Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
No hyvä niin, ei siellä sitten punkkejakaan ole haitoille asti.Täälläpäin ei moisia hirvieläimiä oo näkyny, oikeita hirviä kylläkin monta kertaa vuodessa.
Ei nuita pahemmin näy täälläkään mutta punkkeja on kyllä ihan riittävästi eli ei ne kauriit ja peurat ole ainoita punkkien levittäjiä. Parhaimmillaan saanut yli kolmekymmentä punkkia nitistää koirista iltalenkin jälkeen ja siinä sivussa myös muutamia itsestä. Useampi kerennyt jo kiinnittyäkin ja noita punertavia punkin puremajälkiä ihossa siellä täällä.No hyvä niin, ei siellä sitten punkkejakaan ole haitoille asti.
Täytyy vihjasta tyttärelle, jos vielä muistaisit aineen nimen.Ku ny muistais mitä tablettia meillä lapikkaalle syötetään, kolmen tableti paketti piisaa kesän, makso jotain viiskymppiä.
Punkki ku kiinnittyy koiraan, tulee siitä entinen punkki, tänä kesänä ei yhtään pulleeta oo koirasta löytynyt, sellasia pienenpieniä jotka murenee kuivuuttaan.
Ainakaan meidän lapikkaalle ei aiheuttanu mitään sivuoireita.
Tunsitko kun tarttui kiinni? Mulla on ollut kaksi punkkia ja molemmat tunsin kun ne kiinnittyi. Eka oli nilkassa ja tunsin piston selvästi. Toinen oli vyötäröllä, senkin piston tunsin ja kohta alkoi kutittamaan. Itse en erottanut jälkimmäistä, näytti ihan pienen pieneltä luomelta. Rouva sitten kynnellä sitä rapsutti ja sai sen nousemaan perse pystyyn. Silloin minäkin erotin sen punkiksi. Se oli niin pienikokoinen ettei pienellä sorkkaraudalla saanut otetta. Pankkikortti mallisella punkin irroittajalla saatiin irti. Se oli pienin punkki jonka olen nähnyt.Yksi oli mulla sisäpuolella reidessä kiinni joku aamu sitten. Illalla saunassa ei ollut, eikä aamulla herätessä, mutta aamupalan jälkeen vessassa käydessä oli.
Edellisen illan ruohon leikkuulla tarttunut pensas aidasta housuihin, ja yön kytännyt aamua odottaen. Pieni pistos jälki poistaessa jäi, joka hävisi päivän parin aikana.
Niinpä, mutta kun en pahemmin peiliin joka päivä katsele. Se rengas oli sitten kun älysin sen jo halkaisijaltaan varmasti 20cm,ä, on muuten hurjan näköistä iholla mutta ei koske yhtään, kuulemma tässä vaiheessa ei ole antibiootilla enää mitään merkitystä?Antibioottihan aloitetaan juuri silloin, kun tuo rengasmainen punoitus ilmaantuu.
En kyllä huomannut pistosta.Tunsitko kun tarttui kiinni? Mulla on ollut kaksi punkkia ja molemmat tunsin kun ne kiinnittyi. Eka oli nilkassa ja tunsin piston selvästi. Toinen oli vyötäröllä, senkin piston tunsin ja kohta alkoi kutittamaan. Itse en erottanut jälkimmäistä, näytti ihan pienen pieneltä luomelta. Rouva sitten kynnellä sitä rapsutti ja sai sen nousemaan perse pystyyn. Silloin minäkin erotin sen punkiksi. Se oli niin pienikokoinen ettei pienellä sorkkaraudalla saanut otetta. Pankkikortti mallisella punkin irroittajalla saatiin irti. Se oli pienin punkki jonka olen nähnyt.
Olen ilmeisesti herkkänahkainen kun molemmat olen tuntenut.
Vie kipu mutta jätä turvotusMunien - reiien välissä ollut useasti, viimekesänä oli kyrvän päässä esinahassa. Sitten kun havaitsin nahassa suurenemistaan suurenevan punaisen rinkulan oli jo myöhäistä aloittaa antibiootti kururi, onneksi olkoon sait sitten borreliosin sanoi lääkäri.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.