Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Työkelkkaa parilla tonnilla

Viestiketju osiossa 'Maastoajoneuvot' , aloittaja Spama Melebuzor, 3.11.2012.

  1. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    3 065
    Saadut tykkäykset:
    489
    447 on samaa perhettä 377 ja 503 kanssa. Eli nuo pitäisi käydä melko kivuttomasti. Erot taitaa olla porauksessa ja iskussa sekä eri versioiden kaasareissa, pakoputkissa ym. Vanhemmissa 377 ja 503 on kärkisytkät, mitä ei taida 447:ssa olla ollut ikinä. Myös jossain urheilumallin 503: ssa saattaa olla eroa männissä puristusten ja ajoitusten suhteen. Vanhan liiton 440 on myös aika saman näköinen päälle päin. Sekin sinne varmasti sattuisi melko helpolla.
     
  2. olliki

    olliki Kansalainen

    Liittynyt:
    16.1.2012
    Viestejä:
    132
    Saadut tykkäykset:
    15
    Kun 80-luvun lopulla ennen traktorin tuloa mäelle, ajoin polttopuut moottorikelkalla, minulla oli harjateräksestä taivutetut haat sitomassa karikkaputket, siten ettei putket väänny ja kuorma leviä. Ei reki kaatunutkaan yhtä helposti, kun kuorma pysyi paikoillaan ja reen karikkain reiät pysyivät muodossaan. Kantsii kokeilla!
     
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  3. Rokressi

    Rokressi Kansalainen

    Liittynyt:
    3.12.2011
    Viestejä:
    516
    Saadut tykkäykset:
    42
    Omaan 6000 Ockkeliin kanssa katsellut varakonetta 447 tilalle. Netin syövereistä on selvinnyt, että 377 menee heittämällä 447 paikalle. 503 Rotaxi olisi hieman korkeampi ja runkopukin kiinityspultit hieman eri kohdissa.
     
  4. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    3 065
    Saadut tykkäykset:
    489
    Tarvittavat muutokset on varmasti niin pieniä, ette edes harkitsisi 377 konetta. 503:ssa on voimaa ihan eri tavalla ja reen vedossa ym. sitä ei ole koskaan liikaa.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  5. Rokressi

    Rokressi Kansalainen

    Liittynyt:
    3.12.2011
    Viestejä:
    516
    Saadut tykkäykset:
    42
    Joo, enpä itsekkään laittaisi 377 mallia 6000 Ockeliin, mutta hyväkuntoisen 447 löydän niin sen voisin hyväksyä entisen paikalle. Ei ole meikäläisen ajussa voimanpuute vaivannut. 503 lienee tosiaan se paras malli

    Pienenä vinkkinä, jos sattuu 6000 Ockkelin kuomun ja tuulilasin kiinikekunit menemään poikki, niin niitä mustia alkuperäisen näköisiä kumia ei kannata hommata. kestäät yhden talven jos sitäkään. Nuo linkin kumit on ihan eri maata http://maritimshops.fi/fi/tuote/91577147/9511019004/kuomukiinnike-160-mm-unimer/49650930/1
     
    #125 Rokressi, 4.12.2018
    Viimeksi muokattu: 4.12.2018

Jaa tämä sivu