Unet konekansasta

On ollut kyllä mielenkiintoisia unia viimeisinä öinä. Mutta viimeyö kyllä veti voiton kaikesta.

Olin Porsche-traktorilla ajelemassa. Ilmeisestikin Wanhat masiinat -porukan kokoontumiseen Klaukkalan torilla. Siinä kun kurvaan Torikujalle, niin mieleen tulee yksi juttu... Mullahan ei ole moottorissa sylintereitä, mäntiä, kiertokankia eikä muutakaan normaaliin toimintaan vaadittavaaa kalustoa. Koska kuitenkin kaikki toimi, niin morjenstelin porukat ja ajoin pois.
Sinne oli @klappi virittänyt modattuja sähköpolkuttimen osia ja säksätys tuli poppikoneesta....:D

Heräsin, mutta en oikein tajunnut missä olin. Kuljettuani hetken päädyin johonkin supermarkettiin, jossa kattoon ripustetuissa mainosfilmitelkkareissa (kuvaputkikoneita muuten) pyöri Paukepäivät mainosvideo. Videolla oli ainakin Paula Noronen, Miia Nuutila, Vesku ja olisiko ollut Koop Arponen (erittäin parrakas). Toki paljon muitakin, mutta nämä enemmän keskiössä.

Vähän matkaa kaupassa kierreltyäni eteen tulee perinteisen oloinen konsulentin tiski, jossa on sorvattuja perunoita, sekä joku keko. Tiskin takana oleva mua lähempi tyttölapsi alkaa höpöttää. Aamukähmässä en saa sanaa suusta, mutta puheensorinan taustalta huomaan tämän pöydän toisen konsulentin olevan @Tico, joka luo vittuilevan katseensa mykistynyttä meikäläistä kohtaan. Kun saan suun vihdoin auki, niin selviää että tämä on uusi Paukekonsepti, jossa eri konsulenteilta voi hakea erinäisiä ammuksia ja käydä niitä sitten testaamassa. On myös jokin uusi juttu nimeltään perunapyramidi (tuo keko), mutta sitä en nyt tajunnut. Ticolta saan myös tietää, että olen tosiaan Paukepäivillä, ajankohtana perjantai klo 14, eli hyvinpä nukutti.

Noita konsulentteja oli ihan huolella, oisko joku 400 neliön alue kaupasta raivattu näille, esittelijöitä ehkä toista kymmentä. Ulos kassojen kautta ja olin pauketontin portilla, tai oikeammin kohdassa mistä pysäköintialue alkaa. Sain siinä joltain rintaneulan ja pahoittelut kun järjestelyt olivat vielä vähän kesken. Myöhemmin pahoitin pienimuotoisesti mieleni kun tajusin, että uudessa rintaneulassa ei ole nimeä ja nakkasin eukolle viestiä josko vielä voisi tuoda vanhan.

Pauketontilla oli paljon samaa ja paljon muutoksia. Korkeuserojakin toisinaan useita metrejä siten, ettei päässyt kulkemaan. Jossain kohtaa oli myös aidattu katsomo ja pieni näyttämö, joka toki oli keskellä kulkuväylää. Oli paljon tuttuja, mutta muutama loisti poissaolollaan. Lari tiesi kertoa, että @klappi'n bemmi ei ollut lähtenyt käyntiin ja sähköpyörästä oli loppunut matkalla akku. "Siellä se Humppilan lasilla lataa fillaria".

@jusape'n kulkemisista maamoottoripuolen vääräleuat tiesi röhönaurun saattelemana kertoa, että oli kuulemma turbo-nuffin säädöissä hirttänyt ryyppy päälle.

Myöhemmin joku kertoi, että @KMP olisi myös tulossa tulppaanipuimurilla. Lawnboy takakontissa, jotta voi antaa apuvirtaa vollelle.

Näin unta, että kerroin joillekin konekansalaisille tapaamisestani pastori Rungiuksen muumion kanssa. Totta tässä unessa oli se, että olen nähnyt Rungiuksen muumion Kemin maaseurakunnan vanhassa kirkossa elokuussa 1972.

Uni ei sinällään ollut kovin kaksinen ja katkesi keskenkin, kun heräsin. Unessa häsläsin lähinnä esitystekniikan kanssa. Jotakin katsottiin videolta, mutta välillä toistossa oli ihan jokin toinen samanaikaisesti teeveestä tuleva kanava. Välillä rassattiin johtoja telkkarin takana ja välillä teevee jäi väärin päinkin, ruutu seinään päin.

Paikalla oli @kymi , mahdollisesti @V361 ja @Ultimate Welder, mutta näiltä osin muistikuva unesta on hämärähkö.

Ehtoopäiväunilla näin unta, olin eräällä tietyllä vihtiläisellä koneranchilla käymässä,yöpymispaikkana oli vielä vaiheessa oleva peräkärrycamperini, sen lämmittimen toimintaa tutkittaessa ranchin isäntä "vähän" sääti kiinanwebaston palotapahtumaa, pöntöstä pilkisti selvä pistoliekki lämmitysputkistoon, jouduin nukkumaan camperin luukut auki, silti hikoilin kuin saunassa ja hyttysiä riitti... isäntä itse salaojitti keskittyneesti lähitienoiden sorateitä....

Miten niin tuo ei ollut video? Mä ainakin ihan tikkana täällä katoin. Ja niitä hyttysiä sitten ON! Ennen kuin salaojat saadaan vetämään. Jätä tuolla sepalus minuutiks auki ja jalkovälissä kasvaa hillitön patti.

Viime yönä rumppilandian punaniskahöökimisten uutisointi jäi ajatteluelimeen muhimaan, ja eikö meikä "havahtunut" keskelle asutuskeskustaistelua, vähän niinko vietnam- styleen. Kihiniöllä. :eyepop:.
Siinä maastoa hyväksi käyttäen singahdellessani tunnistin Erään kurkkusalaatteihin pukeutuneen paksua siggeä pureksivan kansalliskaartilaisen @kymi :ksi, yläfemmojen läiskimisen jälkeen yksittäisen miehen eteneminen jatkui kohti R - kioskia....

En muista enää ihan tarkkaan, mutta @Josva n toimitiloissa oli jotain rosvoja/huligaaneja, niitä jälestettiin hänen kanssaan, kunnes luiskaotsat tuli ja otti ne Maijaan.

Tämä siis viime yönä...

En edes yritä selittää koko stooria, mutta väkertelin Mersun takalaitanostimen parissa. Oli kesä ja oltiin meidän mökillä. Mersu oli saunamäellä paikassa, jonne sitä ei saisi edes klappi. @hile6363 istuskeli saunan rappusilla ja toimi konsulttiapuna.

Kiitoksia vaan avusta. Harmi että ei ehditty koeajaa ennen herätyskelloa. Ois ollut mielenkiintoinen nähdä miten kyseinen rakenne toimii (tämä oli siis pelkillä sähkömoottoreilla, planeettapyörästöillä ja välityksillä, ei hydellä kuten normaalisti).

:virne: kuten arvasin niin spektaakkeli tästä mersuhommasta tuli. Yhdellä vähintään puoli-boner aiheesta ja ite johtajalle tähtikeula tulee uniin. :p

Mulk Mulkwisti naulasi remonttikohteensa kattoon kirjavaa kukkatapettia ja selosti: "Aluskate on yhtä tärkeä kuin vaikka alushousut. Se estää rakenteiden romahtamisen." o_O

Tää tuli varmaan siitä, kun Kymppikatto ahdisteli eilen puhelimitse. :lankapuh:

Meikäläisen ongelma on se, etten muista uniani, kaikki herkulliset yksityiskohdat katoavat.

Viime yönä neljän maissa olin kuitenkin jossakin autopeltihärdellissä. Vaaleanpunaista kittiä oli arviolta kymmenisen senttiä paksulti ja oven saranan kiinnikkeet kuopassa siellä kitin pohjalla. Muistan, että herätessäni mietin, miten helvetissä tästäkin selvitään. :confused:

Viimme yönä uneksin lähettäväni emännän ostamaan kuparputken katkasulaitesta.

Ahisti kunnen huomannu laittaa mukaan mallia joka oli pannuhuonees kattilan päälä.

No emäntä on selviytyvää sorttia mut ei se unen aijoin auta sekkään tieto

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin