Perkins T6.3544 merimoottör

Liimaa koppaan bostikilla ja sit pyyhkäset sormella vaseliinia kanteen päin tulevaan pintaan.En tiedä miks vaseliini mut ite olen näin tehny kun vanhat mestarit neuvo aikoinaan.
En pane bostikkia, kun sitä ei hyllystä löydy.
Moottorisilarilla mennään.
Vaseliini toimii oikein hyvin pahvitiivisteiden(kin) kanssa.
Olen monet perämoottorien vesipumput askaroinut omatekoisin paffitiivistein paksun "raktorivaseliinin" kera.
Tiivistää ihan tarpeeksi noissa hommissa ja lähtee kivasti auki.
Onhan esim. Loctiten 5922 kumminkin paremmin tiivistävää, vaan sitä ei aina mökin paskhuussin takaa löydy.

Tuota MR 5922 tavaraa ostan 450ml purkeissa.
Toimii myös ihan paljaaltaan (krouvistikin) koneistettujen pintojen välissä.
Tällöin sen kyllä kannattaa antaa jonkun aikaa jämähtää ennen kuin sitä öljyllä ihan vallan hölvää.
Öljy nääs pehmentää tuota jonnin verran.

Oikein fiinisti koneistettuihin ja suoriin tasopinoihin tuo mömmö on turhan paksua jankkia, mutta justiinsa johonkin rattorin moottori-kytkin-Vloota hommaan tuo ihan omiaan.

Ps.
Juu, se ei täysin kovetu, mutta jähmettyy hiukan kumminkin.

Ihan tavan pikaliimalla oon laittanu korkkitiivisteitä koppiin kiinni , sekin toimii
Pikaliima en käytä kuin "äärimmäisessä" hädässä.
Se tuppaa ajan kanssa rapsahtamaan auki ja tällöin tiivisteen ja metallin väliin jää ainoastaan kivikova klöntti pikahephepliimaa.

Ja mistä tiedän?

No siitä kun sen ainoan kerran kun vein autoni oikein riisselikorjaamolle syöttöpumpun korjuuseen, niin 10 kuukauden jälkeen löpö lensi ympäri konehuonetta niin, että meinasi koko paska palaa.
Kiisseliä meni myös niin paljon, että liukumalla pääsin juuri ja juuri aseman pihaan, vaikka löpöä olisi pitänyt olla lähtiessä 500 km pitempään matkaan.
Shäätänä!
Boschin syöttöpumpun päälikannen tiiviste oli laitettu pika(höpö)liimalla kiinni asennusta helpottamaan.
Kesti juu takuuajan (6kk), mut sen jälkeen oli konepellin alla helvetti valloillaan.

Minun autoja ei ole sen jälkeen sohlaamoilla, anteeksi, korjaamoilla käytetty.
(no ok, kerran vikakoodien luvussa ja toisen kerran nelipyöräsuuntauksessa)

Sellasis runkokappaleis käytän MR5923 mömmöä.
Ja veikkaan että vain siksi, koska tätä mömmöä ei taida enää kaupasta saada:

perfect seal number 4.webp

En sitten tiijä miten pitkän aikaa pitää korkkitiivisteen olla käytössä että se pikaliiman ansiosta pilaantuu 🤷‍♂️

En sitten tiijä miten pitkän aikaa pitää korkkitiivisteen olla käytössä että se pikaliiman ansiosta pilaantuu 🤷‍♂️
Se voi muuten olla, että korkki ei niin herkästi korkkaa (krhmm), kuin gummitiiviste, josta oma esimerkkini oli.
Vaan eihän se itse korkki, tai muukaan tiiviste ns. mitään pilaannu, mutta se liima irtoaa siitä metallipinnasta, jolloin siellä on ns.
kova kovaa vasten ja tiivistys on totaalisen kateissa.

Ja kyllä, olen käyttänyt samaa kikkaa "pakon edessä" omissa vehkeissä, mutten koskaan tekisi sitä kenenkään vieraan vempaimiin, jollei
nyt ihan MäkKaivuri-hommia tarvitse jossain saaren rannassa tehdä.
Enkä varsinkaan, jos minulle maksettaisiin jonkun vempaimen korjuusta.

Se voi muuten olla, että korkki ei niin herkästi korkkaa (krhmm), kuin gummitiiviste, josta oma esimerkkini oli.
Vaan eihän se itse korkki, tai muukaan tiiviste ns. mitään pilaannu, mutta se liima irtoaa siitä metallipinnasta, jolloin siellä on ns.
kova kovaa vasten ja tiivistys on totaalisen kateissa.

Ja kyllä, olen käyttänyt samaa kikkaa "pakon edessä" omissa vehkeissä, mutten koskaan tekisi sitä kenenkään vieraan vempaimiin, jollei
nyt ihan MäkKaivuri-hommia tarvitse jossain saaren rannassa tehdä.
Enkä varsinkaan, jos minulle maksettaisiin jonkun vempaimen korjuusta.
Pikaliimalla olen monesti laittanut, mutta vain pisteitä, pitkä ei edes koko tiivisteen leveyttä ole. Hyvin ne on tähän asti pysyneet.

Pikaliimalla olen monesti laittanut, mutta vain pisteitä, pitkä ei edes koko tiivisteen leveyttä ole. Hyvin ne on tähän asti pysyneet.
Nimenomaan näin, mutta ei pitkäaikaisena patenttina.
Se on nääs vähän tuurista kiinni, että pitääkö pikaliima ja jos ei pidä, niin kataströöf voipi olla liki.

Arkistostani löytyy 90hv yömahan persvaivarini kaasareihin uudet original-tiivisteet, koska ne ovat kasattu tällä hetkellä jollain vitun paskoilla tarviketiivisteillä.
Ne olivat kerta kaikkiaan niin väärän kokoisia, että ne oli pakko venyttää paikoilleen liiman kanssa.
Ennen seuraavaa kalareissua ne menevät vaihtoon parin muun tarviketiivisteen kera.

Ps.
Marineparts = myy Recmaria
Recmar = silkkaa paskaa

Menee

Osaankoha enää tästä eespäin nukkua tai näyttää naamaani missään ihmisten ilmoilla , kai joitain kymmeniä kertoja töissä laittanu pikaliimalla venakopan tiivisteitä paikalleen :hermot:

Osaankoha enää tästä eespäin nukkua tai näyttää naamaani missään ihmisten ilmoilla , kai joitain kymmeniä kertoja töissä laittanu pikaliimalla venakopan tiivisteitä paikalleen :hermot:
No venakopan tiiviste ei nyt ole, tai ei ainakaan pitäisi olla, kauhian paineen alaisen palaavan nesteen viimeinen lukko, niin annettakoon anteeksi.
Paitsi jos näytät ihan Riki Sorsan veljeltä, sit tulee koko ehtoo. :nuijii:

Swiddy perkinsin korkkitiiviste on persiaasta mutta ei mitään verrattuna hontan tilkkeeseen.
Minä laitoin perkinsin korkkitiivisteen ilman vaseliinia ns kuivana :nuijii: ja jostain nyt vuotaa öljyä...en vielä syytä kopan tilkettä kun on tsekkaamatta homma.

Joskus olen korkkitiivisteen möljännyt silikonilla kumihanskat kädessä sillein, että joka pinnalla on ohuenohut juuri havaittava kalvo. Ja sen olen antanut kuivua melkein kuivaksi, ennen kuin olen laittanut paikalleen. Hyvin nekin on pitäneet.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin