1.6 ja manuaali ollut tosi paljon vaihteisto rikkoutumisia. automaatit kestää tosi hyvin, raskastakin ajoa. meil tuli firmaan 7 pitkää automaattia olikohan nyt 2018.. täytyis tarkistaa. 180hv 2l ja automaatti. yhest on vaihdettu laatikon ohjain takuuna muuten ei laatikois mitään oo ollu. paras taitaa huidella 190tkm ja nyt menossa vaihtoon. pyörän laakeria on kulunu ja nyt on menny useampi urea pumppu vaihtoon pumppu integroitu säiliöön joten koko paketti vaihtoon.. tietty merkkihuolto että vaihtoehtoahan ei oo ees selvitelty.. 130tkm jälkeen meni työkaverilt eka startti ja hetken päästä laturi. itel on nyt 97tkm ja urea pumppu on ainoa vika ollut.sekin selvis normihuollon yhteydes, oli vikakoodia tullu reilusti, mut toimi viel sen verran et kuskille ei asiasta kerrottu. ja mulla hyllyt 2 puolta ja täys putkimiehen varustus eli painoa on.. takapää on 3cm syvemmäl jo normaalisti ku työkaveril jolla hyllys kans tavaraa mut kevyempää ja vain yhdel puolel. syy miks päädyttiin noihin oli että kun saatiin valita niin itel ykkösenä et automaatti. toisena meil oli et kun joudutaan henkilönosturikärryä repimään peräs joka painaa 2300kg niin mones pakus koukku loppuu 2000kg. ite oon enimmäkseen tuota kärryä vedelly ja raskas kuorma autos +kärry niin voin kertoo et on automaattia koeteltu vaan kestää se. ja kyllä ehtii ku 180hv. kulutuksen näkisin tarkan apista vaan en saanu nyt auki. mut 8 alkaa. tyhjempänä ja rauhallisemmalla ajotyylillä varmaan pääsee 7 alkavaan. väittäisin että automaatti kuluttaa vähemmän ku on aina sopiva vaihde. monella kolleegal talvella haasteita kun nuo ei jotenkin talvikelillä meinaa pitoa saada etupäähän ja luistenesto todella herkkä. vaan kun oppii niin pärjää ja ajaa manuuali moodilla ne pahimmat paikat jos ei automaatil osaa/pärjää, mut on tuo moneen muuhun verrattuna huonompi kulkemaan talvekelissä, muita miinuksia on rengas melu hyttiin. +vetomassa koukussa, vaihteisto, teho ja kulutus. ite oon tykänny kyllä. niveliä en tiedä et olis yhtään vaihdettu, ei ainakaan itel.