Sähköavusteinen polkupyörä

Viestiketju:
Sähköavusteinen polkupyörä

ihmehitsari

vapaa ajattelija
Laitan sekalaisiin kun en oikeaa paikkaa keksinyt.

Edit (by borg): siirretty kaksipyöräiset-osastoon

Tarkoitus olisi hommata sähköavusteinen sykkeli. Valmiiden pyörien lisäksi olen miettinyt oman pyörän sähköistämistä. Mm tämmöistä silmäillyt: http://www.greencycle.fi/product/311/greencycle-basic-250w

Onko kokemuksia joko tehdaspyöristä tai sähköistyssarjoista?

Viimeksi muokannut moderaattori:
Laita polttomoottori, niitäkin saa pyörään lisävarusteena.
Armas menisi sähköllä hyristen ja isäntä pakoputki paukkuen :yesey:

Polttomoottori ei ehkä sovi uudenlaisen imagon rakentamiseen. "Hiljainen kostaja" tjsp....

Tässä on nyt korkeammat voimat homman takana. Oma osuus lie teknisen tietämyksen hallinta ja laitteisto ylläpito.

Anoppi teetti sähköistyksen pyöräänsä. Maksoi jotain 800€. Mitäs minulla oli siihen sitten sanomista, kun se pyörämekaanikko sanoi, että hänellä on parhaat komponentit ja kaikki muut markkinoilla olevat täyttä kuraa... Olin ennakkoon kuitenkin katsellut, että ulkomailta sais 250€ komponentit ja uusia sähköpyöriä Suomestakin alkaen 600€.

Tähtipyörä öö kolmatta kesää rouvan käytössä.
Hyvin toiminut, 3v takanapa ja kuulemma ei oo enään ylämäkiä ja vastatuulta.

Yks tuttu jostain osti sellasen sarjan.Sai vetävän etupyörän ja kehunnu sitä ihan hyväks vekottimeks.

Anoppi teetti sähköistyksen pyöräänsä. Maksoi jotain 800€. Mitäs minulla oli siihen sitten sanomista, kun se pyörämekaanikko sanoi, että hänellä on parhaat komponentit ja kaikki muut markkinoilla olevat täyttä kuraa... Olin ennakkoon kuitenkin katsellut, että ulkomailta sais 250€ komponentit ja uusia sähköpyöriä Suomestakin alkaen 600€.
"Varo halpoja kopioita/väärennöksiä..." näinhän sitä varoitellaan. Mistä sitä maallikko tietää, mikä on aito ja mikä ei.
Jos akku on tässä se ehkäpä tärkein ja kallein komponentti niin onko ulkomailta tilattu n 100€ maksava viisi kertaa toimimattomampi kuin täältä ostettu n 500 maksava.
Tämän nyt ajatuksissa olevan pyörän tulee toimia mahollisimman luotettavasti kaikissa olosuhteissa kaikkina vuodenaikoina.

"Varo halpoja kopioita/väärennöksiä..." näinhän sitä varoitellaan. Mistä sitä maallikko tietää, mikä on aito ja mikä ei.
Jos akku on tässä se ehkäpä tärkein ja kallein komponentti niin onko ulkomailta tilattu n 100€ maksava viisi kertaa toimimattomampi kuin täältä ostettu n 500 maksava.
Tämän nyt ajatuksissa olevan pyörän tulee toimia mahollisimman luotettavasti kaikissa olosuhteissa kaikkina vuodenaikoina.
Teetkö hybridimallia....aurinkokennot, savoniusroottori ja polttomoottori, kaikki em. akun latuuseen...

Teetkö hybridimallia....aurinkokennot, savoniusroottori ja polttomoottori, kaikki em. akun latuuseen...
Häkäpönttöki vielä.
Töpselisähkö ynnä ylikypsää kylkeä rukiisen päällä. Näillä energioilla noin niiko aluksi. Hybridihän se taitaa jo sillon olla?

Häkäpönttöki vielä.
Töpselisähkö ynnä ylikypsää kylkeä rukiisen päällä. Näillä energioilla noin niiko aluksi. Hybridihän se taitaa jo sillon olla?
Nojjoo...kyllähän sitä hybridiksi voi jo sitten sanoo. BTW...oli jossain saksanmaalla autotestejä niin ei ne hybridit päästöjen suhteen olleet kuitenkaan siellä parhaassa tikissä...kuis tää..:D

Vaarallinen vekotin väärissä käsissä. Kaveri hommas sähköpyörän ja kehui sitä, että on se kätevä, kulkee tosi kovaa ja voi ajaa kännissäkin. Sai sit kuningas idean ja läks naapurikylään spyörällä ryyppäämään. Matkaa 12km. Yöllä kotiinpäin ajaessa lähti sit voplaamaan ja eikun naama edeltä asfalttiin. Auts, hengissä kuitenkin.

Päästöt ilmentävät voimaa. Ilman päästöjä ei ole elämää eikä sitämyöten liikettäkään. .

Miten pitkälle pääsee HK- Sinisellä lenkillä ja montako KW siitä saa energiaa, täytääköhän päästöt myöskin €u direktiivit?

On mullakin sähköpyörä,tosin nyt se on rikki.Sitten mulla on hupifillari,oikea velosolex,sillä on kesällä kiva ajella.

Sähköfillari löytyy .
Jonkun rakentelema 1500w/48v.
Akku 12ah.
Aivan loistava kuntoiluväline tälläiselle polvivammaiselle...

Sähköfillari löytyy .
Jonkun rakentelema 1500w/48v.
Akku 12ah.
Aivan loistava kuntoiluväline tälläiselle polvivammaiselle...
Millanen on toimintasäde? Pyörän painokin kiinnostaa.

Jostain tehdaspyörien vertailusta olin lukevinani että sähköavusteinen pyörä on raskas polkea ilman avustusta. Pitäneekö paikkansa, ei kait moottori niin hirveästi vastusta?

En ole vielä kovinkaan paljoo päässyt kokeileen, 25 km lenkin kestää kyllä hyvin. Riippuu kuinka paljon avustusta käyttää.
Yleensä 1-2 teho riittää. Tossa loppuu välitykset, kun on maastopyörään tehty.
On toi huomattavan raskas polkea ilman avustusta ja ehkä ei sitä ole tarkoituskaan polkea ilman avustusta.
Ja painaa kyllä paljon verrattuna normaaliin pyörään verrattuna.
En ole päässyt kokeileen normaalia esin. 250w moottorilla varustettua pyörää, ei ole vertailukohtaa.
Tää on täysin rajoittamaton...
Ylämäet pääsee todella kovaa isommalla vaihteella ja täysillä avustuksella.
Ainaisella vastatuulella on mukava pistää lisää avustusta kun vauhti tyssää...
Suosittelen...

Ei juurikaan tuo tähtipyörä, poikkea normaalista lihasvoimallakaan.
En ole huomannut moottorin mitenkään jarruttavan ylimääräistä.
Painoa on se ehkä 3-5kg enemmän kuin ilman avustus laitteita.

Takaisin