Pienehköt kysymykset,joille ei viitsi tehdä uutta topiikkia.

Viestiketju:
Pienehköt kysymykset,joille ei viitsi tehdä uutta topiikkia.

Eräät kulkimet eivät lakiteknisesti saa kulkea tiettyä nopeutta lujempaa ja sen valvomiseen olisi hyvä löytää jonkinlainen instrumentti.
VAlvomiseen on laite nimeltä tutka ja valvojakin on tietynlaisen koulutuksen saanut henkilö jolla on oikeus määrätä liian nopeasta vauhdista erilaisia sanktioita, yleensä rahallisia.
 
VAlvomiseen on laite nimeltä tutka ja valvojakin on tietynlaisen koulutuksen saanut henkilö jolla on oikeus määrätä liian nopeasta vauhdista erilaisia sanktioita, yleensä rahallisia.
Sitä voi itsekkin jakaa tarvittaessa erilaisia sanktioita ennen kuin herra sininen astuu tutkan kanssa kuvioon ja siitä myös vanhemmat saavat sitten sanktioita.
 
Mikä lie nopeusseurannan tarkoitus?
Itselläni on autossa GPS seuranta(TKSTAR 905), joka piirtää kartalle sijainnin, nopeuden ja pysäköinnit. Saa myös aktivoitua, jos tapahtuu heilahdus pysäköinnin aikana.
Silloin, kun auto ei liiku, niin kestää noin 3 kk akku ja ollaan 40% paikkeilla. Liikkuvassa ajoneuvossa ehkä kuukauden kestää akku. Laite on käytössä lähinnä autolomareisuilla. Helppo löytää auto isossakin kaupungissa, jos sen on hukannut.
Laitteessa on oma sim kortti, joten seurantaa voi tehdä etänä kännykällä, tai läppärillä.
Kuullostaa sopivalta laitteelta myös työkoneisiin.
Varkauden varalta olisi hyvä olla paikannus.

Tuleeko sim -kortin lisäksi muita kuluja, kuten sovelluksen kuukausimaksu tms?
 
Kuullostaa sopivalta laitteelta myös työkoneisiin.
Varkauden varalta olisi hyvä olla paikannus.

Tuleeko sim -kortin lisäksi muita kuluja, kuten sovelluksen kuukausimaksu tms?
Ei muita kuluja. Käyttää datayhteyttä tiedonsiirtoon. Käytössä Elisan laitenetti, jossa data kuuluu liittymään. Tämä laite päivittää tietonsa 30 s välein. Sen saa hälyttämään, jos laite tärähtää pysähdyksen jälkeen. Laitteeseen saa kytkettyä myös ylinopeushälytyksen ja varoituksen akun tyhjenemisestä. Näytöstä näkyy akun varaus prosentteina. Laite hälyttää tarvittaessa myös kolmeen valittuun puhelinnumeroon. Sijainti näkyy Googlen tie- ja maastokartassa. Läppärillä voi valita karttapohjan useasta vaihtoehdosta. Kartalla saa ajettua reitin läpi eri nopeuksilla ja halutessaan näkyy kaikki pysähdykset ja niiden pituudet. Valita voi minkä, tai mitkä päivät vain ajettaviksi näytöllä. Ne on tallennettuna varmaan huipputurvalliseen kiinalaiseen tietokantaan.
Liitteessä laaja kuva viime kesän reitistä:
1. Koko reitti GPS-seuranta.JPG
 
Sitä voi itsekkin jakaa tarvittaessa erilaisia sanktioita ennen kuin herra sininen astuu tutkan kanssa kuvioon ja siitä myös vanhemmat saavat sitten sanktioita.
:rotfl: ...käy niinkuin tossa naapurikylässä yhdelle isille.
Poijjaat porukalla viritti yhtä mankin irtomoottoria.
Oli sitten kovaa juttua ollut että sillä koneella varustetulla mankilla ajetaan vain siellä soramontulla....
Isin omasta mankista alkoi moottori kiukuttelemaan, otti pöydällä olleen käyntivalmiin koneen, siistiesi kyllä että on viritetty mylly ja laittoi sen omaan mankiinsa siksi aikaa kun saa originaalikoneen rempattua.
Lähti sitten koeajolle.
"Ompas pirteen tuntunen mylly, mitähän tällä saa vauhtia"
Loivassa alamäessä kuudenkympin rajoituksella oli vastaan tulevan poliisiauton tutka saanut varmuusvähennyksen jälkeen 95 kmh.......
KAikki eniten kuulemma vitutti kun oma poikansa oli todennu:
Et sitte malttanu olla kokeilematta......
 
tiskialtaan päällä oleva valaisin, siis yläkaappien alla. mikä ip-luokitus vaaditaan?? talo rakkennettu -82?? peri eri aatteessa kuivatila mutta toisaalta vettä lähellä.
 
Vaihtaako ledi ikääntyessä väriä? Mulla on keittiön työtasojen valaisimena ledinauhat alumiinilistassa muovisen läpikuultavan kannen alla ja sävy on muuttunut hyvin kellertäväksi. En ole vielä listojen muovikansia avannut, että onko muovi kellastunut vai ledi.
 
Minulla on ollut jo monta vuotta ulkoportaiden kaidepuun alla ledinauhat muovikourussa ilman kantta, sanoisin mutuna että kellastuu valo huomattavasti vuosien myötä.
 
Kyllähän se ledi, on sitten mikä vaan, valotehoaan menettää vuosien aikana.
 
Onkohan kukaan rassannu rivipumpulliseen valmetin koneeseen solenoidia sammuttimelle? Kuulemma on tosi kallis se virallinen ja virityksille nuukasti tilaa. Vaijerihan tuossa siis alun perin.
 
Onkohan kukaan rassannu rivipumpulliseen valmetin koneeseen solenoidia sammuttimelle? Kuulemma on tosi kallis se virallinen ja virityksille nuukasti tilaa. Vaijerihan tuossa siis alun perin.
Eikös sinne voi laittaa vaijerin päähän keskuslukon moottorin tai jonkun solenoidin, mikä vetää sammuksiin. Sillein laittaa, että lepotilassa vetää sammutinta ja jännitteisenä pästää sammuttimen pois. Ilmeisesti halu on sada sammutus virtalukkoon, ettei erillinen sammutusnappi tule kyseeseen? Onko virtalukossa hehkutus väärään suuntaan kääntämällä? Volvon joissain venekoneissa sammutetaan kääntämällä avainta vastapäivään, kytkee silloin sammutussolenoidille virran.
 
Yleensä nuo sammutinsolkut, jotka vaijeria vetää, on sellaisia että jännitteellä vetää ( jonkinlainen aikaviiverele ) ja jännitteettömänä palautuu jousivoimalla käyntiasentoon.
 
Yleensä nuo sammutinsolkut, jotka vaijeria vetää, on sellaisia että jännitteellä vetää ( jonkinlainen aikaviiverele ) ja jännitteettömänä palautuu jousivoimalla käyntiasentoon.
Mulla veneessä on solenoidi napilla. Volvo-pentassa tosiaan on sillein, että sammuu avainta "väärään" suuntaan kääntämällä.
 
Lännen vanhemmissa C-sarjan linkuissa, kun kääntää virrat pois, niin jokin aikaviiverele silloin nasauttaa virrat sammutinsolkulle, n.10sek ajaksi, ja vapautuu sitten jousivoimalla takaisin käyntiasentoon.
Virtojen päällekytkentään sammutinsolenoidi ei reagoi mitenkään..
 
Eli kun se keskuslukon moottori sieltä kyrvähtää, niin himmeli ei sammu millään?
Seems legit.
 
Takaisin
Ylös