Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Se näkötorniin kiipiäminen tuntuu vieläkin, polovet notkuen kulijen vieläkin. Ja ihan turhaan:mad:
Täytyy kyhätä muitakin varten varoituskyltti tornin oveen.

Aamusta katselin kun kunnan puistopuoli alkoi korjaileen päiväkodin leikkikenttää. Kauheen metelin saivat aikaseks niin pienillä koneilla :lol:
Emäntää ei kylläkään naurattanut kun heräsi siihen meteliin kun taas poika nukahti tyytyväisenä ja plikka ei tienny maailmanmenosta yhtään mitään nukkui kuin tukki.
Puuhommien parissa meni aamupäivästä tovi kun pihapuiden venkuroita silppusin jälleen, hidasta on väkkäröiden pieniminen ja sitten siihenkin tuli stoppi kun hydrauliikan paluusuodatin oli märkä ja oli tiukassa. Selvää vuotoa ei näkynyt mutta kun tiputti kierrokset tyhjäkäynnille ja alkoi kone vähän täriseen niin vuotopaikka löytyi. Donalssoni vuosi saumasta, ei vissiin kestänyt tärinää. Eihän siinä auttanut kun lähtee uutta suodatinta hakeen.
Tuolta reissulta kun olin palaamassa niin sitten soi puhelin, veljen jeeppi oli tehny stopin keskenkaiken eikä lähde käyntiin. Kotoo kävin nappaamassa apuakun mukaan ja eikun menoksi. Eipä tuota käyntiin tienposkessa saatu joten hinaushommiksi meni.
Mukavasti tuli jeeppi nipponin perässä, on toi automaatti ihan hyvä hinaushommissa.
Loppuehtoo onkin sitten menny valitusta kuunnellessa millon mistäkin aiheesta sekä kuunnellu kun imuri menee rytisten ja kolisten pitkin kynnyksiä ja rappusia.

Korpilahdella on nähtävyys samalla näköalapaikka "oravinvuori" struwen ketjun mittaus paikka, siellä kanssa samaa ongelmaa alkaa männynlatvat peittään näkyvyyden.
Joskus olen ajatellut, että voisi käydä, mutta eipä sitten tarvitse lähteä lompsimaan pettyäkseen.

Donalssoni vuosi saumasta, ei vissiin kestänyt tärinää.
Mulla oli halkomakoneessa sama vika ja sama suodatinmerkki pari viikkoa sitten. Ajattelin, että on kolhaistu johonkin, vaikka ei lommoa näkynyt. Ei kyllä liiemmin tärise, mutta kai sekin mahdollista. Joutu vaan laskemaan 50 litraa öljyä pois, kun on ihan itse sellaiseksi tehty :facepalm:

Mulla oli halkomakoneessa sama vika ja sama suodatinmerkki pari viikkoa sitten. Ajattelin, että on kolhaistu johonkin, vaikka ei lommoa näkynyt. Ei kyllä liiemmin tärise, mutta kai sekin mahdollista. Joutu vaan laskemaan 50 litraa öljyä pois, kun on ihan itse sellaiseksi tehty :facepalm:
No ny kun kerran joutuu laskeen öölit pihalle suodattimen vaihtoo varten, olisko samalla vaivalla
pallohana.200x200.jpg
laittaminen mitään...
https://www.hydrauliikkapumppu.fi/tuote/2-tie-palloventtiili-ge2-g14

Ihimetelty. Parkanon apteekin kaide/ovijärjestelyjä, kaide saranan puolella, jos tuohon tarttuu niin näpit jää aukeavan oven väliin...ovien välissä olisi ollut kaiteelle tilaa yllin kyllin...
IMG_20190704_091216.webp

Vaihdoin pyörään eturattaan.Mulla tuo scott oiler rasvari.Eipä vanha ollutkaan niin huono kuin muistelin.Laitoin nyt uuden silti.Vasta 23tkm on ketjuilla ja rattailla ajettu kirjanpidon mukaan.20190704_131954.webp

Rankkitölkeistä nousi Mieleen kouluaikaiset näyt kolomostieltä, kun isännät rahtasi kuumaa rankkia Koskenkorvalta elikoilleen sapuskaksi, siinä höyry nousi pakkaspäivänä traktorin vetämistä säiliökärryistä kun 165 Massikka ponnisteli kärryjen edessä...

Tossakaan ei ollu mitään jälkee.
Suodatin on hydrauliikkasäiliön vieressä ja letkut menee säiliön päältä niin ei paljoa öljyä tule kun suodattimen vaihtaa.
Paineiskua tossa paluulinjassa on jonkinverran huomaa hyvin kun letkuista. Pahin isku tulee halkasun paluusta kun siinä on paineella vapautus

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin