Radioaktiivinen säteily ja sen mittaaminen

borg

administi
Ylläpitäjä
Havaitsin netissä mielenkiintoisia säteilymittareita. Tästä vaikkapa lahjaksi miehelle, jolla on jo kaikkea.

 
Quick guide manual mainitsee ”and a flow of beta particles”:

Jep, niin näkyy ja silloin on hyvä.

Noita beta-säteilyarvoja pitää osata lukea oikein, ympäristöpäästöjen yhteydessä arvot voivat olla alussa hyvinkin korkeita, mutta säteily puoliintuu nopeasti. Olisi hyvä, jos on erikseen valintamahdollisuus (kuten vanhoissa neukkumittareissa muoviläpän avulla) jolloin saa suurinpiirtein arvion gamma- ja betasäteilykomponenteista.
 
Viimeksi muokattu:

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös