Mikromuovit.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AJS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Liki sata vuotta on maailman suurkaupungit pukanneet jäteproomuletkoja yhteä köytenä jokia myöten merelle ja ei kun pohja auki .
Sieltä on esim . New-Yorkista tullut vartissa muovipaskaa luontoon enempi,mitä me täälläHärmässä koskaan kerkiämme kuluttamaan .
Vituttaa niin paljon että tekisi mieli alkaa utelemaan , jotta mistä se on hutin ja kumppanittarien diltot tehty , kun ei enää metsääkään saa kaataa ?

Eikös se nytkin jossain Balkanilla, oliko Bosniassa vai Serbiassa vai Albaniassa joku joki ole ääriään myöten täynnään jätettä, kun kaikki sinne dumpataan. Eilenköhän luin jostain uutisen.

Eikös se nytkin jossain Balkanilla, oliko Bosniassa vai Serbiassa vai Albaniassa joku joki ole ääriään myöten täynnään jätettä, kun kaikki sinne dumpataan. Eilenköhän luin jostain uutisen.
Ja nämä etelän merenrannat . Koko ajan tulee mereltä lisää ja sinne ne paikallisetkin jätteensä viskovat .

Onhan se tietysti totta, että jostainhan se on aloitettava, mutta tollanen kärpäsenpaska itämeressä nillittäminen tuntuu hieman yliampuvalta kun vertaa tuonne isoon maailmaan, saisivat vaikka niin kutsutuissa sivistysvaltioissa jätteenkäsittelyn samalla tolalle mitä se on suomessa ja keksittäis sitten vasta näitä tällaisia....

Tämä taitaa olla ihan normi meininkiä myös tuolla aasian suunnalla, vähän suuremmassa mittakaavassa vieläpä. Kuorma-autoilla kipataan muoviroskaa suoraan mereen. Että sieltä suunnalta se suurin jätemäärä mahtaa olla peräisin.

Ihan järjetöntä kipata energiaa mereen tai jokeen. Tuosta voisi voimalaitoksessa jauhaa sähköä ilmastointikoneita pyörittämään. Kunnon kattila ja savukaasun käsittelysysteemit niin kaikki palaa ja torvesta ei tule just muuta kuin hiilidioksidia.

Ne limupullot, joissa korkki on tuolleen "kiinteästi" kiinni, niin jokaisesta oon sen saatanan repinyt irti - pois hörppimisen haitoilta .....

Ite taas tuossa Mersun kanssa Paukkeille ja sieltä kotiin ajellessa totesin miten näppärä tuollainen kiinni oleva korkki on ajaessa. Ei juurkaan tarvi keskittyä korkin avaamiseen ja sulkemiseen kaksin käsin ja vielä silmin. Mersussa kun ei oo keskipaikkaa, eikä myöskään sitä typerää säilitysboksia siinä keskellä, niin siinä on kolmelle putelille telineet niin, että ei tarvi ees selkää selkänojasta ojentaa.

Ite oon ainakin toistaiseks pärjännyt omissa olosuhteissa. Ei noi aina hyviä oo, mutta kyllä mä silti olen neutraalista vähän positiivisella puolella. Ja ohan noissa toki se huono puolensa, että kun korkkaat jaloviinapotun, niin ei saa talsittua sitä korkkia rikki (en kyl muista että vielä ois ollu jaloviinassa noita korkkeja).

Muovipulloista liukenee mikroa juotavaan, ja niihin tujumpiin prosenttijuomiin liukenee vielä enemmän .....

totesin miten näppärä tuollainen kiinni oleva korkki on ajaessa. Ei juurkaan tarvi keskittyä korkin avaamiseen ja sulkemiseen kaksin käsin ja vielä silmin.

Juuri saman asian totean päivittäin. Aina tulee mieleen nämä korkin repijät. Ja kysymys ”miksiköhän?”

Ihan hyvin olen onnistunut juomaan korkkia repimättä. Maitokin on päätynyt muualle kuin pöydälle.

Tuossa kun olen sivusta kuunnellut muutamia keskusteluja aiheeseen liittyen, olen huomannut että korkkien repijät taitaa pitkälti olla niitä jotka myös kielsivät koronan, kieltäytyivät koronarokotteista koska siru/tms, uskovat Ano Turtiaiseen ja maan litteyteen.

Joutuuhan sen sihitölkinkin kääntään kädessään oikeaan asentoon juodessaan, miksei sitä vissypuolloakin voi sitten pyöräyttää siihen asentoon ettei korkki töki nenään..

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin