Proace kokemuksia?

Viestiketju:
Proace kokemuksia?

retroman

Kansalainen
Liittynyt
10 Elokuu 2021
Viestit
146
Käytettyä 2016 versiota olen harkinnut. Polttoaineet kallistuu, niin voisi olla aika vaihtaa vähäruokaisempaan. Pitkällä Proacella pitäisi vielä alle 7l mennä kuorman kanssa, mutta aika nihkeästi tuntuu kokemuksia olevan mitä etenkin vikoihin tulee.

Ilmeisesti 2l kone on varmempi ratkaisu, kuin 1.6?
Miten luotettavia nuo automaatit on noissa ollut?
 
1.6 ja manuaali ollut tosi paljon vaihteisto rikkoutumisia. automaatit kestää tosi hyvin, raskastakin ajoa. meil tuli firmaan 7 pitkää automaattia olikohan nyt 2018.. täytyis tarkistaa. 180hv 2l ja automaatti. yhest on vaihdettu laatikon ohjain takuuna muuten ei laatikois mitään oo ollu. paras taitaa huidella 190tkm ja nyt menossa vaihtoon. pyörän laakeria on kulunu ja nyt on menny useampi urea pumppu vaihtoon pumppu integroitu säiliöön joten koko paketti vaihtoon.. tietty merkkihuolto että vaihtoehtoahan ei oo ees selvitelty.. 130tkm jälkeen meni työkaverilt eka startti ja hetken päästä laturi. itel on nyt 97tkm ja urea pumppu on ainoa vika ollut.sekin selvis normihuollon yhteydes, oli vikakoodia tullu reilusti, mut toimi viel sen verran et kuskille ei asiasta kerrottu. ja mulla hyllyt 2 puolta ja täys putkimiehen varustus eli painoa on.. takapää on 3cm syvemmäl jo normaalisti ku työkaveril jolla hyllys kans tavaraa mut kevyempää ja vain yhdel puolel. syy miks päädyttiin noihin oli että kun saatiin valita niin itel ykkösenä et automaatti. toisena meil oli et kun joudutaan henkilönosturikärryä repimään peräs joka painaa 2300kg niin mones pakus koukku loppuu 2000kg. ite oon enimmäkseen tuota kärryä vedelly ja raskas kuorma autos +kärry niin voin kertoo et on automaattia koeteltu vaan kestää se. ja kyllä ehtii ku 180hv. kulutuksen näkisin tarkan apista vaan en saanu nyt auki. mut 8 alkaa. tyhjempänä ja rauhallisemmalla ajotyylillä varmaan pääsee 7 alkavaan. väittäisin että automaatti kuluttaa vähemmän ku on aina sopiva vaihde. monella kolleegal talvella haasteita kun nuo ei jotenkin talvikelillä meinaa pitoa saada etupäähän ja luistenesto todella herkkä. vaan kun oppii niin pärjää ja ajaa manuuali moodilla ne pahimmat paikat jos ei automaatil osaa/pärjää, mut on tuo moneen muuhun verrattuna huonompi kulkemaan talvekelissä, muita miinuksia on rengas melu hyttiin. +vetomassa koukussa, vaihteisto, teho ja kulutus. ite oon tykänny kyllä. niveliä en tiedä et olis yhtään vaihdettu, ei ainakaan itel.
 
Eikös se ole Citröen? Mullakin on Nissan mutta sekin on Renault.
 
Tuota tuplanelitonnisen vikalistaa kun lukee, niin taitaa vähän suurempi kulutus tulla halvemmaksi. Ja nelivedon puute on kyllä paha miinus.
 
Eiköhän näissä lopulta ole perus ranskiksien ominaisuudet. Sellaista pientä jumppaa siellä täällä. Mutta jos kori kestää yhtään normaalia hyötyajoneuvoa enemmän, niin ihan harkinnanarvoinen hankinta.

Käsittääkseni tuo 1,6 on aika surkeassa maineessa.
 
Ostin vuosi sitten uutena 2.0 D pösön nelivedon, joka on samasta tuutista tullut kuin proace,sitikka ja ooppeli. Kahdeksan litraa kuluttaa sadalla ja kesällä pari, kolme desiä vähemmän. Jonkun verran on aina kuormaa päällä. Tähän mennessä ei mitään vikaa.
 
Onkohan noissa automaatti Aisin kuusilovinen, mikä on henkilöpuolella monesti HDi:n jatkona? Se on luja vaihteisto.
 
Paljastankin nyt salaisimman perversioni: Citroen C-Crosser. HDi diesel Japanilaisissa kuorissa. Rivistöjä on tullut katseltua.
 
joo citikka tai toyota ja mikäs kolmas?en muista kaikkien logot löytyy konepellin alta muovista yms et ite voi valita.. sanoisin nykyautoista et pieniä on viat näissä ollu. volkkari kuskeja kun kuuntelee niin paljon enempi niissä on vikaa ja jopa moottoreita hajonnu.. tätäkin nykyään saa nelikkona, mut ei ollu vissiin vielä automaattina.. nyt pari eniten ajettua vaihtuu nelikko vitoihin.. katotaan paljonko ne seisoo sit tien poskes.. vuosi niitä jo vartuttu.. on huono saatavuus autoissa..
 
Pössö Expert, Citikka Jumpy, Fiat Scudo ja Toyota Proace on sama.
 
Stoppodat tehty preemium valikoiduista osista, verrattuna saman korisiin sisaruksiinsa...
 
Pössö Expert, Citikka Jumpy, Fiat Scudo ja Toyota Proace on sama.

Toyota on mielikuvissa parempi ja onhan tuo uusin malli keulaltaan paljon paremman näköinen, kuin jumpy. Jotain pientä muutakin kosmeettista muutosta ovat tehneet erottuakseen ranskiksista. Ovat jotkut kehuneet, että Toyota pitää parempaa huolta asiakkaistaan, kuin kilpailijat, kun uutena ostaa. Käytetyssä nyt ei sillä niin väliä.

Jostain luin, että Toyota olisi omat pyörännavat toimittanut autoihin ainakin jossain vaiheessa.

Nykyiseen kulkineeseen verrattuna säästäisi noin 2l/100km, joka dieselin hinnan noustessa 2€/l tietäisi nykyisillä noin 30 000Km vuosiajoilla 1200€ säästöä. Tuo säästö tosin helposti hukkuu huoltoihin ja korjauksiin, kun nykyauton vuosittaiset huoltokulut voi laskea korkeintaan satasissa ja ne korjaukset voi tehdä itse. Proacen kohdalla ei välttämättä mielenkiinto korjailuihin riitä, kun pitää olla kaikenlaista erikoistyökalua sun muuta ja osatkin maksaa todennäköisesti huomattavasti enemmän.
 
1200 eur säästö häviää jo arvonalenemaan vähänkin uudemmassa.
 
Pössö Expert, Citikka Jumpy, Fiat Scudo ja Toyota Proace on sama.
Fiat ei ole enää sama vaan se on sama kuin Renault Trafic. Tosin saattaa muuttua takaisin kun PSA omistaa nykyään. Tätä uusinta korimallit myydään siis Peugeot Expert, Citroen Jumpy, toyota proass, ja Opel Vivaro merkeillä. Eroa ainostaan logoissa ja maskissa. Citroenin, Opelin ja toyotan keulat 1:1 samat logoa lukuunottamatta, Peugeotissa on hivenen erilainen. Nelivetoinen malli kuuluu valikoimaan, Peugotille ja Citronille se Dangel 4x4 tuli pari vuotta aikaisemmin.

Ja huhuista huolimatta toijota ei ole (onneksi) toimittanut omia osia, sillä ei ole omaa valvontaa tehtaalla, niitä ei tehdä eri linjalla, eikä siihen valita osia erikseen. Osa tänne tuoduista proasseista on alunperin opeleita, logot ym on vaihdettu maahantuojalla ja tehdas on muuttanut valmistustietoihin opelin tilalle toiota.
 
Takaisin
Ylös