LHF4 käyttöön otto

Viestiketju:
LHF4 käyttöön otto

Kai Simola

Kansalainen
KK Plus ADpack
Liittynyt
10 Huhtikuu 2016
Viestit
1,194
Moi,mä ostin Kemppi LHF4 ja uuden160A valovirta muuntajan,ja nyt pari kysymystä käyttäjiltä.
Mulla on yksi Esab tig kolvi jossa on sytytyspainike valmiina.ja se liitin on 2 pinninen,joten voinko tehdä siitä Kemppiin kolvin vaihtamalla samanlaisen liittimen kun on kempissä,ja kattoo sieltä koneen sisältä mihin pinneihin ne johdot tulee.
Liitäntä johdot LHF4 ja virtalähteen väliin mulla on.
Eikö noilla pääse koittaa onko kemppi ehjä?
 
Ei pitäisi kolvin muutokselle olla estettä. Sama toimintahan niissä on kaikissa. Mutta tuleeko sinulla siihen LHF perään se nelinapainen ohjausvirtajohto kuten alkuperäisten virtalähteiden kanssa (tai ainakin LISA lankureiden kanssa) on?
 
Kato sitten että kun hitsaat,niin samojen nallien takana ei ole esim. Pesukonetta, vesipumppua tai muuta joka haukkaa käynnistyessään virtaa reilusti. Perusnallit käy lämpöisinä kun jouvut luultavasti pistämään tuon muuntajan nupit kaakkoon. Kantsii tehä lämpöisessä tilassa, alumiini tarvii rutkasti lämpöä kun se hukkaa sen nopeasti.
 
etupuolen_liitokset.png
takaosan_liitokset.png



Tossa yllä kaksi kuvaa,ja kysymys teille kun ne yhden ohjeen kuvat on niin huonoja että ei saa selvää,niin varmista olenko ymmärtäny liitokset oikein.
Takaa menee kaasu sisään,ja siihen viereen kytketään se mun tuleva muuntaja,+ ja - navat niin kuten ne on merkitty.

Etupuolella on kaasujäähdytetty kolvin kiinitys ja sen vieressä hf ohjausliitin,ja siihen yhteen tulee kapaleeseen tuleva maadotus.

Onko nää kytkyt oikein?

Mikä on toi liitäntä nimeltään tai numeroltaan, johon tulee kaasujäähy kolvi,meinaan mä tarviin siihen adapterin jotta voin rakentaa toisesta kolvista sopivan
 
Viimeksi muokattu:
240 ukkoo on kattonu jutun, mutta taas joutuu erikseen kerjää että joku voisi vastaa.
Lähinnä toi liitäntä on se mikä kiinnostaa?
 
Luettu ketjua tässä joka viestin jälkeen on, mutkun en tunne noita liitintyyppejä yhtään, niin eipä voi asiaan mitään sanoakkaan ......
Lukukerrat kun ei tarkoita sitä, että joku lukijoista välttämättä tietäisi, ja että sen olisi se 240 eri tyyppiä lukenut, koska sama henkilö on saattanut lukea asiaketjun kymmeneenkin kertaan ja kaikki menee laskuriin......
Kertoisikohan joku hitsauskonehuolto vastauksen, kun josko laitteen näytille veisi ??
 
Luettu ketjua tässä joka viestin jälkeen on, mutkun en tunne noita liitintyyppejä yhtään, niin eipä voi asiaan mitään sanoakkaan ......
Lukukerrat kun ei tarkoita sitä, että joku lukijoista välttämättä tietäisi, ja että sen olisi se 240 eri tyyppiä lukenut, koska sama henkilö on saattanut lukea asiaketjun kymmeneenkin kertaan ja kaikki menee laskuriin......
Kertoisikohan joku hitsauskonehuolto vastauksen, kun josko laitteen näytille veisi ??
Täytyy koittaa kysellä niistä,,mä olen jo yhdestä kysyny,olen niiltä koneenkin ostanu,, mutta eivä katso asiakseen vastaa mitään.
 
Juu, se saattaa olla että kurkataan ketju kun uusi(á) vastauksia on tullut ja tällöin menee laskuriin myös.

Tuohon itse ydinasiaan en osaa vinkata, valitettavasti.
 
Täytyy koittaa kysellä niistä,,mä olen jo yhdestä kysyny,olen niiltä koneenkin ostanu,, mutta eivä katso asiakseen vastaa mitään.

Tähän liittynee ehkäpä myöskin sellainen juttu, että asian ( liittimen tyypin ) selvittäminen liikkeessä saattaisi myyjältä viedä aikaa vaikka tunnin, että mikä liitintyyppi lienisikään, ja sitten myytäisiin 5-10€ maksava kikkare, kun nettokate siittä ehkä 1-2€ , niin ei se kata läheskään työpalkkoja, joka asian setvimiseen on mennyt .....

Joissain (autopuolen merkki)liikkeissä olen käyttänyt myyjän aikaa vartinkin, että on pengottu se asiakaalle ulosmyyntihinnaltaan 1-2€ maksava muovilirpake orkkisosana.......
Ei kenties tosiaankaan mitään ihan tulostatekevää myyntiä, mutta asiakaspalvelualttiudesta, niille liikkeille kyllä täys kymppi arvosanaksi satunnaisen asiakkaan asiakaspalvelusta ......
 
Juu, se saattaa olla että kurkataan ketju kun uusi(á) vastauksia on tullut ja tällöin menee laskuriin myös.

Tuohon itse ydinasiaan en osaa vinkata, valitettavasti.
Mäkattelin sen LHF4 koneen sisään ja näyttää siltä että siitä toisesta liitimestä mennkin vaan kaasu ja sitten ei jää kuin se 4 pinninen josta täytyy tulla virrat,mä en vaan tajua miten niin ohut johto kestää
Tähän liittynee ehkäpä myöskin sellainen juttu, että asian ( liittimen tyypin ) selvittäminen liikkeessä saattaisi myyjältä viedä aikaa vaikka tunnin, että mikä liitintyyppi lienisikään, ja sitten myytäisiin 5-10€ maksava kikkare, kun nettokate siittä ehkä 1-2€ , niin ei se kata läheskään työpalkkoja, joka asian setvimiseen on mennyt .....

Joissain (autopuolen merkki)liikkeissä olen käyttänyt myyjän aikaa vartinkin, että on pengottu se asiakaalle ulosmyyntihinnaltaan 1-2€ maksava muovilirpake orkkisosana.......
Ei kenties tosiaankaan mitään ihan tulostatekevää myyntiä, mutta asiakaspalvelualttiudesta, niille liikkeille kyllä täys kymppi arvosanaksi satunnaisen asiakkaan asiakaspalvelusta ......
Kyllä Kemppi huolto liikkeen täytyy tietää millanen kolvi siihen kuuluu,ilman että sitä tietoa tarvii viikkotolkulla ettiä.
 
Löytyykö noista: http://www.ladek.fi/tig/liitannat.html

Tuolla takapaneelin yläreunassa on se ohjausjohto josta puhuin, RA virtalähteissä on oma erillinen muuntaja joka syöttää tuohon liittimeen noin 50V jännitteen eikä välttämättä toimi ilman tuota syöttöä.
 
Kyllä Kemppi huolto liikkeen täytyy tietää millanen kolvi siihen kuuluu,ilman että sitä tietoa tarvii viikkotolkulla ettiä.

Ehkä pienellä penkomisella löytäisivätkin tarvittavan tiedon, mut josko myyjän/asiakaspelvelun mielipide omassa mielessään on, ettei mua kiinnosta pätkääkään, osta uusi kone tosta hyllystä ( isompi kate kaupassa )....
Niin se voi olla vaikea sitten saada sitä tietoa merkkiliikkeestäkään .....
 
Se kartiomainen messinkiliitin, jonka keskireiästä kaasu tulee, on samalla myös hitsausvirtaliitin. Amphenol-liitin on vain hitsaimessa olevaa liipaisinta varten.
 
Se kartiomainen messinkiliitin, jonka keskireiästä kaasu tulee, on samalla myös hitsausvirtaliitin. Amphenol-liitin on vain hitsaimessa olevaa liipaisinta varten.
Taitaa olla järkevintä metsästää sellanen orkkis kolvi jostain,ja laitoinkin ilmotuksen.
 
Tuommoiset liittimet niissä LHF kolveissa on.
IMG_20170224_005213.jpg

Tyyppimerkinnän joskus selvitin, sittemmin päässyt unohtumaan...
 
I'm reading Kemppi LHF3-4 on Scribd. Check it out:
 
Se kartiomainen messinkiliitin, jonka keskireiästä kaasu tulee, on samalla myös hitsausvirtaliitin. Amphenol-liitin on vain hitsaimessa olevaa liipaisinta varten.
Se oli sitten kuitenkin niin kun mä alkuun ymmärsi
Tuommoiset liittimet niissä LHF kolveissa on.
Näytä liitetiedosto 29090
Tyyppimerkinnän joskus selvitin, sittemmin päässyt unohtumaan...

Kiitos kaikille infosta,kyllä tää nyt valkenee,eli mä laitan siihen jostain sellasen adapterin,johon voin liittää toisen kolvin,(esab on valmiina)
 
20170224_173220.jpg


Tollasen sain Etrasta halvalla,joten ei puutu kuin kaksi liitintä,ja sitten pääsee koittaa toimiiko peli.
Täytyy kehua Salon Etraa, mä olen saanu erittäin hyvää pavelua,oikeestaan parempaa ei ole tullu vastaan missään.
 
Tuohon lukijoiden määrään viel: Meit on varmaan tääl joitakii,jotka luetaan ihan jokainen viesti aihealueesta riippimati. Administeri on laatinu tämän systeemin aika hyvin ja ainakii ite luen kaikki tekstit, osan ihan syventyen, osan taas läpikahlaten riippuen siitä osaanko yhtään, kiinnostaako yhtään, innostunko sietämättömän paljon.
Eteen tulee tilanteita, joita ei ehkä nyt heti osaa hyödyntää mut joita voi sitten joskus myöhemmin penkoa.

Ehkä siksikin meitä lukijoita voi olla enemmän kuin auttajia joskus. Kuitenkin ymmärtäisin, et täältä kannattaa aina kysyä. Ite olen elämässäni kysynyt paljonkin, usein olen jopa saanut korvilleni kysyttyäni mut silti edelleen kyselen ja koneasioissa tämä foorumi om paras poijjaat
 
Takaisin
Ylös