €, kun olin särkenyt sen sotilasajoneuvon, vaikka oli itse pyytänyt mut litistämään sen. :rotfl:

Mä näin unta että joka päivä oon jättäny jonku rakkaan kantahämeeseen ja hitto ei se ollukkaan unta, kohta loppuu rakkaat :oops:

Näin unta, jossa piti jotain helkkarin paaviautoa koettaa korjata katsastukseen. Rakkine oli väsätty New Beetlen alustalle ja lasikuitua ja peltiä oli tietty päälletysten. Kiirettäkin oli ja ruostetta. Pitkiä isolaippaisia popniittejä piti soveltaa eikä tuosta tullut silti hittoakaan. Onneksi heräsin.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin