Sähköavusteinen polkupyörä

Avustettu läski tilattu, ootellaan mitä tuleman pitää kun en oo semmoisella ennemmin metriäkään ajanut.

Läskillä ajeltu 19km, positiivista mielikuvaa ilmassa.
Kookkaampi runko kuin entisessä pyörässä oli mulle parempi.
Ajoasentoa pitää vielä säätää ja erilaisia satuloita kokeilla.
Avustus toiminnosta 1-5 käytössä 2-3 ne tuntuu riittävän ihan hyvin ja tämä lienee akunkestolle eduksi.
Yllättäen ilman sähköäkin mukavan kevyt polkea vaikka pyörä on melkoisen painava, ja jopa rullaakin kohtuullisesti alamäessä.
Entinen maastopyörä olikin yllättäen raskaampi polkea, kuin läskipyörä jossa varmaan aika reilusti vielä renkaissa painetta.

Miten se asfaltilla menee, aikoinaan maastopyörällä oli raskas ajaa asfaltilla, ennen kun ostin sellaiset renkaat joissa oli se keskinauha.

27,5 maasturi mulla toinen polkutin, ei fätti oo ainakaan raskaampi polkea ainakaan asfaltilla nykyisillä rengaspaineilla ilman sähköäkään.
Soralla samat ja ranta hiekalla fät vie voiton 10-0
Pitäisi nopeuttakin verrata eikä vain polkemisen raskautta, mutta hyvin samansuuruisia ajonopeudet on olleet.
Kadenssi varmaan vähän kovempi samassa nopeudessa kuin maasturilla, mutta ei paljoa.
Juomapullon paikka teettää pikkasen hankintoja, ruuvipaikkoja ei ole ja akku vie rungosta tilaa.

Ja ajettu lisää, tuloksena noin -4kg polkijassa.
Sen verta lämmintä ollut päivällä että semmoisia 15-20km lenkkejä ajellut.

Mun ykkös sähköpyörä muuttu parenpaan suuntaan kun hommas romuille runkolaukun.

20180803_191757.webp

Minä oon suunnitellut vanhaan samsoniteen laittavani sähköroippeet, kalavaa vaan salkun kumpaankin puolikkaaseen kolon runkoputkille, ja napsauttaa salakun runkoon kiinni.

Polkuttimesta nyt välitys vaihdettu,kahvojen ja säätimien paikkoja muutettu, tavarateline asennettu,juomapullo ja tankolaukku pieni hommattu.
Ajettu 20-30km päivittäin, hyvin sekalaisia reittejä kaupungissa ja sen lähiympäristössä.

Tänään lenkillä katsoin, kun vajaa puoli kilometriä edessä olevasta risteyksestä kurvasi fillaristi maastopyörällä. Ihmettelin kun selkä lähenee hitaasti ja mietin jotta saamarin kovakuntoinen sälli kun ei pikipinnalla meinaa saada cyclolla kiinni. Sitten kun pääsin takarenkaan tuntumaan, niin jo vain alkoi moottorin ääni kuulua. Aika vaivattoman oloisesti pisteli sen 25 km/h.

Kaveri juur laitteli semmoisen rakennussarjan tyttärensä pyörään.Kehu,tuli kuulemma hiton hyvä,eikä tarvi yhtään voimaa käyttää ylämäessäkään.

Onko se sit enää sähköavusteinen, jollei muka tarvii polkea ylämäessäkään ? Sehän on silloin jo moottoripolkupyörä.....

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin