Mönkijöistä juttua

Viestiketju:
Mönkijöistä juttua

Se varmaan pitää tehä. Pitäs keksiä miten suojaan letkut bensat katemuovit. Ei irtoo. Maahantuojalle soitin niin ne on joskus kiinni kartiossaan. Samanlaisella vetimellä on noita kiskonut. Keskivedin ei anna voimaa enempää.
M35 joku kierre tuo on. 30-60€ mutta tälle viikkoon ei saa mistään.
Keskivedin ei anna enempää voimaa mutta kun aletaan oikein voimalla vetämään tuolta laidoilta niin teräskin joustaa ja veto lisää puristusta keskiöön. Vaikka tuntuu uskomattomalta niin käytännössä huomattu monet kerrat. En tiedä miten tuollaisessa kartiossa käyttäytyy mutta suoran akselin kohdalla ilmiö on selkeä.
 
Liukuvasaran kun saa osaan kiinni, niin aika usein sillä lähtee.
 
Joskus kun osa on ulosvetäjällä jännityksissä, olen paineilma taltalla jurauttanut jumikohtaa. Sekin voi autaa ja sitten kun olet lämmittänyt iduktiolla suihkuta perään kylmäspraytä.
 
Sehän paskapyörä lenti irti. Vähän tuli kampuran akselia hidastua mutta ei haittaa käyttöön. Kirjaimellisesti lenti kun jännittyslasahti

IMG_20240916_184218_HDR.jpg
 
Talliin revin just auki 5 kerran uudestaan kiinanihmeen kun kipinä edelleen hukassa. Ei tule seuraava mönkijä eikä sähköautokaan olemaan kiinassa eikä taiwanissa tehty. Positiivista on että kiinasta saa kiinanihmeisiin tilattua osia 2-3 kertaa halvemmalla kuin länsimerkkien osat tai jaappanin Hondaan. Seuraava mönkijä on Honda.
Eipä se halpa hinta auta, kun ne osat pitää vaihtaa viiteen kertaan vs Honda, johon ei tarvi vaihtaa...
 
Joo väärä paikka iskuille ja iskeville työkoneille.
Varsinkin, kun noissa taitaa kampiakseli olla moniosainen, eikä yhdestä teräskappaleesta koneistettu, kuten autot / traktorit, yms muut työkoneet.
 
Kiinan mönkijä rallattaa. Vika oli siinä magneetossa eli valurautaisessa vauhtipyörässä. Joku magneetti oli irti tai magnetismi kadonnut ja asentotunnistus ei toiminut. Nyt läiskii kunnon kipinän. 450€ homma kun laakista sammu kevät talvella.

IMG_20240917_184821_HDR.jpg
 
Hyvähän tuolla oli nykäistä vene rantureineen päivineen ylemäs
20240921_090648.jpg

20240921_090818.jpg
 
Sellane olo, et olenko aiemminkin aiheesta kyselly 🤔
Mut siis hondan vaihteistovaihtoehdot. Se perinteinen kova, vaihdetaan sit napeilla tai jalalla. Sitten on käsittääkseni kaksoiskytkinversio.
Sitten on hydraulinen. Jenkeissä hondamatic nimellä, tällainen:

Täällä ainakin jossain lukee hydrostatic. Onko se sitten sama laite kuin tuo hondamatic, mutta markkinanimi vain eri eurooppa/jenkit?
Ja onko kokemusta lähinnä noista kaksoiskytkin/hydraulimalleista? Kaverin puolesta kyselen, mutta mistä tietää vaikka itekin joskus toisen (tai neljännen, jos lasten lasketaan mukaan) hommais.
 
Mitä tapahtuu ellen osta mönkijään vakuutusta? Pihalla lapset huristelee...
 
Ja jos sattuu, pitää sanoa, että kaatui (vakuutetulla) autolla 😄
 
Mitä tapahtuu ellen osta mönkijään vakuutusta? Pihalla lapset huristelee...
Ei mitään niin kauan kun ei satu mitään. Sitten kun päästävät pahki johonkin tai toisensa yli ja tarvitaan hoitoa tai korvauksia ulkopuoliselle käy lompakon päälle. Jo pelkästään sen takia kannattaisi nimenomaan lasten vehkeissä olla vakuutus, että se korvaa myös henkilövahingot jos jotain isompaa sattuu. Aikuisista niin väliä vaikka ilman vakuutuksia kikkailee menemään.
 
Mönkkärikuumetta 37,2 astetta..
kaippa se on vaan otettava järki käteen kun ei tuolle ole oikeen mitään hyötykäyttöä tällähetkellä..
paria jammua käyny vilkaisemassa, 700 grizzlyjä molemmat..
 
koeaja pari merkkiä, niin saat jonkun käsityksen millanen vehje on kyseessä. Ite aikanaan ostin aikasta sokkona ton 570 can-amin, ja mielestäni kävi vitullinen tuuri ku tuli sellanen mistä tykkään. Jälkeenpäin oon koittanu vastaavaa polarista, se oli ihan helevetin laiska laitos. Vanhemmalla can-amilla ajettua totesin että ohjaustehostin on muuten perkeleen kiva, ei sitä sillei ois osannu haluta ja parilla erilaisella kiinan koneella ajettuani huomas että jonkunlainen laatu ero (ja ero suorituskyvyssä) on havaittavissa.
ei toi can-amkaan mikään täydellinen vehje oo, alle 10v ja nyt 3. virtalukko menossa. Edellinen kesti jonkun 2v vaikka kone on satunaisia poikkeuksia lukuunottamatta aina katon alla parkissa.
 
Pitäis varmaan laittaa tilaten osia.
IMG_20241026_173551.jpg
IMG_20241026_175535.jpg


Kiinanihmeen keskipakokytkin. En tiedä mikä nuo sisäreunan urat on jyrsinyt, ehkä jousi katkennut ja pyörinyt välissä. Kitkapinnat kuitenkin sulaneet, kuvissa ei ehkä näy mutta käpälien kärjet ottaneet rumpuun. Oireethan tuossa on kytkimen luistaminen kovassa rasituksessa ja hetken ajon jälkeen ei irrota vaan vaihteet tuuttaavat varattua ja tyhjäkäynnilläkin nytkyttelee eteenpäin. Nyt en vaan osaa päättää, että laittaako tuohon raatoon samanlaisen alkuperäistä isomman kytkimen kuin tuo sulanut on vai onko satasen kalliimpi Malossin kytkin hintansa väärti.
 
Takaisin
Ylös