Pienehköt kysymykset,joille ei viitsi tehdä uutta topiikkia.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ToniT81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos siellä on jotain metallihilepölypaskaa välissä ja se sinkoilee niitä zibunoitaan sillon kun haluaa. Ja kyl se ilmaan lyö niitä vaikkei maatti oiskaan lähellä. Ja jos tuo current valo palaa, ni eiks se merkkaa, et liipasin on pohjassa.
kävin testaamassa ja current ei pala kun liipasin on pohjassa....
 
O.C.....eli oisko ylijännitettä pukannu verkosta:Häh:

IMG_20180922_142511.webp
 
Siellä pakko olla ohjausakselissa/hammastangossa tunnistin, että joku vääntää rattia hampaat irvessä.
Ni pösössäkö?
Onko sähköisen tehostimen moottori sammuksissa mikäli käynnissä olevan auton rattia ei käännä?
Oikean etupyörän abs anturin johdon irroittamalla tehostinmoottori menee mykäksi. Vasemman irtiolosta ei välitä. Näin kertoivat kohteen kimpussa hääräilevät.
Tehostinmoottori lähtee siis päälle vasta kun käynnistetty auto eli oikea etupyörä liikahtaa eteen tai taa. Sen jälkeen tehostin toimii myös paikallaan ollessa niin kauan kuin auto on käynnissä.
Tämä on siis syy muuten ok kuntoisen auton hylkäykseen katsastuksessa
 
Ni pösössäkö?
Onko sähköisen tehostimen moottori sammuksissa mikäli käynnissä olevan auton rattia ei käännä?
Oikean etupyörän abs anturin johdon irroittamalla tehostinmoottori menee mykäksi. Vasemman irtiolosta ei välitä. Näin kertoivat kohteen kimpussa hääräilevät.
Tehostinmoottori lähtee siis päälle vasta kun käynnistetty auto eli oikea etupyörä liikahtaa eteen tai taa. Sen jälkeen tehostin toimii myös paikallaan ollessa niin kauan kuin auto on käynnissä.
Tämä on siis syy muuten ok kuntoisen auton hylkäykseen katsastuksessa
Tähän voi olla niinkin yksinkertainen korjaus kuin että vaihda uusi akku, vaikka vanha vaikuttaisikin olevan vielä toimiva.
Käynnistäessä jännite käy sen verran alhaalla että auto haluaa alkaa säästämään sähköä ja kytkee ison virran kuluttajan päälle vasta sitten kun on pakko eli liikkeelle lähtiessä.
 
Tähän voi olla niinkin yksinkertainen korjaus kuin että vaihda uusi akku, vaikka vanha vaikuttaisikin olevan vielä toimiva.
Käynnistäessä jännite käy sen verran alhaalla että auto haluaa alkaa säästämään sähköä ja kytkee ison virran kuluttajan päälle vasta sitten kun on pakko eli liikkeelle lähtiessä.
Tämä testattiin. Vika ei johdu akusta.
Oikeaa eturengasta on pyöräytettävä että tehostus alkaa.
Voisiko olla bitti poikittain? Vikakoodeja ei kylläkään anna.
 
Voisiko olla, että tehostus ei ohjelmiston vuoksi ala ennenkuin kulkine hieman liikahtaa, eli ominaisuus ?
Toista samanlaista kulkinetta jos pääsis kokeilemaan ?
 
Oikeastaan niin oletinkin asian olevan. Kunhan kysyin, mut sen ajatuksen voi siis hylätä pois "ominaisuuksista" ....
 
Jos en ihan väärin tulkinnut, niin tuo ohjausakselin asennontunnistin on mahdollisesti siinä ratin alapuolella olevassa paketissa, johon vilkkuviikset yms. on kiinnitetty. On sen verran erikoinen varaosa, että kaikki ajovakautusjärjestelmät jne. vaikuttaa ko. osan versioon.
 
Suoritettiinko vikakoodien luku jollain yleistesterillä vai merkkiliikkeessä? Kaikki mahdolliset maadoituspisteet jo varmaankin käyty läpi.
Itse koin samanlaisen ilmiön annettuani Citikalla apuvirtaa saksalaiselle premiunautolle vaikka virrananto suoritettiin kaikkien taiteensääntöjen mukaan.Auto paikallaan tehostin pois pelistä ja liikkellelähdön taas toimi normaalisti.
 
Hyvä pointti tuo. Yleismallin testerit eivät pääsääntöisesti lue kuin moottorinohjaimen vikakoodit. Sitä kautta on vaikea diagnosoida ohjaustehostimen vikaa...
 
Noissa kanistereissa on vielä öljyä, ei näyttäisi olevan vettäkään seassa. voikohan nitä käyttää vaikkapa 4t pienkoneiden öljynä. Pytyt olleet kylmässävarastossa, kuten ruosteinen ulkokuorikin,sen kertoo.
E74E6F6D-E230-401F-9FCC-EE41825D9A92.webp
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös