Trafin sähköiset palvelut, tunnistautuminen, henkilökortti, passi, byrokratia ja saakeli

Oma postiin en pääse salasanalla ainoastaan kun menen pankkitunnuksilla pääsen sisälle,mulle sanottu että pöytäkoneet ei enää tue näitä uusia palveluita jotenka ei kannattais näillä yrittää enää mihinkään palveluihin,että nähtäväksi jää korttien hankinta.
Omapostissa alkaa herjaamaan JO punaista kun alan syöttämään sähköpostiosotteen ekaa kirjainta,aina välillä vilahtaa jossain väleissä VIRHE teksti kun sivuja selaa

On uusi Win 10 ei vanha ja en pääse postin palveluihin muuta kautta kun pankkitunnuksilla,ei hyväksy salasanaa edelleenkään.
On muutama muukin paikak johon en tällä koneella pääse johtuen koneen asetuksista,liekö tässäkin sama juttu?

Ok, mulla on pankissa kanssa niin että jos laitan laskun eräpäiväksi sunnuntai niin siirtyy maanantaiksi,tulee teksti että ei ole pankkipäivä maksu siirretty seuraavaan arkipäivään

Ok, mulla on pankissa kanssa niin että jos laitan laskun eräpäiväksi sunnuntai niin siirtyy maanantaiksi,tulee teksti että ei ole pankkipäivä maksu siirretty seuraavaan arkipäivään
Kyllä mulla ainakin omassa verkkopankissa raha siirtyy päivästä ja kellonajasta riippumatta. Oman pankin sisällä näkyy maksun saajalla käytännössä heti, muun pankin asiakkaalla saattaa nuo viikonloput vaikuttaa, yleensä kuitenkin on näkynyt 1-2 vrk. sisällä.

Nordea lähestyi eilen nettipankissa viestillä, josta on uutisoitu jo aiemmin. En muista onko tällä palstalla ollut puhetta. Toistaiseksi en aio tehdä mitään. Passia ei ole koskaan ollut ja viimeisin henkilökortti on n. 20-30 vuotta vanha. Pankissa käynti ei auta, koska ajokortti ei näytä sinnekään kelpaavan.

Lähestymme sinua pian mobiilipankissa pyynnöllä päivittää meille henkilöllisyysasiakirjasi tiedot. Pyyntö perustuu pankkien lakisääteiseen velvollisuuteen ylläpitää asiakkaan tuntemistietoja.

Näin päivität tuntemistietosi Kun saat mobiilipankkiin kirjauduttuasi tietojen päivityspyynnön, voit hoitaa asian kuntoon saman tien.

Mobiilipankki ohjaa sinut ottamaan ensin kuvan henkilöllisyysasiakirjastasi. Tämän jälkeen se ottaa kuvan sinusta käytössäsi olevan laitteen kameraa hyödyntäen. Vertaamme näitä kuvia automaattisesti varmistaaksemme, että päivityksen tekijä on asiakirjassa oleva henkilö.

Tarvitset päivitystä varten joko voimassa olevan passin tai aikaisintaan 1.6.2011 myönnetyn, voimassa olevan suomalaisen henkilökortin. Ajokortti ei siis käy.

Voit myös halutessasi käydä esittämässä voimassa olevan henkilöllisyysasiakirjan Nordean konttorissa.

Kuinkahan kauan ne niitä pyyntöjä lähettää.
Mulla on joskus ollu joku osamaksu, joka on DanskeBankin systeemeitä ollu.
Kuus vai seittemän kirjettä on tullu. Huonolaatuisia, ei meinaa toimia uunin syttynä.....

Nämä Katso-tunnisteet ovat kyllä melkoinen murheenkryyni :facepalm:

Verottaja käskee toimimaan heti: 130 000 asiakasta uhkaa pian karu tilanne

https://www.talouselama.fi/uutiset/...87.522413338.1604753001-1956096145.1554803396

DIGI, DIGI DIGI! Tätä prkl valtuutusta ei voi tehdä sähköisesti. Pitää ihan paperilomakkeelle raapustaa puumerkki ja laittaa vielä liiteeksi kuvakopio voimassaolevasta kuvallisesta henkilökortista tai passista. Lisäksi pitää olla joku todistus nimenkirjoitusoikeudesta.

Itsellä mennyt passi vanhaksi kuukausi sitten. Ei muuta kuin uutta passia hankkimaan tämän takia. Henkilökortti olisi toinen vaihtoehto, mutta kun ei ole voimassa yhtään pidempää ja on kaikenlisäksi kalliimpikin. Passikuvat täytyy käydä otattamassa 80km päässä. Sitten pitää varmaan ostaa kopiokonekin, kun niitä valokopioita vaaditaan. Vattu minä laitan nämä kaikki tulonhankkimiskuluiksi!
Kävin tiistaina 76km päässä ottamassa passikuvat. No nyt posliini vaatii menemään uudestaan 76km päähän jotta voivat tunnistaa minut. Eihän siinä, mennään ensi viikolla. Josko sitten saisi uuden passin, se on jo maksettu.

Mutta kaiken kaikkiaan typerä järjestelmä viranomaisilla, koska et voi etukäteen tarkistaa, että pitääkö sinun käydä posliinin asioimispisteellä. Pitää olla ne kuvat ensin sähköisessä passihakemuksessa ja sen jälkeen vasta tulee tieto, että sinun pitää itsekin raahata perse sinne miekkahihatiskille.

Kävin tiistaina 76km päässä ottamassa passikuvat. No nyt posliini vaatii menemään uudestaan 76km päähän jotta voivat tunnistaa minut. Eihän siinä, mennään ensi viikolla. Josko sitten saisi uuden passin, se on jo maksettu.

Mutta kaiken kaikkiaan typerä järjestelmä viranomaisilla, koska et voi etukäteen tarkistaa, että pitääkö sinun käydä posliinin asioimispisteellä. Pitää olla ne kuvat ensin sähköisessä passihakemuksessa ja sen jälkeen vasta tulee tieto, että sinun pitää itsekin raahata perse sinne miekkahihatiskille.
Tiistaina kävin kuulusteluissa. Ei ollu sormenjälkiä, eikä sähköistä allekirjoitusta miekkamiehillä, niin paikan päälle piti ihtensä hilata.

Kuinkahan kauan ne niitä pyyntöjä lähettää.
Mulla on joskus ollu joku osamaksu, joka on DanskeBankin systeemeitä ollu.
Kuus vai seittemän kirjettä on tullu. Huonolaatuisia, ei meinaa toimia uunin syttynä.....

Kannattaa varautua siihen että yks aamu tilit on pantu lukkoon ja siinäpä sitten ollaankin

Kannattaa varautua siihen että yks aamu tilit on pantu lukkoon ja siinäpä sitten ollaankin
No katos et ny ymmärtäny, mulla siis EI ole Danskessa tiliä, johon tulis rahaa tai josta maksaisin mitään, siellä on tili joka on osamaksusopimuksen myötä pankki ihan ite perustanu vuonna nakki ja muusi. Muutaman vuoden välein he lähettävät uutta luottokorttia, vaikka olen sen puhelimitse ja sähköpostitse perunut joka kerta kun se on tullut, sekä leikannut kortin kappaleiksi, yhtään ostosta kyseisen pankin luottotilillä en ole tehnyt sitä osamaksusopparia lukuunottamatta.
Joten olisi oikein toivottavaa, että pistäisivät tilin lukkoon ja lakkaisivat lähettämästä mainospostia sekä sitä luottokorttia, jonka aina kuitenkin perun ja leikkaan kappaleiksi.
Niihin kahteen pankkiryhmittymään, jossa olevilla tileillä on oikeaa rahaliikennettä, olen tunnistautumisen hoitanut ihan muun pankkikäynnin yhteydessä....

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin