Top Pappa

Cz typ 502 tuo on.Kaikki 150cc:D.On mulla tuolla koivuun ajettu 125 cz kanssa.Luovun halvalla:).Ihan itse ajoin 12 vuotiaana:D.Faija ei riemastunut:D

Ensimmäisen mallisarjan Tunturi Super Sport mallit kehtoputkirungolla sekä Puchin kovametallisylinterillä vm 1977 - 78 - 79 olisi hankintalistalla. Hintapyynnöt ovat vain aivan pilvissä, valmiiksi laitetuista pyytävät saman €uroina kuin nen silloin malsoi Mk uutena :tuijo:

^ Eiks se kromipytty ollu viimesissä peltirunko Sporteissa ja Super Sportiin tuli se isompiripanen valurautapytty.

Ei ainakaa omas -78 tai ehkä varmemmin - 79 supersportissa ollu kovaromimukia..... se isoripanen pytty siin oli....

Kyllä noiden mopojen osien hintatasokin on aivan jotain muuta.Eli markkahinnat käännetty suoraan euroiksi.Joskus tilasin Boschin uuden magneeton vauhtipyörän.Hintaa oli sitten sillä 90€:eek:.Ihan 80-luvun alkuperäispakkauksessa oli:D.Hyvänä esimerkkinä joidenkin osien laadusta.Katkojan kärjet tais kestää 500-1000km kunnes kärkiosa irtosi siitä peltirungosta.Ei ihme että käynti oli vähän heikkoa.Taitavat olla taas rikkio_O

Ai jaa, minä kun luulin että juuri se isoripainen Puch on kovakromisylinterillä?
Minun ensimoponi oli Tunturi Sport vm 1975 jossa oli uutuuttaan asennettuna turbiinijäähdytteinen Puch eli niin kuin pappiksessa. Ihmettelivät silloin että miksi näin on?

Ai jaa, minä kun luulin että juuri se isoripainen Puch on kovakromisylinterillä?
Minun ensimoponi oli Tunturi Sport vm 1975 jossa oli uutuuttaan asennettuna turbiinijäähdytteinen Puch eli niin kuin pappiksessa. Ihmettelivät silloin että miksi näin on?

Jalkavaihteinen, mutta montako vaihdetta siinä on? Olikos viimeiset pappikset jalkavaihteisia?

Sporttia oli puhallinjäähyllä ja ja kovakromatulla alumiinipytyllä. Sitä en tiedä missä vuosimallissa muuttui, vai tuliko niitä sekaisin. Kolmivaihteisia olivat. Puhallinjäähyssä on sama pytty kuin papikassa. Super Sportiin tuli ulkomitaltaan suurempi raurapytty, minkä pystyi poraamaan ihan normaalisti. Sama pytty oli ainakin Trialissa, DX:ssä ja ilmajäähy Tigerissä. Tiger Aquassa oli joku ihan muu kone, oisko ollu joku Italiaano, Morini tms.

Minulla on myös mielikuva, että peltirunkosporttia sai sekä kovakromipytyllä, että myös puhallinjäähdytteisenä. Super Sportissa oli valurautapytty, jossa alumiinirivat. Tästä olen 100% varma, koska avarsin kanavia porakoneella ja moottorisahaviilalla.

Joo ja kun tarkemmin muistelee, ni mun Sportti tais olla juuri tuommonen harvinainen nelivaihteinen. Kromipytyllä jokatapauksessa.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin