Eihän se vuoristorataa oo ku Kuhmosissa, siinä ne muutama mäennyppylä...Juu, kaks tusinaa on liikennevaloja Lahti-Hollola läpiajossa, otin kerran tukkimiehen kirjanpidolla ylös tuon... Kakkosnelonen on vuoristorata, tuttu tie sekin![]()

Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Eihän se vuoristorataa oo ku Kuhmosissa, siinä ne muutama mäennyppylä...Juu, kaks tusinaa on liikennevaloja Lahti-Hollola läpiajossa, otin kerran tukkimiehen kirjanpidolla ylös tuon... Kakkosnelonen on vuoristorata, tuttu tie sekin![]()
Eihän se vuoristorataa oo ku Kuhmosissa, siinä ne muutama mäennyppylä.......ai ku ihanaa jäädä Kuhmoisten teollisuusalueen suoralla joidenkin nenäperseessä ajavien kahden-kolmen rekan perään jotka niissä mäkiosuuksilla jurruttaa 40-60 kmh mäkiä ylös....
Hyvä vai pahako lie, mutta itselle laitoin pyöreät sinkityt ritiliköt jotka maassa mattamustaksi spraylla värjäsin konsa päätykolmioissa musta vaakapanelointi. Koko joko 160 tai 200, molempiin päätyihin. Ei juuri erota mokomiaOnkos kenelläkään mielessä hyvää yläpohjan tuuletusritilää? Siis sellaista, jonka vois päätykolmioon laittaa. Useammanhan niitä joutuu tietenkin sinne puhkomaan, mutta sais olla säädyllisennäköinen. Päätykolmio tulee 120mm ulkoverhouspaneelista, jonka laitamme pystyyn ja maalaamme valkoiseksi.
Tässä kieltämättä on ideaa! Eipä olis tullut ensimmäisenä mieleen.Itse se on tehtävä niin hyvä tulee, siis se unelma-säleikkö.
Voisko niihin luukkuihin sisällyttää nämä säleiköt.Tässä kieltämättä on ideaa! Eipä olis tullut ensimmäisenä mieleen.
Nimittäin päätykolmioon ei istu sitten huonostikaan kulmikas säleikkö. Pyöreä ehkä jotenkin, mutta sekin pitäisi olla alumiinivalua. Minulla sattuu harjan kohdalla olemaan pystytolppa, joten siihen ei kaupallista säleikköä saa. Lisäksi vintin luukut tulevat molempiin päätyihin ja tein niistä korkeat. Rajoittavat omalta osaltaan säleikön kokoa. Itse tekemällä voisi valmistaa vaikkapa koko päätykolmion yläosan mallisen säleikön. Saisi riittävästi virtauspinta-alaa ja luultavasti istuisi siihen ympäristöönsä luonnollisesti.
Kiitos ideasta!
Ehkä kyllä, mutta haluaisin säileiköt mahdollisimman lähelle harjaa. Lisäksi luukut ovat harjalinjan vieressä (koska keskitolppa), joten se osuis silmään joka päivä seuraavat 50 vuotta...Voisko niihin luukkuihin sisällyttää nämä säleiköt.
Sillä baanalla erotellaankin (puu)kuskit ja puuKENKÄkuskit....Sille tielle ei tahtos mennä liukkaalla kelillä ollenkaan, vissiin jossain Ö-hoitoluokassa koko ränni...
Joka mäkeen saa mennä teli pännillään ja vielä hirvittää![]()
Noinhan se kutakuinkin on helppo kohdentaa, painopisteen sijainti....Halutaan määritellä kaivurin kuljetuksenaikainen painopiste.
Onko kelvollinen ajatus: taitellaan kone osimoilleen kuljetusasentoon ja ajetaan hissuksii telojen eteen poikittain laitetun kuitupuun yli. Painopiste on kohdassa jossa telat keikkaavat pölikän puolelta toiselle.
NarttuVastaus on: hillitön kurvi.
6mm koivuvaneria kaarruttelin keväällä jollekkin r23cm säteelle. Ensin vedessä upotusliotettuna oli tuo 11cm levee suikale selllaisen 3vrkKuinkahan jyrkälle kurville 4mm vaneri taipuu?![]()
Riippuu vanerin kosteudesta ja lämmöstä.Kuinkahan jyrkälle kurville 4mm vaneri taipuu?![]()
Miten paljon pitäis?Kuinkahan jyrkälle kurville 4mm vaneri taipuu?![]()
Vihdoin sain lavan päälle. Veli osti Everlast 210ext tigin ja tuon parsi kasaan pienten harjoitteluiden jälkeen. Tuli tuohon kyllä muutaman kohtaan puikkoakin käytettyä ei näkyviin paikkoihin ja joku aiemmin vähän migilläkin hitsaillut.Onkohan paha rasti kun ostin tuollaisen täys rosteri lavan joka ollut hiluxissa niin king-cabiin tarkoitus sovittaa? Vanha vähän mätä...
![]()
![]()
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.