Mysteerinen skootterionnettomuus: Ei merkkejä törmäyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vexi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuten jo sanottu, täytyy muistaa että tieliikennelaki ja todellisuus liikenteessä eivät aina kohtaa.

Eräs juristi kerran kiteytti lain ja todellisuuden välisen suhteen näin:
"Kaikki, mikä on laillista, ei ole eettistä. Ja kaikki, mikä on eettistä, ei ole laillista."

Millään muulla ei ole väliä kunhan syyllinen löytyy, tienvarren pusikoita ei voi haastaa oikeuteen.

Tuohan on tuttu paikka tänä vuonna varmaan 20 kertaa ajanu ohi, sen verran ehkä opin että enskerralla vois puskan juureen kyyläillä onko tulijoita.

Se kun on mutkainen kylätie, asfaltti alla ja moottoripyörä. Kaikki oppimiset unohtuu, on vaan niin mukavaa vetää kantissa kurviin kuin Ma saaren ajoissa konsanaan.

Se kun on mutkainen kylätie, asfaltti alla ja moottoripyörä. Kaikki oppimiset unohtuu,
Oli kuitenkin 74vuotiaaksi selvinnyt, ja mukana oli toinenkin motoristi, että ihan en nyt tuota usko.
Ja nyt myöhemmin koko jutun lukeneena luki siellä selvästi, että alle 80km/h oli vauhtia ko. tilanteeseen ollut,
eli ei tämä näillä tiedoin kyllä tältä kuolleelta minkään vauhtihurmasurman piikkiin mene.

Väärä reaktio tilanteeseen, eikä se sen kummempaa taida vaatiakkaan.

muok: ihan silläkin pidän tuota aivan naurettavana, että kyseessä oli kuitenkin skootteri, eikä skootterilla kyllä
mitään kurveja kantissa vedä kuin alaikäiset. Ihan kaikilla muilla on hankkia tarkoitukseen sopivampi pyörä alle.
Skootteri on kulkuneuvo siirtymisiin, ei mikään saaren ajolaite.

Viimeksi muokattu:
No aika väärä reagtio tosiaan jos vasemmaltapuolen yritetään ohittaa vastaantulevaa autoa :tuijo:
Hirvikin pitää yleensä kiertää takakautta. Eipä vaan ollut tilaa, kun oli oja ja siltarumpu. Vasemmalta edestä vain ohitin kaikkien sääntöjen vastaisesti. Ehti vielä hirven vasa pukkasta takakylkeen.
Ylläreitä vaan tulee joskus, kuten tämä. Vastaantulija on vain ohitettava mistä pääsee.

No aika väärä reagtio tosiaan jos vasemmaltapuolen yritetään ohittaa vastaantulevaa autoa :tuijo:
Jos se auto on oikein valumalla tullu ja ei oikein tiedä tuleeko se sieltä vai ei.

Todennäköisesti näin. Ja kun muistetaan että tienhaara ei ollut kohtisuora.

Ehkä motoristi siis näki auton, mutta luuli sen kääntyvän oikealle ja siirtyi siksi vasemmalle kaistalle. Jos kumpikaan ei olisi nähnyt mitään, olisi tullut vain läheltä piti -tilanne kun skootteri olisi sujahtanut auton takaa.

Auton vilkku ei ehkä ollut päällä tai se ei näkynyt. Vasen ei vilku tarkoittaa että auto on kääntymässä oikealle.

Kun tulette autolla sivutieltä päätielle, ja sieltä tulee motoristi, pitäkää katse sillä suunnalla ja hidastakaa nopeutta risteykseen. Itse olen motoristina välillä tehnyt hätäjarrutuksen kun näyttää että auto tulee eteen, mutta sitten auto viime tingassa kuitenkin jarruttaa. Katsekontaktista tietää että autoilija on huomannut.

Kerran oli tilanne että ajoin sattumalta kahden muun motoristin perässä. Edellä ajavat päättivät kääntyä sivutielle oikealle ja laittoivat vilkun päälle. Minä olin jatkamassa suoraan. Sivutieltä tuli auto suoraan eteen, luuli kai että olen samaa porukkaa kahden muun kanssa vaikka minulla ei vilkku ollutkaan päällä. Täpärä tilanne, mutta väistin auton takapuolelta. Jos autoilija olisi lyönyt liinat kiinni siihen risteykseen minun kaistalleni, olisi voinut rytistä.

Viimeksi muokattu:

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin