Unet konekansasta

Joku oli kopioinut klappin ideaa ja alkanut valmistaa myyntiin vihreitä keinonahkanojatuoleja joiden alla on ruohonleikkuri. Nyt voi siis ajella pihanurmikkonsa mukavasti nojatuolissa istuen ja sihiä siemaillen.

Joku oli kopioinut klappin ideaa ja alkanut valmistaa myyntiin vihreitä keinonahkanojatuoleja joiden alla on ruohonleikkuri. Nyt voi siis ajella pihanurmikkonsa mukavasti nojatuolissa istuen ja sihiä siemaillen.
Kansa tahtoo kuvia.

Edit. Nää olikin unia :facepalm:.

Mutta ideanan ei huono...:epätieto:kuinka helposti heinäsirkan päälle sais vihreen keinonahkanojatuolin istutettua....
No, tosin joutis hommamaan sen nojatuolin....ja heinäsirkan...

Viime yönä oli taas säpinää:paniikki: olin tekojärven takana niityllä karheamassa rantaniityltä heiniä?!?(oikeasti paikka on pohjaton hetteikkö), heinät piti saada kuiviksi, avuksi pölähti tietty klappi liekinheittimineen:D Tuloksesta ei tietoa, koska uni siirtyi seuraavaan vaiheeseen.
Tuttu jannu eli Terppa oli tehnyt itselleen sikamatalan rodin, niin matalan että siihen ei voinut laittaa pyöriä, tätä problemoa tuossa unessa vatuloitiin suhteellisen hartaasti, sitten siirryttiinkin omalle pajalle ja siellähän vasta keksintö syntyi, eli putkentaivutin viilapenkkiin!! Siinä on kolme pyöreää lestiä kiinnitettyinä viilapenkin leukoihin, kaksi takimmaiseen leukaan ja se liikkuva siihen etummaiseen, pyöritys tapahtuu siihen etummaiseen lestiin kiinnitetyllä veivillä "suoravetona"
Tämä täytyy toteuttaa:kouhoti:

Roadmovie. Borg oli rakentanut rakennussarjasta hiluxin, sitä sitten koeajeltiin anturajärven maisemissa, minä seurailin tapahtumia omenaporan päältä
Museonmäkeä kiivettäessä olkihattuiselta koeajajalta lähti hiluksi lapasesta, kiipesi kaiteen päälle ja siitä katolleen tielle, onneksi keskellä kesää satanut lumi pehmensi international kattokerhoon pääsyä.
Borggi oli liikkeellä tarrakilvin, varsinaiseen katsastukseen piti kopin takanurkkia pyöristää, tämä oli katsurin ominaisuudessa paikalle kuplalla pölähtäneen cardaanin tuomio. The End.

Roadmovie. Borg oli rakentanut rakennussarjasta hiluxin, sitä sitten koeajeltiin anturajärven maisemissa, minä seurailin tapahtumia omenaporan päältä
Museonmäkeä kiivettäessä olkihattuiselta koeajajalta lähti hiluksi lapasesta, kiipesi kaiteen päälle ja siitä katolleen tielle, onneksi keskellä kesää satanut lumi pehmensi international kattokerhoon pääsyä.
Borggi oli liikkeellä tarrakilvin, varsinaiseen katsastukseen piti kopin takanurkkia pyöristää, tämä oli katsurin ominaisuudessa paikalle kuplalla pölähtäneen cardaanin tuomio. The End.
Kyllä sitä tuollaisen pätkän Netflixistä voisi väijyä.

Paukepäivillä moottoripyörämäinen viritys, takana traktorin paripyörät, edessä pienemmät vetokuviolla. Iso moottori kuskin yläpuolella. Keuli pienessäkin rinteessä holtittomasti. Kuski valitti hydraulivedon voimattomuutta, ettei nouse mäkiä ylös. Joku lentovehje oli myös, Jusape takoi potkuria muotoonsa pölkyn päällä. Koneeseen pumpattiin öljy veneen pilssipumpulla astiasta, jonne kaatui pakkasnesteet vahingossa sekaan. Kaikkea sitä näkeekin:oops:

Olin kullankaivuuhommissa, mätin riukuvammaksella kivikloperikkoa tuuttiin, rännien rihloihin ei vaan tahtonut tarttua mitään. Paikalle pölähti Torsolla homman ratkaisija peltistä rutatun gravitaatioerottelijan kanssa, jolla alkoi värimetalli erottua:cool:

Viime yönä seikkailtiin itärajan tuntumassa, lähdin ajelemaan mopeetilla Kuivahjärveltä ja yllättävän nopeasti olin Ihmehitsarin pihassa, paikalla oli jonkinsortin rakennuskökkä, tunnistin Wickströmin ja V361:n, aikamme siinä jotain puuhasteltuamme alkoi aurinko laskea ja minä suuntasin kotiin, matkan puolivälissä vaihdoin omenaporan pyöräkuormaajaan:facepalm::baghead::shitfan:jossa oli jonkinsortin aurausvarustus, se sonti joka välissä jostainpäin, lopuksi olin sompailemassa johonkin ahtaaseen halliin sillä, telakoneen opastaessa:autoilee:. Jollain tavalla pääsinkin sillä kotiin, mutta että menin vaihtamaan prätkän moiseen mitääntekemättömään pikimeraan, morkkis oli kamala, siihen sitten heräsinkin:kauhu:

Emännän unia mut ei foorumilaisista.
Oltiin kuulemma jonkinsorttisella eräretkellä maastovaatteissa,
eräs osallistuja oli ollu Putin.
Sillä vaan että ku tuolla on ollu tapana nähdä "enneunia".
Näki unet Gaddafista ja Husseinista,joista kertoi, vähä ennen heitin tappamista.
Eli onnistuisivatko piakkoin Vallun tappamisessa.

Nyt kun muistui viimeyöltä muutama nyanssi, niin tässä on jotain "järkeä" kirjoitella...

Koeajoin siis maailman ensimmäisenä @klappi'n linkkukoneen.

Homma meni jotakuinkin niin, että isäntä halusi koneensa johonkin kilpailutapahtumaan. Tapahtuman vaatimuksena oli, että kone pitää olla x% valmis tiettyyn päivään mennessä (siis huomattavasti ennen itse tapahtumaa). Tuosta iski suru ja murhe puseroon kun aika ei riittäisi. Me sitten järjestettiin 15-20 hengen porukalla parin päivän talkoot koneen riittävään kuntoon saamiseksi. Mukana talkoissa oli Konekansaa, mun työtuttuja ja sukulaisia, osaa en tuntenut, osaa en nähnyt, joidenkin läsnäolon "aavisti" (esim. olin varmaan nukkumassa kun tuo maalattiin).

Konehan alkoi näyttää valmiilta ja pintaan vedetty pinkki maalikerroskin oli jo kuivaa. Isäntä itse ei ollut paikalla, mutta siinä muiden kanssa koneen ympärillä mietittiin koeajoa. Moni siinä vältteli ajovuoroaan "en s..tana tohon keksintöön koske", joten päätin uhrautua yhteisen hyvän puolesta. Olisihan se sääli jos laitteessa olisi jotain ongelmaa joka koeajolla selviää.

Koeajon kokemukset: Vaihteistona tuossa oli 4+pakki manuaalivaihteisto automaatti-/vapaakytkimellä (ei kytkinpoljinta). Vaihteisto on jotenkin tosi huono ja tuntuu että siellä oikeastaan toimii vain kakkonen ja pakki. Tuo kakkonen on jo minimikaasulla ajettaessa välitykseltään täysin holtittoman iso, ja toisaalta jos kaasun nostaa niin kone rullaa vapaalla/kytkin irti. Pakin välitys todella ok.

Sit tälleen kun ei oo linkkukulkineista ihan liikaa ajokokemusta, niin tuo oli tosi outo ajaa, etenkin pakilla lähes mahdoton ohjattava. Kirsikkana kakun päällä, mä kun olen tottunut että ajoneuvoissa on jarrut, niin tässähän ei mitään jarruja ollut. Piti vähän miettiä miten ja mihin tuon pysäyttää. Ajoin mm. ojarumpua päin, saunan seinään, jne.

Nyt kun muistui viimeyöltä muutama nyanssi, niin tässä on jotain "järkeä" kirjoitella...

Koeajoin siis maailman ensimmäisenä @klappi'n linkkukoneen.

Homma meni jotakuinkin niin, että isäntä halusi koneensa johonkin kilpailutapahtumaan. Tapahtuman vaatimuksena oli, että kone pitää olla x% valmis tiettyyn päivään mennessä (siis huomattavasti ennen itse tapahtumaa). Tuosta iski suru ja murhe puseroon kun aika ei riittäisi. Me sitten järjestettiin 15-20 hengen porukalla parin päivän talkoot koneen riittävään kuntoon saamiseksi. Mukana talkoissa oli Konekansaa, mun työtuttuja ja sukulaisia, osaa en tuntenut, osaa en nähnyt, joidenkin läsnäolon "aavisti" (esim. olin varmaan nukkumassa kun tuo maalattiin).

Konehan alkoi näyttää valmiilta ja pintaan vedetty pinkki maalikerroskin oli jo kuivaa. Isäntä itse ei ollut paikalla, mutta siinä muiden kanssa koneen ympärillä mietittiin koeajoa. Moni siinä vältteli ajovuoroaan "en s..tana tohon keksintöön koske", joten päätin uhrautua yhteisen hyvän puolesta. Olisihan se sääli jos laitteessa olisi jotain ongelmaa joka koeajolla selviää.

Koeajon kokemukset: Vaihteistona tuossa oli 4+pakki manuaalivaihteisto automaatti-/vapaakytkimellä (ei kytkinpoljinta). Vaihteisto on jotenkin tosi huono ja tuntuu että siellä oikeastaan toimii vain kakkonen ja pakki. Tuo kakkonen on jo minimikaasulla ajettaessa välitykseltään täysin holtittoman iso, ja toisaalta jos kaasun nostaa niin kone rullaa vapaalla/kytkin irti. Pakin välitys todella ok.

Sit tälleen kun ei oo linkkukulkineista ihan liikaa ajokokemusta, niin tuo oli tosi outo ajaa, etenkin pakilla lähes mahdoton ohjattava. Kirsikkana kakun päällä, mä kun olen tottunut että ajoneuvoissa on jarrut, niin tässähän ei mitään jarruja ollut. Piti vähän miettiä miten ja mihin tuon pysäyttää. Ajoin mm. ojarumpua päin, saunan seinään, jne.
:rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl:

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin