Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Puita pilkkonut. Lähtee muuten aika vankka haju tuosta halkoma koneesta, kun on suorassa auringon paisteessa ja monitra öljynä....

Jep....eikös sen aikanaan saanu ostaa 50mk ? Olin vaan muutaman kk liian myöhään syntynyt kun en saanu ostamalla.

Just sama juttu kuin itellä sen c:een
kanssa, kolme kuukautta liian nuori. Silloisten (2013) sääntöjen nousi ikä c:een ajoon ja B maksoi saman verran kuin vanha c, noin 3500€. Ja jälkeen päin en ole viittinyt ruveta korottaan.

Itse olin v. 1992 niin nuuka/köyhä että ajoin pelkän B:n opetusluvalla. Opetusjarrupolkimen, peilin ja pöllönkolmion hitsailin itse. Muistaakseni 250 mk tuli kortille hintaa.

Jep....eikös sen aikanaan saanu ostaa 50mk ? Olin vaan muutaman kk liian myöhään syntynyt kun en saanu ostamalla.

Itekkin jouduin ajaa pikku e en jotain 3v sitten. Ei se maksanut ku pari sataa. Teoria piti kerpele tehä 2 kertaa ku siinä kokeessa ittessään ihan oikeasti oikeita virheitä joten pitää osata vastata väärin. Mitähän se ois jotain 150€. Vuokrasin pressu kapellikärryn Civicin on perään niin toteutu se yhdistelmä vaade mitä ne haluu.

Omakin respokuomu jää pieneksi niin ostin sen ison lavettikärryn ja piti toi pikku e ajaa

Sutta ja sekuntaattoria, olis voinu olla pirkkakin, mutta ei ollu :mad: Soputeltta paripyörästöllä pohjalevyä :sahaa: Olis suotavaa olla suunnilleen mitoissaan, nyt se on iso. Sen kansa pärjää kyllä, mutku mistä toi virhe tuli, pienillä työkaluilla kun levyä pilkkoo, niin mittaustapahtumia on vähintään 4 ja sahattu reuna on suora :raaps:

Eipä tässä tännää muuta taija kehatakkaan.
IMG-20210725-WA0015.webp

Kyllähän ton @klappi'n pitäisi viimeistään nyt jo hommata itselleen kunnon kuljetuskalusto. Joku Actros viidellä rapulla ja tasalattialla, kokonaispaino ilmoitettuna useampana kymmenenä tonnina, akseleita minimissään neljä, tehdasvarusteinen kahveenkeitin ja jääkaappi, ja ja ja... Ei jäisi epäselvää kuka on Vihdissä Rahtarien ja Rekkamiehien ylipäällikkö. Saa siinä samalla linkkuakin ulkoilutettua.

Tämä nyt on ihan sieltä pienimmästä päästä ja vähän alimitoitettu. Tässä ois vaan se, että bemmistä ja resposta yhdessä sais vaihtohyvityksen kun puukengät jalassa ajais pihaan ja vilauttais rahtari-korttia. "Hei mä oon rekkamies."

https://www.nettikone.com/mercedes-benz/actros-3563l-8x44-akselivali-5200mm-vaihtohyvitys/2059790

Kyllähän ton @klappi'n pitäisi viimeistään nyt jo hommata itselleen kunnon kuljetuskalusto. Joku Actros viidellä rapulla ja tasalattialla, kokonaispaino ilmoitettuna useampana kymmenenä tonnina, akseleita minimissään neljä, tehdasvarusteinen kahveenkeitin ja jääkaappi, ja ja ja... Ei jäisi epäselvää kuka on Vihdissä Rahtarien ja Rekkamiehien ylipäällikkö. Saa siinä samalla linkkuakin ulkoilutettua.

Tämä nyt on ihan sieltä pienimmästä päästä ja vähän alimitoitettu. Tässä ois vaan se, että bemmistä ja resposta yhdessä sais vaihtohyvityksen kun puukengät jalassa ajais pihaan ja vilauttais rahtari-korttia. "Hei mä oon rekkamies."

https://www.nettikone.com/mercedes-benz/actros-3563l-8x44-akselivali-5200mm-vaihtohyvitys/2059790

Eikö ne paikalliset soraraketit käytä tuollaisia perävanun jarrukiiloina ? :)

OM kahvinkeitin :eyepop:

Vaihtohyvitys vaan kertoo että hinnassa ilmaa aika saakelisti.
Yks heppu osti romuraudan hinnalla 4 aks sisun, ei paljoo maksanu että sai ajokuntoon. Meni katsastuksestakin läpitte muutaman kerran.oli paljo maanajossa, auras ja hiekotti paria tietä ynnä muuta teki. Katsastus oli vielä voimassa kun vaihto 3aks koukkulavaan. Laskeskeli kulut yhteen niin autoliike hyvitti enemmän mitä toi vanha 4akselinen oli remonttien kans tullu maksaan. Tää tuoreempi koukkulava oli ostohinnaltaan alle 20te.
Tokihan tossa saa hyvän mielen jos tollasen ehdot täyttävän löytää tai on joutilaana nurkissa.

Kävi viimevuonna kaverille sillain että osti uuden sprintterin firmaan, vsidossa meni vanha lava vakio joka seissy pihassa toista vuotta. Vanhan valokuvan perusteella veho hyvitti yli 10te Kaveri tuumi että ihan hyvä, hän ei ole nähny niin kovaa pyyntiä tollasesta missään mitä sai vaihdossa.

Vaihtohyvitys vaan kertoo että hinnassa ilmaa aika saakelisti.
Yks heppu osti romuraudan hinnalla 4 aks sisun, ei paljoo maksanu että sai ajokuntoon. Meni katsastuksestakin läpitte muutaman kerran.oli paljo maanajossa, auras ja hiekotti paria tietä ynnä muuta teki. Katsastus oli vielä voimassa kun vaihto 3aks koukkulavaan. Laskeskeli kulut yhteen niin autoliike hyvitti enemmän mitä toi vanha 4akselinen oli remonttien kans tullu maksaan. Tää tuoreempi koukkulava oli ostohinnaltaan alle 20te.
Tokihan tossa saa hyvän mielen jos tollasen ehdot täyttävän löytää tai on joutilaana nurkissa.

Kävi viimevuonna kaverille sillain että osti uuden sprintterin firmaan, vsidossa meni vanha lava vakio joka seissy pihassa toista vuotta. Vanhan valokuvan perusteella veho hyvitti yli 10te Kaveri tuumi että ihan hyvä, hän ei ole nähny niin kovaa pyyntiä tollasesta missään mitä sai vaihdossa.

Mä tässä just euron kuvat silmissä mietin että katsastetulla Ategolla ajais tuonne. Vaan eipä tuollaista valioyksilöä niin vaan uutta löydy, että taidan pitäytyä nykyisessä. Ei ole rahallisesti hyvitettävissä.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin