Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Meillä on lämpöpumpulla varustettu kuivuri, ja kaikki pyykki kulkee sen kautta, aika paljon lähtee vielä kuvauksessa pölyä ja tomua vaatteista. Sähkön kulu on aika pientä tolla koneella. Tekee lämmön ja kylmän samalla lämpöpumpulla.
Ei oo vielä lämpöpumpullista, mutta silti kaikki pyyhkeet ja petivaatteet käy kuivurin kautta. On näin koiratalossa aivan etevä vehjes. Poistaa liki kaikki jäämäkarvat niistä sen muun nukan ohella. Pesussa ne ei sillai irtookaan.

Eipä sitten taaskaan joutanu kaivinkone pois työmaalta niin lävin osittainen huollon tekemässä paikanpäällä. Toi piti kuskata kuskin kesäloman aikana pesuun ja perusteelliseen huoltoon mutta on olevinaan kaupungin työmaalla niin kiire ettei jouda.
Kotona huomasin että 702 vallu vuotaa polttoainetta, letkunpätkä murtunut, tosta on osa putkista korvattu joskus letkulla. Samalla sakkakupin putsaus ja löpösuodattimen vaihto. Samalla tarkastin pitääkö liitokset kun vaihdoin muutaman letkun keulapumppuun liittyen kun alkoivat vuotaan. Melko tyyristä tollanen 2" imuletku, eikö pienemmätkään ihan halpoja ole.

Tänään tein päätyräystäät loppuun ja totesin etten saanu näköjään pysymään noita kahta koppia ihan linjassa sit kuitenkaan, näköjään tein päätykolmiot jotenkin vähän kaniin kun yritin tasailla kannattimet vastaamaan kattovasoihin. Muutahan se ei haittaa paitti et pitää kattopeltien laitossa olla vähän tarkempi linjailussa.
Oven karmeihin laitoin reunalaudat ja siinäkin totesin et ihan typerän ajatusvirheen takia toin mökiltä lautaa noin puolet tarvittavasta määrästä... Fittu.

Itellä käy niin että laitan pesuun - lähden muualle - pesukone saattaa seisoa valmiina vaikka 5h tai koko päivän - kuivaava kone olis kuivannutkin ne sillä aikaa kun olin muualla.
Mulla ainakin Rosenlewissä pitää kuivaus käynnistää omasta napistaan pesun jälkeen. Ihan hyvä, koska pesupallo voisi sulaa pyykin sekaan. En ole kuivausta käyttänyt ainakaan 10 vuoteen, kun on tilaa kuivata. Muutenkin sisäilma on usein varsinkin talvisin liian kuivaa.

Mulla ainakin Rosenlewissä pitää kuivaus käynnistää omasta napistaan pesun jälkeen. Ihan hyvä, koska pesupallo voisi sulaa pyykin sekaan. En ole kuivausta käyttänyt ainakaan 10 vuoteen, kun on tilaa kuivata. Muutenkin sisäilma on usein varsinkin talvisin liian kuivaa.
Miten kuumassa kuivuri kuivaisi, jos pallo sulaisi. Itse en kyllä yli 50-60 asteista asteista käytä, vaikka kuinka puuvillaa kuivaisin.

Kuulostaa suorastaan hölmöltä. Kyllä niissä nykyään on automaattisesti kuivaus ja noissa mitä veljellä on käytössä on ainakin lämpöpumput.

Miten kuumassa kuivuri kuivaisi, jos pallo sulaisi. Itse en kyllä yli 50-60 asteista asteista käytä, vaikka kuinka puuvillaa kuivaisin.
Mulla on 2 eri lämpötilaa, mutta en tiedä astemääriä. Mulla yksi pesupallo on muuttunut sameaksi ja vähän muuttanut muotoaan kun jäi koneeseen kuivauksen ajaksi.

Mulla on 2 eri lämpötilaa, mutta en tiedä astemääriä. Mulla yksi pesupallo on muuttunut sameaksi ja vähän muuttanut muotoaan kun jäi koneeseen kuivauksen ajaksi.
Mullakin on synhtetics ja cotton, ei suoria astemääriä. Synthtecis on jotain 50-60 asteen luokkaa ja cotton on jotain 60-80 astetta. Hyvin harvoin kuumempaa käytän, joillekin lakanoille joskus.

Kuulostaa suorastaan hölmöltä. Kyllä niissä nykyään on automaattisesti kuivaus ja noissa mitä veljellä on käytössä on ainakin lämpöpumput.
Verkkokauppa.comissa on valikoimassa yksi lämpöpumpullinen kuivaava pyykkikone....
Niitä toisenlaisia sitten kymmeniä...

Ja en minä sitä toteutusta/ideaa moiti, itselläkin on ollut ehkä 5 vuotta kuivaava Samsungi ja kyllä siitä usein apua on, se mun pointti tossa ylhäällä oli vaan että jos tavoitteena on saada mahdollisimman paljon puhdasta ja kuivaa pyykkiä ajassa x niin se kone+rumpu yhdistelmä on todennäköisesti nopeampi kuin 2xkuivaava pyykkikone...

Kun tosta nykykoneesta aika jättää niin olen ajatellut laittavani kuivaavan koneen+kuivausrummun.. -> saa tehtyä tarvittaessa nopeesti tai yhden pysähdyksen taktiikalla,.. se kuivausominaisuus kun ei siinä koneen hinnassa ihan hirveesti näy...

Ei oo vielä lämpöpumpullista, mutta silti kaikki pyyhkeet ja petivaatteet käy kuivurin kautta. On näin koiratalossa aivan etevä vehjes. Poistaa liki kaikki jäämäkarvat niistä sen muun nukan ohella. Pesussa ne ei sillai irtookaan.
Saman huomannut kissan karvoille käyvän, hyvin poistuu vaatteista kuivauksessa.

Saman huomannut kissan karvoille käyvän, hyvin poistuu vaatteista kuivauksessa.
Meillä oli ensin käytettynä ostamani Hooverin kuivuri. Max ottoteho tais olla kolmen kilowatin luokkaa. Ihan toimiva se oli kunnes kerran kävi niin kuumana että jätettiin turvallisuussyistä pois käytöstä.

Nyt on lämpöpumpullinen kone ja todella vähän ottaa sähköä. Seuranta on helppoa kun on kulutusmittaus.

Kuivuri tarvitaan kun vaimolla yrityskäyttöä eli mm lattialiinat kuivataan. Se on aika nukkamäärä mitä uusistakin liinoista lähtee, karva ja nukka oikeastaan vasta kuivurissa lähtee pyykeistä.

Emme käytä huuhteluaineita joten froteepyyhkeet riiputuskuivauksessa olisi pahvin ja santapaperin ristytys, kuivuri pehmentää mukavasti ja imukykyä löytyy huonoonkin pyyhkeeseen.

Kyllä kuivuri on hyvä kampes. Kuivaava pyykkäri lienee turha, on käytännöllistä että pystyy samaan aikaan pesemään ja kuivaamaan, pyykkikoneita tällä hetkellä kolme käytössä ja yksi Siemenssin paska rokulissa. Parin kymmenen neliön kellarikerroksen tila on näille käytettävissä ja riittävästi sähköä.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin