Raskaan kaluston kuva- ja videoviestiketju

Minä oon melko pitkästi kerenny tollasella "sirkka Liisalla" ajella maata ja vähän aura hommiaki tehä. Oli sellanen tielaitoksen vanha ja vankasti kaatuma tautinen minä onnistuin sen pitämään pystyssä mutta ei tainnu siinä puljussa ollakkaan muita työläisiä jolla se ei olis kaatunut :facepalm:. Ainaki kolme kertaa oon ollu vääntämässä sen suoraan ku kaatuminenhan on aina tapahtunut mallilla lava kyljellään mutta kabiini pystyssä :facepalm:. Ei muuta ku ajele kolmella renkaalla (toinen etunen ei maahan yltäny) lähimmän kaivurin tykö pitkän ja vankan putki palkin kaa sitten palkki vankasti aurapuskuriin kiinni kaivurin telan nokka palkin pään päälle kippi pystyyn ja lavasta työöööntöööö:D. Runko siinä oli jo niin veltto että ku kippiä alako nostaan nii lava ku ohjareista nousi ylös siirty lavan etureuna vajaan puoli metriä vänkärin puolelle ja sitten ku sopivasti sattu oikaisu niin kuskin puolelle mutta ei koskaan keskelle:facepalm::rotfl:.

Liikeratakuormain on ristitty uudelleen...
En nyt äkkiä löytänyt tarkempaa toimintakuvausta liikeratakuormaimesta, mutta myyntiesitteissä puhuttiin tasaisesta eteen-taakse liikkeestä. Tuossa toisessa versiossa kuormain liikkuu ymmärtääkseni kaikkiin suuntiin (eteen-taakse, ylös-alas ja ja sivuille) suoraa linjaa pitkin.

Kyllä. Toki että tässä on vaan tämä pikkulohko Cummins (10l)
Juu, intissä oli sk 210, sillä tuli ajettua aika paljon kun ei se fuller kaikilta oikein sujunut...
Se on kyllä kuin pyörällä ajo, oli kai 15 vuotta välissä etten Sisulla ajanut, käsi kävi kuin olisi joka päivä Fulleria hämmentänyt...

En nyt äkkiä löytänyt tarkempaa toimintakuvausta liikeratakuormaimesta, mutta myyntiesitteissä puhuttiin tasaisesta eteen-taakse liikkeestä. Tuossa toisessa versiossa kuormain liikkuu ymmärtääkseni kaikkiin suuntiin (eteen-taakse, ylös-alas ja ja sivuille) suoraa linjaa pitkin.
Tuossahan oli mainintaa, että kouran liikenopeus olisi vakio, etäisyydestä huolimatta, eli on koura 3m päässä kääntöpisteestä tai 10m päässä, ja esim kääntäessä sivuliikenopeus olisi vakio

Juu, intissä oli sk 210, sillä tuli ajettua aika paljon kun ei se fuller kaikilta oikein sujunut...
Se on kyllä kuin pyörällä ajo, oli kai 15 vuotta välissä etten Sisulla ajanut, käsi kävi kuin olisi joka päivä Fulleria hämmentänyt...

Päivä mulla piti reenata niin alako fullerissa pykälät menemään rutisematta ja ilman kytkintä:). 15v aikaa ku edellisen kerran oon ajanu vieläköhän toi menis ilman ärräpäitä:raaps:

Samoin, inttiaikoina tuli ajeltua SK 210 / 250 (Ja toki SL 170 4x4 Zf loota).Toisessa oli Twinsplitter ja toisessa ihan perinteinen Fuller.
Ja täytyy sanoa, että tällä nykyisellä SL on paljon helpompi ajaa ja vaihtaa kun vaihdekeppi menee suoraan lootaan.
Kun taas SK:ssa on useampi nivel välissä jotka aiheuttaa epämääräisyyttä vaihtamiseen.

Se välinivelistö kun hiukan väljistyy, ei ehkä juurikaan mainittavasti - per välinivel, niin kaikki kertaantuu joka nivelen välillä .....

Juu ...... Ukon Freelanderissakin kun on "pykälä päällä" saa kepakkoa liikuteltua 3-4cm joka suuntaan, ilman että vaihde edes vielä pois lähtee ....
Aika mukava "arpoa" pykälää .... No, kyl se luonaa, kun siihen on tottunut ....
En oo perehtyny, onko vaijeri vaiko vipuvälitteinen ..... Siskon V40 oli kans aika arparasia, mut kun vaihtelin siihen ne nylonholkit, tuli aika tymäkäksi kepakko ...

Kannattaa laittaa allekirjoitukseen maininta, että lausumiani ei ole tarkoitettu tulkittaviksi fingerporiaalisen seksuaalisväritteisesti.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin