Pienehköt kysymykset,joille ei viitsi tehdä uutta topiikkia.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ToniT81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu, kaks tusinaa on liikennevaloja Lahti-Hollola läpiajossa, otin kerran tukkimiehen kirjanpidolla ylös tuon... Kakkosnelonen on vuoristorata, tuttu tie sekin:)
Eihän se vuoristorataa oo ku Kuhmosissa, siinä ne muutama mäennyppylä...:D....ai ku ihanaa jäädä Kuhmoisten teollisuusalueen suoralla joidenkin nenäperseessä ajavien kahden-kolmen rekan perään jotka niissä mäkiosuuksilla jurruttaa 40-60 kmh mäkiä ylös....
 
Halutaan määritellä kaivurin kuljetuksenaikainen painopiste.
Onko kelvollinen ajatus: taitellaan kone osimoilleen kuljetusasentoon ja ajetaan hissuksii telojen eteen poikittain laitetun kuitupuun yli. Painopiste on kohdassa jossa telat keikkaavat pölikän puolelta toiselle.
 
Eihän se vuoristorataa oo ku Kuhmosissa, siinä ne muutama mäennyppylä...:D....ai ku ihanaa jäädä Kuhmoisten teollisuusalueen suoralla joidenkin nenäperseessä ajavien kahden-kolmen rekan perään jotka niissä mäkiosuuksilla jurruttaa 40-60 kmh mäkiä ylös....

Sille tielle ei tahtos mennä liukkaalla kelillä ollenkaan, vissiin jossain Ö-hoitoluokassa koko ränni...
Joka mäkeen saa mennä teli pännillään ja vielä hirvittää:mad:
 
Onkos kenelläkään mielessä hyvää yläpohjan tuuletusritilää? Siis sellaista, jonka vois päätykolmioon laittaa. Useammanhan niitä joutuu tietenkin sinne puhkomaan, mutta sais olla säädyllisennäköinen. Päätykolmio tulee 120mm ulkoverhouspaneelista, jonka laitamme pystyyn ja maalaamme valkoiseksi.

Edit: säleikkö. Löytyi parempi sana, tulee enemmän hakutuloksia...
 
Onkos kenelläkään mielessä hyvää yläpohjan tuuletusritilää? Siis sellaista, jonka vois päätykolmioon laittaa. Useammanhan niitä joutuu tietenkin sinne puhkomaan, mutta sais olla säädyllisennäköinen. Päätykolmio tulee 120mm ulkoverhouspaneelista, jonka laitamme pystyyn ja maalaamme valkoiseksi.
Hyvä vai pahako lie, mutta itselle laitoin pyöreät sinkityt ritiliköt jotka maassa mattamustaksi spraylla värjäsin konsa päätykolmioissa musta vaakapanelointi. Koko joko 160 tai 200, molempiin päätyihin. Ei juuri erota mokomia
 
Itse se on tehtävä niin hyvä tulee, siis se unelma-säleikkö.
Valitse muoto ja tee tee kehys, rst hyttysverkko ja päällerimoitus 45˚ kulmaan niin kuin sälekaihtimissa.
Ollaan tehty noita pellistä mutta voi sen tehdä puistakin, tekee vähän niin kuin säleikkunan.
 
Itse se on tehtävä niin hyvä tulee, siis se unelma-säleikkö.
Tässä kieltämättä on ideaa! Eipä olis tullut ensimmäisenä mieleen.

Nimittäin päätykolmioon ei istu sitten huonostikaan kulmikas säleikkö. Pyöreä ehkä jotenkin, mutta sekin pitäisi olla alumiinivalua. Minulla sattuu harjan kohdalla olemaan pystytolppa, joten siihen ei kaupallista säleikköä saa. Lisäksi vintin luukut tulevat molempiin päätyihin ja tein niistä korkeat. Rajoittavat omalta osaltaan säleikön kokoa. Itse tekemällä voisi valmistaa vaikkapa koko päätykolmion yläosan mallisen säleikön. Saisi riittävästi virtauspinta-alaa ja luultavasti istuisi siihen ympäristöönsä luonnollisesti.

Kiitos ideasta!
 
Tässä kieltämättä on ideaa! Eipä olis tullut ensimmäisenä mieleen.

Nimittäin päätykolmioon ei istu sitten huonostikaan kulmikas säleikkö. Pyöreä ehkä jotenkin, mutta sekin pitäisi olla alumiinivalua. Minulla sattuu harjan kohdalla olemaan pystytolppa, joten siihen ei kaupallista säleikköä saa. Lisäksi vintin luukut tulevat molempiin päätyihin ja tein niistä korkeat. Rajoittavat omalta osaltaan säleikön kokoa. Itse tekemällä voisi valmistaa vaikkapa koko päätykolmion yläosan mallisen säleikön. Saisi riittävästi virtauspinta-alaa ja luultavasti istuisi siihen ympäristöönsä luonnollisesti.

Kiitos ideasta!
Voisko niihin luukkuihin sisällyttää nämä säleiköt.
 
Halutaan määritellä kaivurin kuljetuksenaikainen painopiste.
Onko kelvollinen ajatus: taitellaan kone osimoilleen kuljetusasentoon ja ajetaan hissuksii telojen eteen poikittain laitetun kuitupuun yli. Painopiste on kohdassa jossa telat keikkaavat pölikän puolelta toiselle.
Noinhan se kutakuinkin on helppo kohdentaa, painopisteen sijainti....
 
Riippu se taivutussäde hiukan syysuunnastakin, kunka päin sen haluaa....mut kyllä melko tiukalle kurville sen kasteltuna saa taipumaan. Nelosella on tehty r50 mm kurveja ihan kotioloissa....taipuu kyllä varmaan tiukempaankin kurviin jos saa höyrytettyä.
 
Onkohan paha rasti kun ostin tuollaisen täys rosteri lavan joka ollut hiluxissa niin king-cabiin tarkoitus sovittaa? Vanha vähän mätä...


3cfA7GR.jpg

dFpLcyL.jpg
Vihdoin sain lavan päälle. Veli osti Everlast 210ext tigin ja tuon parsi kasaan pienten harjoitteluiden jälkeen. Tuli tuohon kyllä muutaman kohtaan puikkoakin käytettyä ei näkyviin paikkoihin ja joku aiemmin vähän migilläkin hitsaillut.
Perä ylitystä tuli 10cm lisää, mutta samalla tavaratilaakin alkuperäiseen nähden.
Ei tarvitnnut tosiaan paljon muokkailla: etupäästä sermiä ennen 30cm pois ja kiinnityspisteeet hieman eri paikkaan.
Kului kyllä harjoitteluun kaasua sellainen 150bar 20l argon pullosta. Lopetuksia ja aloituksia niin paljon ja jälkikaasua tietenkin meni aina se 8sec.

Miten ylimaalaisitte tuon auton korin? Helmat hion pellille kun siellä paikattavat kohdat, mutta siitä ylöspäin ihan tervettä ja ei jaksaisi hiota pellille koko vehjettä. Oon jo ostanut vastaavaa vihreää metallihohto vesimaalia ja päällä on lakka. Miten yleensä tehdään? Maalauksen jälkeen tarkoitus massata auto jne.

0KPgMeJ.jpg
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös