SEURAAVA KONE/LAITE HANKINTASI ?

Absoluuttisen käsittämätöntä. Meikäläinen on niin oikeakätiseksi johdotettu et käsien voimatasokin on erilainen ja paljon. Vaikkapa sahaaminen tai ruuvin kiertäminen täys mahdottomuus vasemmalla. Jännää tuo sekakätisyys ja siitä varmasti myös etua.
Aiheuttaa välillä jopa lääkäreissä hämmennystä. Olivat aikoinaan ihmeissään kun rannekanavia rassattiin. Oikee käsi oli eka romuna vaikka vasuri olenkin. Töissä on pakko olla molempi kätinen jo senkin takia kun ahtaita paikkoja ja kohta sellanen ettei sinne taivu kuin vaikkapa oikea käsi.
Työkaluja käytän molemmilla käsillä mutta kirjoitus ja heittäminen vasurilla.
Puhelinta enemmän oikealla kun vasen peukalo on vähän tönkkö.

Itse luulisin että harjoittelemalla vasemmasta vois saada oikean veroisen. Sitä harjoittelua ei vaan ikinä tule tehtyä kun kaikkeen tarkempaan puuhaan aina valitaan se oikea käsi.
Sama homma kun väitetään että lapset oppii kielen helpommasti kuin aikuiset, eivät taida oppia helpommin mutta käytännössä pakon edessä se vaan sillon tapahtuu tehokkaammin.
Itsellä parani vasemman käden koordinaatio ja voima kummasti kun olin sairauslomalla oikean käden takia. Yhteensä jotain 20 viikkoa muistaakseni, ja sen lisäksi se häiritsi työhommissa pitkään, tai häiritsee kyllä vieläkin. Nyt huomaa että monia enemmän voimaa vaativia puristamisia ja vääntämisiä tulee ihan alitajuisesti tehtyä vasemmalla kädellä koska siihen ei satu, ja se ainakin puristusvoiman osalta on nykyään vahvempi.

Itsellä on aika saman veikkaiset voimiltaan, oikeassa on hiukan enemmän puristuksia ja vasemmalla voitan kädenvääntökilpailut

lapset oppii kielen helpommasti
Pitää paikkansa, oon pariakin sekakieli pariskuntaa ja heidän muksujaan seuraillu aikoinaan.
Toinen oli suomalainen mies saksalainen nainen, mies puhui muksulle suomee, äiti saksaa. Hyvin suju jo reilusti alta kouluikäisenä.
Toinen tapaus josta tiedän, en tarkemmin kuitenkaan tunne, on suomalainen vaimo, britti mies, eli kotona suomi-englanti. Isän puolen mummolassa puhutaan ranskaa, äidin puolen mummolassa ruotsia.
Kaikki kolme muksua on nelikielisiä mennessään kouluun.

Pitää paikkansa, oon pariakin sekakieli pariskuntaa ja heidän muksujaan seuraillu aikoinaan.
Toinen oli suomalainen mies saksalainen nainen, mies puhui muksulle suomee, äiti saksaa. Hyvin suju jo reilusti alta kouluikäisenä.
Toinen tapaus josta tiedän, en tarkemmin kuitenkaan tunne, on suomalainen vaimo, britti mies, eli kotona suomi-englanti. Isän puolen mummolassa puhutaan ranskaa, äidin puolen mummolassa ruotsia.
Kaikki kolme muksua on nelikielisiä mennessään kouluun.
Itse väittäisin että sama onnistuisi vastaavissa olosuhteissa aikamieheltä yhtä helposti tai helpommasti, vastaavia olosuhteita ei vaan ole missään tarjolla niin sitä ei voi todistaa. Joku 2h viikossa opiskelu ja joka päivä aamusta iltaan kielikylpy on hiukkasen eri asioita.

Tämmöiset on ihan hyvin mahtuneet auton alle ja ulottuvuuskin riittänyt.

15-892_xl_1.jpg

Mulla on suurin ongelma tuo rungon takaosan korkeus. Se ottaa just kiinni etupuskurin alahuuleen ja itseasiassa tuon pumppauskepin nivelkin osuu juuri siihen kohdalle. Melkein kaikista ajoneuvoista pyrin nostamaan akseliston kerrallaan ylös.

Mulla on suurin ongelma tuo rungon takaosan korkeus. Se ottaa just kiinni etupuskurin alahuuleen ja itseasiassa tuon pumppauskepin nivelkin osuu juuri siihen kohdalle. Melkein kaikista ajoneuvoista pyrin nostamaan akseliston kerrallaan ylös.
Sillä mullakin on näitä kaksi, niin saa nolemmilta sivuilta nostaa. Aiemmin käyttämäni ajorampit eivät enää toimi nykykaluston kanssa.

Mulla on pitkä 90 cm nostava Nike hyvin edullisesti jos haluat. Laskee, eli pitäis tiivisteet laitella. Itse en oli viitsinyt, kun ei verstaassa tai autotallissa enää itse mahdu liikkumaan kun tuon vie sinne.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin