Ruuanlaittoon liittyvä kalusto, kehut, haukut, niksit jne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika 82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tein muinoin talvileireille ison termoksen, olikohan se 30l alumiininen maitotonkka jonka ympärillä oli mustasta muovista tehty holkki muovihitsatulla pohjalevyllä ja tonkan kanessa samoin pienempi kokoinen. Tonkan muovikuoren välin vaahdotin uretaanilla kuin kannenkin, tämän kun täytti lämpimällä vedellä niin vesi pysyi sulana sen ajan kun sitä ylipäätänsä tarvittiin. Olisihan siinä voinut jälkihauduttaakin tai kuljettaa valmista soppaa keitiöltä maastoon.

Jotenkin olen skeptinen tuohon 10min kiehauttamiseen jälkeiseen 4-6h hautumiseen.
Alkuviikosta tein hernesoppaa, olivat lionneen ainakin 20h, en kellottanut kauanko keitin, mutta ainakin 3h. Ihan hyvää tuli, mutta osa herneistä jääneet sellaisiksi puolikoviksi.
Vai onko pistetty sota-ajan varastoa jakoon ja "n’oon sen laatuisia hernehiä jotta ne ei kypsy"

Jotenkin olen skeptinen tuohon 10min kiehauttamiseen jälkeiseen 4-6h hautumiseen.
Alkuviikosta tein hernesoppaa, olivat lionneen ainakin 20h, en kellottanut kauanko keitin, mutta ainakin 3h. Ihan hyvää tuli, mutta osa herneistä jääneet sellaisiksi puolikoviksi.
Vai onko pistetty sota-ajan varastoa jakoon ja "n’oon sen laatuisia hernehiä jotta ne ei kypsy"
Ei olis minun lanttuhauvukkaatkaan kypsynyt aromipesässä. Iltasella ysin jälkeen laitoin uuniin, kun @Nuhvi63 kehui moista herkkua tekevänsä. Oli aamupäivästä lämmitetty uuni, niin oli enää karvan vajaa 100 lämpöä aivan takaosassa. Tänään ennen puolta päivää otin pois, niin kypsiä olivat, mutta ei sellaisia purematta nieltäviä. Oikein suunmakuisia kuitenkin. Lämpöä oli n. 70 astetta päivällä vielä uunissa.

Lisäkeriisin keittoon tuo on hyvä. Riisiä ja vettä 1:2, kiehautetaan ja annetaan muhia pesässä.

Ei olis minun lanttuhauvukkaatkaan kypsynyt aromipesässä. Iltasella ysin jälkeen laitoin uuniin, kun @Nuhvi63 kehui moista herkkua tekevänsä. Oli aamupäivästä lämmitetty uuni, niin oli enää karvan vajaa 100 lämpöä aivan takaosassa. Tänään ennen puolta päivää otin pois, niin kypsiä olivat, mutta ei sellaisia purematta nieltäviä. Oikein suunmakuisia kuitenkin. Lämpöä oli n. 70 astetta päivällä vielä uunissa.

Miulla oli kuumempi uuni,otin jo illalla pois. Hyvää oli,äsken söin viimeiset...

Onneksi anoppi ehti opettaa emännälle rieskan teon. Sitä rieskaa ei voita mikään. Suoraan uunista ja voita päälle....

❤️❤️

Alkanu pikkuhiljaa kyteä ajatus uudesta kaasukäyttöisestä grillistä. Vanha joku 200€ cello merkkinen. Suht ok ajanut asiansa 14-15 vuotta. Polttimet valurautaa ja vieläkin toimii. Nappulat sun muut sitten ei niin hyvin pelaa enää. Eniten häiritsee tuossa tuulella toimimattomuus ilman vanerilla suojailua.
Kaveri kehui, että 900€ weber, ni lämpee tuulellakin. Vaan itseni tuntien, mieluiten ostaisin yhtä hyvän halvemmalla. Onko olemassa?

Toissa talvena @cardaani laittoi linkkiä talvi alennuksesta ostamastaan grillistä, ostin saman ja olen kyllä tyytyväinen ollut ostokseen, oli hyvässä alessa, kokonaan ruostumaton kohtuu iso. Eli halpuutetun jos haluaa kannatta katsella syksyyn alku talveen.

Alkanu pikkuhiljaa kyteä ajatus uudesta kaasukäyttöisestä grillistä. Vanha joku 200€ cello merkkinen. Suht ok ajanut asiansa 14-15 vuotta. Polttimet valurautaa ja vieläkin toimii. Nappulat sun muut sitten ei niin hyvin pelaa enää. Eniten häiritsee tuossa tuulella toimimattomuus ilman vanerilla suojailua.
Kaveri kehui, että 900€ weber, ni lämpee tuulellakin. Vaan itseni tuntien, mieluiten ostaisin yhtä hyvän halvemmalla. Onko olemassa?
Napoleon, Weber ja Beefeater on laatumerkkejä, niissä esim. on myös runko on kevytmetallivalua, eikä peltiä. Muut on enemmän ja vähemmän halpislaitteita. Napoleon Freestyle 365 olen katsellut, kun oma peltigrilli on puhki ruostunut, 550 e luokkaa maksaa, nettikaupoissa on muutaman kympin halvempi, mutta rahti nostaa hinnan samaan kuin paikallisessa kivijalassa ovh. Ja paikallisesta saa yleensä jonkun verran alennusta.

Viimeksi muokattu:
Juu tämä kesä varmaan pärjätään tuollakin ja samat ajatukset, jos syssymmällä sais jonkun alelaarista.

Toissa talvena @cardaani laittoi linkkiä talvi alennuksesta ostamastaan grillistä, ostin saman ja olen kyllä tyytyväinen ollut ostokseen, oli hyvässä alessa, kokonaan ruostumaton kohtuu iso. Eli halpuutetun jos haluaa kannatta katsella syksyyn alku talveen.
Niin tämä. Maksoi 299€.

IMG_20240627_151225.webp

Näitä saa vielä... :D

Onko nuo Kobet minkä laatuisia ylipäätään? Noin järkyttävän isolle grillille kyllä pitäisi oma terassi rakentaa, eli joku pienempi pitäis olla.

Joku tänne laitto kuvat omatekosesta kaasurgrillistä, oli 5mm levyä ja namiskat romulavan grilleistä, etippä kuvat ja harkitse vielä, ei kai sitä nyt kaikkea kaupasta😁

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin