Kuormakolmipyörän teosta

nelikolie

Kansalainen
Pyörä+akut+lasti(minä+koira) pyörinee jossain reilun 200kg tuntumassa, jos sillee kevyesti tekis, mutta ekan haluan tehdä
ilman mitään tavoitetta pitää kevyenä, ja vaikka suosia turhan ylipainoisia ratkaisuja epävarmoissa tilanteissa, koska koira:leveahymy:.

Mikähän mahtaisi olla sopivin neliöputki "takapään" osalta, jos ihan suorasta lähtisin tekemään🤔 riittäiskö 20x20x2 esim.
takahaarukoille ? Koira osasto myös täysin auki, että voisko sen hitsata esim. alumiinista, vai kannattaako vaa rauta+vaneri ?

Tiedostan riskin, että valmiina näyttää tältä:
squaretube.webp
mutta siitä huolimatta olen yhä vielä vahvasti neliöputken kannalla, koska satulaputkesta eteenpäin jää runko entiselleen.

Ja niin. Kautta aikain on tandemeita tehty ihan tavallisista fillareista kyllä ne sen pari sataa kiloa kestää. Joku maastopyörä kestää hitonmoisia tällejä. Tuskin kuitenkaan meette koiran kanssa hyppyreihin.

Tee tollanen kuin videolla. Heppu myy kuvia, niin ei ole pakko keksiä kaikkea itse.
Ei kyllä se trike on oltava, että pystyssä pysyminen tapahtuu itsestään seksielämän piristyessä.
Ja tuossa näkyy heti useampi homma, joita en millään hieroa haluaisi(mm. ohjaus). Vaunussa
voisi olla ideaa, mutta tuo sivuvaunu näyttää enemmän taideteokselta, kuin koiralle tehdyltä.

Onko tuossa renkaat maalattu, vai myydäänkö niitä tuommoisiakin:epätieto: Muistatko ko. vaunun
putken kokoa? x2, vai alle? Eikä ole varmaan vapaalla kädellä polvea vasten niitä väännelty?

Valkoiset renkaat on ihan kauppatavaraa.
Putkikokoa en ulkoa muista, mutta jos huomenna saisi mitattua.
Taivutuksista osa on tehty ihan vaneria vasten kylmänä ja nuo jyrkemmät on pelkkää rälläkän viiltoa ja tiggisaumaa. Tuo nyt on tuollainen muotoilututkielma ja lisäksi halusin kokeilla tuota vaunun nivelöintiä. Toi on ajossa melkein kuin tavallinen fillari kun ei hulluttelemaan ryhdy. Idea on netistä varastettu joltain tanskalaiselta pyöräpajalta (muistaakseni)

Sellainen tsupparin pyörä, missä on lava edessä.
Oli Porissa torissa ilmeisesti juuri aito Pyrkijä myynnissä(huomasin vasta tänään sen torista kadonneeksi, eli myydyksi?),
ja hyvin oli liki, etten sitä jo hakenut, mutta itse tehdyssä haluan vielä ehdottomasti olla etupenkillä.

Koiran koosta vielä, että puoliksi kylkiasennossa perseestä etutassuihin pituutta n.120cm, ja korkeutta selkään n.90cm.
Leveyttä täytyy arpoa sen mukaan, että paljonko takahaarukoiden väliin mahtumaan saa. Arviolta kaikki yli 60cm on
plussaa/extraa, ja tuossa 60cm mahtunee jo lepäämäänkin.

Oli Porissa torissa ilmeisesti juuri aito Pyrkijä myynnissä(huomasin vasta tänään sen torista kadonneeksi, eli myydyksi?),
ja hyvin oli liki, etten sitä jo hakenut, mutta itse tehdyssä haluan vielä ehdottomasti olla etupenkillä.

Koiran koosta vielä, että puoliksi kylkiasennossa perseestä etutassuihin pituutta n.120cm, ja korkeutta selkään n.90cm.
Leveyttä täytyy arpoa sen mukaan, että paljonko takahaarukoiden väliin mahtumaan saa. Arviolta kaikki yli 60cm on
plussaa/extraa, ja tuossa 60cm mahtunee jo lepäämäänkin.
Mulla on yksi tsupparin pyörän runko. Ja saattaa olla vanteetkin. Toisaalta joutais myydä, kun en tiedä tuleeko sitä ikinä rekennettua, mutta toisaalta en hennois hävittää, jos innostuis tekemään sähköpyörän siitä.

En näe polkimien toimivan tuollaisessa ratkaisussa. Koirakin on yhä 80+kg liikkuvaa massaa lastina,
että noi kaksipyöräiset täytyy unohtaa. Ihan en-kerro-kenen hommia kannatella jotain sataa kiloa:rolleyes:.

muok: kaksipyöräisen kannattelu ei siis sovi leppoisaan pyöräilyyn koiran kanssa - hikihän siinä tulis.

Koiralle valjaat ja vetämään, sais murkinan eteen rehkiä vähä :virne:
Alla olevan pätkän takia tämä trike rakenteilla, että ei oikein toimisi tuo, koska koiran pitäisi perillä
pystyä vielä uimaan, ja takaisinkin selvitä. Todellisuudessa pätkä on vieläpä jopa yli 10km pidempi,
mutta tuostakin varmasti jo tajuaa, kuinka toi on vähän liikaa koirallekin.

matkauimaan.webp

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin