Missäs päin maailmaa @westfalia vaikuttaa? Vois joskus noita höyryjä tulla ihmettelemään. Mulla on painevoideltu nopeakierroksinen Belliss&Morcom maakone, muistaakseni Suomen Sokerille uutena tullut ja siihen perään Strömbergin genu. Olikohan tuo kone vuodelta -11 tai -14. Löytyy myös aika kattava lista Belliss&Morcomin koneiden ensimmäisistä omistajista Suomessa valmistenumeroineen.
No siis minä vaikutan ulkomailla, kaukana. Koneet olen hommannut pääasiassa 90-luvun alkupuolella, Tykö Bruks lokomobiili oli viimeksi esillä ja käynnissä muistaakseni 2007. Koitan kattoo jos löytyis jotain kuvia. Ja koneet siis Suomessa säilössä
No tossa nyt ainakin yksi kuva, tosin tämä ei ole enää minulla. Luovuin siitä viitisentoista vuotta sitten, tämä oli käyntikunnossa
Tommonenkin kuva löyty, tosin traktori mutta vielä käyntikunnossa ja itseasiassa käynnissä. Suurin osa noista kuvistani on otettu ennen digiaikaa (ja laitteet hommattu) joten hiukan vajavaiset on nyt kuvat...
Tässä yksi projekti, Turun Rautateollisuuden Kullervo. Tämä on hyvin varhainen kone, valmistenumero 21. Kampiakseli vauhtipyörineen on, samoin kiertokanki. Ne on vaan irroitettu siirtämisen takia. Sensijaa takapyörät (isommat) puuttuu ja etupyörätkin oli rälläköity irti napoineen eli jos Kullervon pyörät / akselit löytyisi jostain niin olen kiinnostunut!