Sekalaiset pienet tietotekniikkakysymykset -viestiketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika 82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:)Järki pätkii kun piti tällätä video You Tubeen.

Tulee vain kuvissa alla näkyvät, mutta mihin kirjoitetaan videon nimi?
Lapsille tarkoitettu - toimii. Sininen 'lataa' toimii. Sitä jos painaa, niin saman tien lähtee ja videon nimeksi tulee päivämäärä.
Androidi on käytössä.

Screenshot_20250404-210544_YouTube.webp

Screenshot_20250404-210533_YouTube.webp

Näyttö ja mini-Mac?

En ymmärrä ompuista enempiä kuin sika satelliitista ja jatkossakin omput ehkä syötävien listalla...

Mutta joo, kyseessä ei-niin uusi Mac, laiteboksissa, systeemin käynnistykseen käytetty erillistä isoa näyttöä joka HDMI liitetty.

Asensin boksiin mahtuvan näytön ja siihen ei saa kuvaa, harmikseen liitännät on displayport sekä VGA. Mahdollisuus paikan päällä oli käyttää HDMI-VGA adapteria ja VGA piuhaa.

Onko mahdollista saada jollakin tapaa adapterin kanssa kuva näytölle?

Mikä on toiseksi paras tapa? Pikainen aplle sivun kurkkaus kertoo että pitäis laittaa USB-VGA tai joku, eli oletan ettei ole mahdollista HDMI kautta saada VGA kuvaa?

Sitten oli jostakin UkkonenPultti == ThunderBolt jutusta höpinää. Ilmeisesti mäkissä saattaisi olla myös mikro-Displayport ehkä jolloin oikealla kaapelissa saisi suoraan näyttöön. Näyttö on tavallinen HP näyttö pienehkö.

Tänään meen laittaan systeemin käyntiin mutta ei ole näppärää kanniskella näyttöä.

Eipä noista osaa ilman koneen speksejä neuvoa mitään, malleja on niin paljon. Tuolta katsomaan koneen tiedoilla lisää: https://everymac.com/systems/apple/mac_mini/index-macmini.html

Esim:

Apple Mac mini "Core i5" 1.4 (Late 2014) Specs​

Identifiers: Late 2014 - MGEM2LL/A - Macmini7,1 - A1347 - 2840

[td width="122.75px"]Display Support:[/td][td width="122.75px"]Dual Displays[/td][td width="122.75px"]Resolution Support:[/td][td width="122.75px"]2560x1600*[/td]
[td width="25%"]Details:[/td][td]*This model supports "up to two displays" at 2560x1600, both at millions of colors, via the two Thunderbolt 2 ports. It supports Thunderbolt digital video output and native Mini DisplayPort output as well as DVI, VGA, and Dual-link DVI using Mini DisplayPort to DVI, Mini DisplayPort to VGA, and Mini DisplayPort to Dual-Link DVI adapters. It also supports 1080p at up to 60 Hz via the HDMI port. DVI output additionally is supported using an HDMI to DVI adapter. All adapters are sold separately.[/td]
[td width="122.75px"]2nd Display Support:[/td][td width="122.75px"]Dual/Mirroring*[/td][td width="122.75px"]2nd Max. Resolution:[/td][td width="122.75px"]2560x1600*[/td]
[td width="25%"]Details:[/td][td]*This model supports "up to two displays" at 2560x1600.[/td]

@Jammu Tuo A1347 on aika monen kotelotyyppi, mutta luulen sen olevan tämän (Mid 2011) josta sanotaan:

This model simultaneously supports 1920x1200 on an HDMI or a DVI display (using the included HDMI-to-DVI adapter) and 2560x1600 on a Thunderbolt or Mini DisplayPort display or even a VGA display (with an optional Mini DisplayPort-to-VGA adapter, which is compatible with the Thunderbolt port).

Koneen mukana on tullut HDMI-DVI mutta kaupasta löytynee muita:

Jos tuo nyt sitten on se koneen malli, minkä arvasin?

OK, käytettynä ovat sen ostaneet. Siinähän ei muuta lue päällä kuin tuo malli sekä sarjanumero.

Applen sivuilla sanoo että mini DP sekä Thunderbolt /2 on samannäköiset, mutta ainakin siellä on näytön syboli liittimen vieressä olettaen mini DP ja sitten tuossa tutkimassani koneessa on salama liittimen vieressä olei olis se UkkosPultti
IMG_20250406_132004_HDR.webp

Kanada! Mä oon siellä, ainakin tabletin (Galaxy tab A8) mukaan. Viime yönä oon sinne muuttanut. Eli kellonaika ja sijainti päin honkia, mistäs moinen saattaa johtua, vai onko lopun alkua? Laitteen tai reitittimen uudelleenkäynnistys ei auttanut, ja netistä se kellonajan ja aikavyöhykkeen hakee..

IMG_5249.webp

Kanada! Mä oon siellä, ainakin tabletin (Galaxy tab A8) mukaan. Viime yönä oon sinne muuttanut. Eli kellonaika ja sijainti päin honkia, mistäs moinen saattaa johtua, vai onko lopun alkua? Laitteen tai reitittimen uudelleenkäynnistys ei auttanut, ja netistä se kellonajan ja aikavyöhykkeen hakee..

Näytä liitetiedosto 150204

Koitas alkaa hahmottaa itteäs takasinpäin. On lyhyempi matka Paukkeille.

Kerrottakoon että minimäkin näyttöasia ratkesi kun lopulta sain yhtäaikaisesti aikaa mennä paikalle sekä adapterin. Eli Mäkin persiehen tökättiin HDMI-luukkuun HDMI-displayport adapteri jolla HP näyttö alkoi rokkaamaan

On pakko aina pakko päivittää työkonetta, nyt suojaukset estää konenkansaa avautumasta. Punainen ! Huutomerkki vaarallinen sivusto.

Viimeksi muokattu:
Telia verkko häiriön aikaan toissa iltana hälytteli mulle ei turvallista yhteyttä, vaikka mihkään ei saanut yhteyttä.

20251028_111601.webp

En sitten millään saa työkoneella sivustoamme auki, on kai työnantajan määrittelemä tietosuojaus niin tiukaksi laitettu vai mikä lie. Vai onko tämä nyt oikeasti niin vaarallinen sivusto?

Näytä liitetiedosto 159552
En sitten millään saa työkoneella sivustoamme auki, on kai työnantajan määrittelemä tietosuojaus niin tiukaksi laitettu vai mikä lie. Vai onko tämä nyt oikeasti niin vaarallinen sivusto?
Onko koneessa kellonaika oikeassa, ja toimiiko kaikki muut sivut normaalisti?

muok: nii joo täällähän olikin tämä jännä(on siis muistaakseni joskus jo jossain topikissa mainittu
minun tai jonkun muun toimesta):
wanhacert.webp

Mikä nettiselain sulla on ja pystytkö lataamaan toista selainta.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin