LHF4 käyttöön otto

Viestiketju:
LHF4 käyttöön otto

Nyt tarvii neuvoja kun ei LHF4 toimi ollenkaa,eli se on kuollu.
Mä laitoin kaikki osat yhteeen,kaapelit kiinni,kolvi kiinni,kaasu liitin kiinni,ja virrat päälle,eikä syty ollenkaan.
Maadotus kaapeli palikkaan kiinnimeikä syty.
Kaasua tulee noin 5 sekuntia ja sitten loppuu mutta syttymistä ei tapahdu ollenkaan.
 
Jos johdotukset on aikaisempien viestiesi mukaisia niin homman pitäisi skulata, tämmöstähän se on näitten sikana säkissä ostettujen museovempeleiden kanssa, joskus käy flaksi,joskus ei...sulakkeiden tarkistamisella etenisin.
 
Jos johdotukset on aikaisempien viestiesi mukaisia niin homman pitäisi skulata, tämmöstähän se on näitten sikana säkissä ostettujen museovempeleiden kanssa, joskus käy flaksi,joskus ei...sulakkeiden tarkistamisella etenisin.
Sulakkeet mittasin ,ne on ehjät,ja sen verran tein että avasin sen ja imuroin pölyt sisältä,eikä siellä mitään isoa palojälkeä tai vastaavaa mun silmään osunu.
Eli tiesin jo avatessa etten pysty sille mitään tekee.
Nyt pitäs löytää korjaustaitoinen tai ehjä LHF jostain.
 
Kun siinä manuaalissa puhutaan pääkontaktorista joka vetää suurjakson päälle,niin mulla ei tapahdu mitään muuta kuin kaasu virtaa.
 
Sellanen korjaustaitoinen henkilö kiinnostaa löytää,joka osaa mittaa mikä siellä on vialla.
 
Sulakkeen toiminnan mittaaminen ylesmittarilla, kertoo vain onko yhteys navasta A -> B, ei sitä kulkeeko siellä myös virtaa pelkän jännitteen lisäksi .....
 
Pääkontaktori on mielestäni siellä alkuperäisessä virtalähteessä, ainakin RA lähteessä kolahtaa kun hitsausvirta kytketään eli se ohjausjohto ja sen tarve... En toki perehtynyt mutta olisiko että sieltä virtalähteeltä tulee alunperin jonkinlainen info hitsausvirran päälläolosta ja ilman sitä mennään suoraan jälkikaasulle?
 
Pääkontaktori on mielestäni siellä alkuperäisessä virtalähteessä, ainakin RA lähteessä kolahtaa kun hitsausvirta kytketään eli se ohjausjohto ja sen tarve... En toki perehtynyt mutta olisiko että sieltä virtalähteeltä tulee alunperin jonkinlainen info hitsausvirran päälläolosta ja ilman sitä mennään suoraan jälkikaasulle?
Tuo kuulostaa loogiselle.
 


Laitoin tuohon huonolaatusen videon siitä mitä teen,voin laittaa paremman myöhemmin.
Videon lopussa näkyy kun koitan sytytystä,että maakaapelissa ei ole maattopuristinta ja alumiinilevyssä on oksiidia pinnassa,eikä elektrodia ole terotettu,eli voiko nämä asiat estää syttymisen.

Lisäyksenä se että kun koitin suoraa sytytystä maakaapelin päähän niin aivan pientä kipinää syntyy.
 
Videon lopussa näkyy kun koitan sytytystä,että maakaapelissa ei ole maattopuristinta ja alumiinilevyssä on oksiidia pinnassa,eikä elektrodia ole terotettu,eli voiko nämä asiat estää syttymisen.

Ei, LHF antaa sellaisen kipinän toimiessaan ettei maakaapelia unohda kuin kerran, sen verran kirpaisee... Mulla on tuo TU niin se syttyy 20-30mm valokaarella kyselemättä kun nappia painaa ja hitsauskonekorjaajan mukaan LHF on vielä tehokkaampi.

Kysäisepä apuja esim. HR Serviceltä tai Pohjolan hitsihuollolta, nuo kumpikin älyää vanhempienkin laitteiden päälle.
 
Jäikö sula noi nestekierron piuhat roikkumaan irralleen? Manuaalissa niiden tilalla pitäisi olla hyppylanka tai virtausvahti, eli jos ne ei saa yhteyttä niin ei toimi?
 
Jäikö sula noi nestekierron piuhat roikkumaan irralleen? Manuaalissa niiden tilalla pitäisi olla hyppylanka tai virtausvahti, eli jos ne ei saa yhteyttä niin ei toimi?
Mä koitan huomenna liittä ne yhteen,jos se on siitä kiinni.
 
Jäikö sula noi nestekierron piuhat roikkumaan irralleen? Manuaalissa niiden tilalla pitäisi olla hyppylanka tai virtausvahti, eli jos ne ei saa yhteyttä niin ei toimi?
Jos tuo toimenpide auttaa,niin kerroit miljoonan taalan vastauksen.
 

Tossa video sen jälkeen kun liitin painevahdin johdot.
Se näyttäs pelittävän, ainakin syttyy,täytyy mennä huomenna koittaa alumiinipellin hitsausta.
Mulla on 1mm ja 1,6mm elektrodeja alumiinille,varmaan toi 1.6mm olisi hyvä kun ei virtaa käytetä paljoa,ja pelti olisi 2mm.
 
Viimeksi muokattu:
20170305_102834.jpg

Tossa ensi testi LHF 4 koneella,sulan syntyminen tuotti mahdolliseksi lisätä lankaa saumaan.
Täytyy sanoa että kun samanlaisella koneella vetelin 90 luvulla niin oli jälki vähän eri näköistä.
Tosta on kuitenkin hyvä lähtee treenaa,kun laite on ehjä ja toimii.
 
Ei yhtään hullumpaa jälkeä noin ensi raapaisuksi.
 
Ei yhtään hullumpaa jälkeä noin ensi raapaisuksi.
Parasta tässä testissä oli se että sulan syntyminen tapahtui helpommin kuin oletin.
Nyt oli kolvissa 1.6mm elektrodi ja 90A virtaa. Täytyy hankkia 2.4mm tikkuja ja alkaa harjottelee,ja sitten myös koittaa yhden luokkahitsarin neuvo,laittaa kolviin kaasulinssi. Mä terotin sen tikun mutta se pyöristyi saman tien,enkä viittiny terottaa kun ei ollu muuta tarvetta kuin koittaa toimiiko peli.
 
Kaasulinssi on alumiinilla ehdoton varuste. Ilman sitä homma on paljon hankalampaa. Elektrodi todennäköisesti pyöristyy aina, koska muuntajalla hitsatessa et voi käyttää balanssin säätöä ja sillä rajoittaa lämpökuormaa elektrodiin.
 
Takaisin
Ylös