Suojakaasut

Kävin Rautalammin Ikaset:llä täytättämässä hiilidioksidipullon. Otin hinnat ylös vastaisen varalle.

F7A2796D-16FA-4DA1-BD2F-3FD7258C90D5.webp E010AC06-8E51-4428-884A-7D210964A26E.webp E3271A59-BF4E-41C5-AA42-CF1FC03749B3.webp

Jotenkin tuntuu että hinnat olis noussu muutamalla eurolla.
Ei sattunu mitään tarjouksia oleen?
Kangasalan päässä oli viime kesänä kasa hiilari pottuja tarjouksessa.

En tiedä, onko Rautalammilla samat hinnat kuin Kangasalla. Edestakaisin kuskaaminen saattaa olla sisällytetty hintaan.

Ei osunut tarjouksia näköelimeeseen.

Tänään vein 10kg hiilaripullo Kangasalan Ikasetille. Venttiilit vuotaa, joten pitää vaihtaa. Venttiilien vaihto 30€ ja täyttö 42€. Olis tehty odottaessa, mutta kun ei kiirettä, niin haen Juhannuksen jälkeen.

olikos täs itä-uusimaa-päijäthäme eteläinen joku edullinen hiilaripotun täyttäjä? tarttee kysellä tuolt lankiselta porvoosta, mut muistaakseni joskus kysyin niin tuo mun oliko nyt 20kg pullon täyttö olis satasen luokkaa.. köyhälle tuntu kalliilta. alkaa jo painekin tippua ja pullo jo melkein nollas et tyhjä on..

Koskenkylässä itä uusimaan sammutinhuolto, on halvempi kun Lankinen ja ajelee pitkin pk seutua niin hyvin onnistunut pullon vienti ja haku tosta lähimmältä motarin rampilta, kaverille toi kotiin ku ohi ajeli...

Oli prkl menny toi 5v vuokrasoppari vanhaksi hiilaripotusta 3.8. .... Elokuulta 4. pvä-> tuli päivävuokralasku tuos alkupuolella kuuta ....

No, uus soppari tekemättä, ja Woikkarilla sanoivat et syys-lokakuun saa ilman ......... Järjestelmäpäivityksiä kuulemma kevääl tehty, ja automaattista infoa päättyvistä soppareista ei ole asiakkaille lähtenyt , ja palaveeranneet niin, ettei voida laskuttaa, kun on hein mokansa....

Kannattaako tänäpäivänä enää vuokrata kun unicylpullon saa mukaan kun menee ja vaihtaa?
Hiilidioksidipullo sitten eriasia jos oma on,se vielä kannattaa täyttää sammutinliikkeissä.
Täällä Lahti/Hollola sektorillakaan ei enää muita täytellä vaan kaikki muut lähte toisaalle.
itte kyselin happi/asetti unicyl pullojen hintojakin joku vuos taakkepäin mutta sen verran arvokasta mulle oli kun ei enää niillä töitä tee et en sitten hankkinu.
Moni tuossa käyttä jo muita metodeja kun kaasuja,leikkuuseen plasma ja lämmitykseen induktio,no tuo induktio ehkä vielä menis itelläkin jos pakko valita...

Teköö niinku kaverin iskä 80 - luvulla, olin hitsaamassa kuorma - autonkoppiansa ja sanoin notta opettelis itte sen hitsaamisen, sitä kun tahtoi olla... Kaverin iskä totes tähän suojakaasuasiaan että he ei tartte hiilaria, keillä on hallilla kompura joka tuottaa paineistettua happi/hiilaria.... Kehotin käymään paikallisessa AGAn pisteessä ideoineen....:Dtakaisin tullessa oli Lolvon lavalla hiilaripytty....

Jos yhden 20 litrasen pullon laskee kaasua menemään vuodessa niin sillon kannatanee kuitenkin vuokrata, menee aika samoihin hinta kun unisyllillä mutta ei tarvi ostaa sitä kuorta. Jos laskee 50 litrasen pullon tyhjäks vuodessa ni silkkaa säästöä vuokrapulloilla. Jos ei kaasua juuri käytä että ne on vaan oltava ja 10 litran potti piisaa vuosia niin sitten unisylli varmaan hyvä.

Itellä oma hiilari mikissä ja jeesuksen vanhat leimattomat isot happiasetit, onneks niissä vielä parin unisyllin verran tavaraa ni menee toivottavasti jonkun vuoden.

joo täytyykin kysellä tolt itä-uudenmaan sammutin huollolta.. 20 varmaan tuo oma hiilari ja varmaan menee vuosia kun nyt broidi touhuilee omal hallillaan niin ei kuluta kaasua.. on mulla happi ja asettikin mut ne nyt siel broidil. 40 pullot. kaikki omia. harraste käytös kestää vuosia yhdet potut kyllä ne hyvät on olla kun touhuilee ja näin talvea kohti yleensä halli touhuilut lisääntyy niin kaasuakin tarvitaan..

Ite tilailen misonia, odoroxia, asukkaa ja nestekaasua n. 700-800 pulloa vuodessa.
Mitä mahtoi telakal olla kaasumenekki, esim Pernossa ysärin puolivälissä .....
Sillo ysärillä ku alumiinitankkeja tehtiin, nuppitankki tai puoliperätankki kävi n. kerran viikos tuomas nestemäistä 99.9% Heliumia pelkästään sen kolmen hallin alumiinituotannon tarpeisiin, + muut, mitä sit runkopuolella happee + asettii paloi levyhallissa tuotannon alkupäässä + mitä Misonia kului sitten runkotuotannon hitsuuhommissa + typpi joillekkin leikkuukoneille.....

joo täytyykin kysellä tolt itä-uudenmaan sammutin huollolta.. 20 varmaan tuo oma hiilari ja varmaan menee vuosia kun nyt broidi touhuilee omal hallillaan niin ei kuluta kaasua.. on mulla happi ja asettikin mut ne nyt siel broidil. 40 pullot. kaikki omia. harraste käytös kestää vuosia yhdet potut kyllä ne hyvät on olla kun touhuilee ja näin talvea kohti yleensä halli touhuilut lisääntyy niin kaasuakin tarvitaan..
Tältä saanut joskus edullisesti, tiedä miten nyt. Silloin ainakin hinnat kohdallaan ja toiminta sujuvaa. Nyt taitaa olla tehty jotain sukupolven vaihdosta.

Puuilo tekee hyvää tiliä uusilla pulloilla - ostaa Puolasta ja maalaa kilikalimaalilla logon kylkeen - kertoo hinnan kahdella. Näin ainakin itse tekisin, jos olisin Mr. Puuilo.

Katselin puuilossa jotta pulloissa olis lukennu, että Sammutinhuolto Heiskanen tai sen tyylinen hoitais tuota hommaa.
Itse olen tilaillut suoraan puolasta.

Katselin puuilossa jotta pulloissa olis lukennu, että Sammutinhuolto Heiskanen tai sen tyylinen hoitais tuota hommaa.
Itse olen tilaillut suoraan puolasta.
Sama firma toimittaa Kärkkäiselle kaasut ja pullot. Hinnatkin taitaa olla samat. Ilmoittaa Torissakin.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin