Pienehköt kysymykset,joille ei viitsi tehdä uutta topiikkia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ToniT81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos Tapsa tekis sellaisen puoliautomaattisen? Käsiohjauksella syöttö päälle ja automaattinen paluu. Eestaas vehje tuntuu darwinin laitteelta.

Täytynee louhia rauta ensin mallilleen ja laittaa toimimaan käsiajolla, sitten vasta usuttaa elektrisitemies eestaastoiminnan pariin.

Kovasti sais veivata venttiiliä ja ravata täyttämässä makasiinia, kyllä se jatkuva käyttö ois poikaa

Omassa halkojassa viritin venttiiliin jousen pitämään sitä aina pohjassa, eli kun nappia painaa rupee sylinteri liikkumaan, ja palautus tapahtuu vivusta, tällä systeemillä saa palautuksen pysäytettyä sopivaan kohtaan, eikä tartte sylinteriä ajaa jokakerta alusta saakka.
Olen kuullut niinkin tehdyn, että venttiili ja käynnistysnappi on vaijerilla viety jalkapolkimelle, jolloin molemmat kädet jää vapaaksi pöllin pitelyyn ja palautukselle tehty mekaaninen toppari.

Mistähän vois kysellä pätkää tälläistä (kuljetus)hihnaa? Tämän koko on noin 65 x 1370mm, paksuus 3mm. Kankaita on ilmeisesti 3kpl ja kumimaiselta tämä vaikuttaa. Pitäis siis löytyä hyllystä seudulta Lahti - Vantaa (tai niiden välistä).
DSC_3431.webp

Tämä on mun Sprinterin takalaitanostimen yläluukun saranana. Se kääntyy ehkä noin 120 astetta, kun luukku avataan. Ei mitään kinkkikumia viitsi laittaa, kun pitäis toimia murtumatta pakkasessa ja myös pitää vettäkin.

Mistähän vois kysellä pätkää tälläistä (kuljetus)hihnaa? Tämän koko on noin 65 x 1370mm, paksuus 3mm. Kankaita on ilmeisesti 3kpl ja kumimaiselta tämä vaikuttaa. Pitäis siis löytyä hyllystä seudulta Lahti - Vantaa (tai niiden välistä).
Näytä liitetiedosto 33455

Tämä on mun Sprinterin takalaitanostimen yläluukun saranana. Se kääntyy ehkä noin 120 astetta, kun luukku avataan. Ei mitään kinkkikumia viitsi laittaa, kun pitäis toimia murtumatta pakkasessa ja myös pitää vettäkin.
Etrasta lähtisin kyselemään.

Etrasta oon muutamaa kumijuttua kysellyt - ollut vastaus, että katso korjan kumin nettisivuilta, niin tilataan... Aika kauas on omena tipahtanut Etolasta.

Itekkii etin männä suvena sellasta tiivistettä jossa on alla o-rengas ja päällä asennettaes lämmitettävä ulompi osa, siis rakenne jota en silloin ite viel tuntenu ja Etrastakkii kyselin. Sanovat ettei semmosta tiivistettä ole olemassa vaan mäntä on muutettava purettavaksi rakenteeltaano_O

Mä oon joskus tehny tommosia sarantoja tai niitten tiivistyksiä halkastusta paloletkusta, jos sitä nut kävelis vastaan helpommin.

Joo, Tuusulassa on Helsingin hihna. Varmaan yksi suuremmista. Vanhan lahdentien varressa on kanssa yksi toinen. Sen verran olen selvittänyt.

Onks kellään kokemusta tuosta Lahdessa toimivasta Macea Machinery/ Macea Oy puodista? Tuntuu olevan tuollaista uitettua konetta aika laajalla skaalalla. Onkohan koneet kaikki ihan miinoja vai löytyyköhän välistä ihan käyttökelpoistakin. Tuommosta minikaivuria 2-4 t oon vähän aatellu hankkia, ni siel ois välillä ihan kohtuuhintasia projekteja tarjolla. Vai onkohan ne edullisemmat semmosia miinoja, mihin ei toimita puuttua.

taitaa ne osa koneista olla aika ajettuja. täys huoltoon saa varautua ainakin joka koneessa. kait siellä joku ihan asiallinenkin kone löytyy. tuttuja mitä tiedän on ostanu vain risoja koneita ja kunnostellut sitten ite niin saanut kohtuu koneita tehtyä.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin