Myydään LeikePaja.fi – laserleikatut osat netistä

saisko noihin postikuluihin mitään tolkkua, 30e on vähän jyrkkä?
Tämä onkin mielenkiintoinen aihe. Kyselin monia kertoja järkeviä hinnoitteluja paketeille ja rahdeille tähän palveluun ja ainoa järkevä on ollut tuo vaihtoehto, eli aikalailla sama ellei euron halvempi kuin muilla. Rahdit ovat tänäpäivänä suolaisia. Lähetin muutamia kuukausia sitten traktorin kauhan 260km päähän ja rahditsija laskutti siitä reipas 600€ alvilla. Esim tyypilliset isot verkkokaupat ottavat enemmän asiakkaalta posteista mitä he maksavat postille ja keräävät siten puskurikassaa, mikäli tulee joskus kalliimpia rahdattavia(telkkareita, tms) jotka maksetaan siitä puskurista. Jokatapauksessa oli todella hankala löytää ns kultainen keskitie miten homma toimisi parhaiten ja edullisimmin. Tärkeimpänä näkisin kuitenkin palvelun edun asiakkaalle ja säästön siinä että itse piirtää eikä maksa jollekkin piirtopalvelusta 100€. Sanonta ei näe metsää puilta toimii monasti omissa mietteissä.

Postin L-paketti maksoi maaliskuussa 14.50€ , tänäpäivänä se on 16.90€ ...
Tahtoo vain nuo kilot ylittyä todella herkästi, tais olla noilla edullisilla paketeilla se 25kg max ja 16.90€.. Tarkoitus olisi, että ne on aina kotiinkuljetuksena mikäli posti siihen kykenee. Rahdeissahan hinnoittelu on hirveä keksintö, jos haluaa tarkkaa hinnoittelua niin aina puhelin kouraan ja kysymään. Ehkä piakkoin paneudun uudestaan siihen postihinnoitteluun jos siitä löytyisi jokin järkiratkaisu. Oliskohan jollain kokemuksia tälläisestä missä lähetetään pieniä, isoja, liian isoja, painavia yms paketteja ympäri suomen ja miksei euroopankin alueella?

Tahtoo vain nuo kilot ylittyä todella herkästi, tais olla noilla edullisilla paketeilla se 25kg max ja 16.90€.. Tarkoitus olisi, että ne on aina kotiinkuljetuksena mikäli posti siihen kykenee. Rahdeissahan hinnoittelu on hirveä keksintö, jos haluaa tarkkaa hinnoittelua niin aina puhelin kouraan ja kysymään. Ehkä piakkoin paneudun uudestaan siihen postihinnoitteluun jos siitä löytyisi jokin järkiratkaisu. Oliskohan jollain kokemuksia tälläisestä missä lähetetään pieniä, isoja, liian isoja, painavia yms paketteja ympäri suomen ja miksei euroopankin alueella?
Ite kyllä mieluummin haen postista, eikö se kotiinkuljetus maksa melkein toisen mokoman. Matkahuollolla saa 30kg normihinnalla ja painavan 35kg paketin muistaakseni ~16€ lisämaksu sisältää noudon lähettäjältä ja kotiovelle tuonnin.

Ite kyllä mieluummin haen postista, eikö se kotiinkuljetus maksa melkein toisen mokoman. Matkahuollolla saa 30kg normihinnalla ja painavan 35kg paketin muistaakseni ~16€ lisämaksu sisältää noudon lähettäjältä ja kotiovelle tuonnin.
Tottahan tuo on, minäpäs huomenna vähän hion tuota systeemiä parempaan iskuun👍

Just tiistaina tuli yks S- koon paketti pihaan, paketti 9.90€ ja kokonaishinta pihaan toimitettuna 23.80€, eli kotiin tuotuna 13.90€ lisähinta.

Mä katsoin noita Postin pakettikokoja. Aika pieniä ovat. Mulla voi olla tarve leikkauttaa 500 x 500 mm:n kappale 15 mm:n levystä, erilaisia reikiä n. 30 kpl. Ei mahdu Postin mittoihin, vaikka paino taisi jäädä alle 25 kg:n.

Mä katsoin noita Postin pakettikokoja. Aika pieniä ovat. Mulla voi olla tarve leikkauttaa 500 x 500 mm:n kappale 15 mm:n levystä, erilaisia reikiä n. 30 kpl. Ei mahdu Postin mittoihin, vaikka paino taisi jäädä alle 25 kg:n.
Taulupaketit esim löytyy listasta vielä erikseen jostain

Tuohan siis mahtuu tavalliseen XL pakettiin postilla mutta matkahuollolla ainakin on isot paketit vielä erikseen:

IMG_20260618_000241.webp

Jotain asetuksia on näköjään muutettu. Tekee piirtämisestä hankalaa. Aiemmin hiiri hyppi millin välein ja oli helpompi saada viivat toisiinsa kiinni. Nyt jää rakoa helposti kymppi tai pari. Myös taustalla ollut rasteriverkko auttoi kohdistuksessa. Mulla ei enää näy sitäkään. Nurkkien pyöristys ei ainakaan mulla toimi. Arcilla voi tehdä mikkihiiren korvia tai vastaavia koloja, mutta ei nurkkapyöristyksiä.

Jotain asetuksia on näköjään muutettu. Tekee piirtämisestä hankalaa. Aiemmin hiiri hyppi millin välein ja oli helpompi saada viivat toisiinsa kiinni. Nyt jää rakoa helposti kymppi tai pari. Myös taustalla ollut rasteriverkko auttoi kohdistuksessa. Mulla ei enää näy sitäkään. Nurkkien pyöristys ei ainakaan mulla toimi. Arcilla voi tehdä mikkihiiren korvia tai vastaavia koloja, mutta ei nurkkapyöristyksiä.
Huomasin saman, päivitys menossa

tuon verkon otin poist käytöstä, ja snap on kiinteästi aina päällä, verkkoa en itse ikinä käytä piirtämisessä ns "paremmilla" ohjelmilla joten en nähnyt tässäkään tarvetta. Snap tahtoi kiinnittyä verkkoon jos esim viivan päätepiste oli liian lähellä, tuotti siis ongelmia monesti joten parempi pistää piiloon, Ortho nappi on mielestäni tärkein käyttää. Pyöristysnappi on ohjeissa vaikkei valikoissa jostain kumman syystä, siinä oli ongelmia tiukan asteen viivoissa, koitan parantaa sen ja otetaan käyttöön pian.

Nojoo nyt on korjattu. Myös pyöristys lisätty joka jostain kumman syystä toimi hienosti tällä kertaa. Ilmotelkaa jos jotain bugeja vielä tulee. Verkon laitoin taustalle ihan visuaalisen ilmeen takia, sillä ei siis ole nyt virkaa, koska saattaa tosiaan aiheuttaa ongelmia kokemattomille piirtäjille

Nojoo nyt on korjattu. Myös pyöristys lisätty joka jostain kumman syystä toimi hienosti tällä kertaa. Ilmotelkaa jos jotain bugeja vielä tulee. Verkon laitoin taustalle ihan visuaalisen ilmeen takia, sillä ei siis ole nyt virkaa, koska saattaa tosiaan aiheuttaa ongelmia kokemattomille piirtäjille
Vielä päivitin lisää, eli sain pyöristyksen toimimaan myös viiva-kaari yhdistelmään. Nyt ei enempää päivityksiä tälle iltaa.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin