Kummallinen vesiliikenne käyttäytyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja J.S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tätä kattelin tovin aikaa ja ihmettelin, että mitä vi##ua? Menin jo pihalle ja meinasin käydä kysymässä homman nimeä. Mutta kun tulin ulos, kuulin, että suppalijat keskustelivat jostain aallon päälle nousemisesta ihan normaalilla äänenpainolla. Että jotain treeniä ilmeisesti vaan. Kun luulin, että veneilijä kiusaa tahallaan suppailijoita.

Yrittivät varmaan pästä veneen aaltioon surffiin.

Kattelen just kun kummipoika yrittää päästä veneen perässä pintaan. Jätti vesisukset rannalle, pelkät sandaalit on jalassa. Pakkohan se on pojan yrittää, kun iskä näytti mallia miten se homma menee. :peukku:

Yrittivät varmaan pästä veneen aaltioon surffiin.

Kattelen just kun kummipoika yrittää päästä veneen perässä pintaan. Jätti vesisukset rannalle, pelkät sandaalit on jalassa. Pakkohan se on pojan yrittää, kun iskä näytti mallia miten se homma menee. :peukku:
Pääsi pintaan, mutta ei kovin pitään pystyssä pysynyt. No, ensi kerralla. Kyllä se jo syksyllä menee.

Tuollainen tilannr on nähty oikeastikin livenä. Ja on nähty ja myös itse koettu, kun aikoo tulla näyttävästi kuivana hiekkarantaan sillein, että vauhti loppuu nilkkasyvyyteen, niin arvioi vauhdin väärin ja landaa suksen ja jatkaa juoksua muutaman askeleen, ennen kuin lentää nenälleen hiekkaan.

Nuo kengät on paljainjaloin hiihdon opetteluun ehdoton varuste, on sata kertaa helpompaa tasapohjaisilla kengillä kuin uppoumarunkoisilla jaloilla. Meillä uupuu vauhtia paljainjaloinhiihtoon ja se tarvitsisi taas voimaa.

Tuollainen tilannr on nähty oikeastikin livenä. Ja on nähty ja myös itse koettu, kun aikoo tulla näyttävästi kuivana hiekkarantaan sillein, että vauhti loppuu nilkkasyvyyteen, niin arvioi vauhdin väärin ja landaa suksen ja jatkaa juoksua muutaman askeleen, ennen kuin lentää nenälleen hiekkaan.

Nuo kengät on paljainjaloin hiihdon opetteluun ehdoton varuste, on sata kertaa helpompaa tasapohjaisilla kengillä kuin uppoumarunkoisilla jaloilla. Meillä uupuu vauhtia paljainjaloinhiihtoon ja se tarvitsisi taas voimaa.

On tullut myös koettua, joskus kouluikäisenä itellä oli "tarzan-shortsit", eli joku leopardikuvokangas äetmuorin ompelemana ja sahalaitaisin helmoin. Oltiin sitten kaverin kanssa Puuhamaassa käymässä ja jotenkin addiktoiduttiin kumpainenkin nopeus-vesiliukumäkiin. Jossain vaiheessa alkuiltaa totesin että mun shortsit on sitten takaapäin käytännössä tangat. Vyötärö, raon kohta oli vielä takana, mutta muuten shortsit alkoi reiden sivulta.

Ei vetäny hyppyristä :rolleyes:
Kokeile sitten 85-vuotiaana itse. Kait tuo Bananaman on jo haudassa, eiköhän tuokin video ole vähintään 30 v. vanha. Silloin kun aloittelin vesihiihtoa 40 v. sitten, tuo George oli aika idoli ja hänen tekemiä oppikirjoja luettiin.

Kokeile sitten 85-vuotiaana itse. Kait tuo Bananaman on jo haudassa, eiköhän tuokin video ole vähintään 30 v. vanha. Silloin kun aloittelin vesihiihtoa 40 v. sitten, tuo George oli aika idoli ja hänen tekemiä oppikirjoja luettiin.
Mun ois pitäny kokeilla 25veenä niin ois oltu samassa vesi kunnossa :rolleyes:

Uppoamarunkoiset jalat :) .

Taitaa olla melko välinpitämätön persoona touhuissaan .....
Vaikka toisaalta, jos ajokielto annetaan pivää ennen sovittua keikkaa, niin ei siitä muut varmaan kuule ennekuin jälkeenpäin. Ja vastaavaa korvaavaa ei olisi tuolla aikataululla pystynyt kukaan varmaan järjestämään.
Ei kait tuollainen tarvitse välttämättä oikein muuta kuin jonkin painevaroventtiilin katsastamattomuuden, tms olemattoman pikkujutun tarkistuksen katsastuspöytäkirjassa, tms .....

Vaikka toisaalta, jos ajokielto annetaan pivää ennen sovittua keikkaa, niin ei siitä muut varmaan kuule ennekuin jälkeenpäin. Ja vastaavaa korvaavaa ei olisi tuolla aikataululla pystynyt kukaan varmaan järjestämään.
Varustamolla makaa viereisessä laiturissa yksi valkokylki, Paul Wahl, hostelina, kun iso laiva ja kalliimpi ajaa kuin nuo pienet Saaristo ja Punkaharju. On nyt kaiketi ottanut Paul Wahlin ajoon kun jäi kiinni noiden pienten käytöstä.

Molemmissa lienee katsastus voimassa, mutta nyt uusintakatsastuksessa on löytynyt jotain huomautettavaa, eli ei ole sentään mennyt "leima pitkäksi". Käyttökieltoon johtava vika ei kyllä ole ihan pikkujutuissa. Paha mennä arvailemaan, kun ei mitään kerrota. Käyttökatsastus kuitenkin lienee ollut, kun tuskin kesken parhaan sesongin alettaisiin kattilaa jäähdyttämään ja tyhjentämään sisäpuoliseen katsastukseen. Se on kevään hommia.

Paheksuva nettikirjoittelu varmaan helpottaa asiaa.

Tällä yrityksellä on vuosikaudet ollut toistuvia ongelmia, mistä nousee aina uudestaan otsikoihin ja aiheuttaa asiakkaille suuriakin pettymyksiä, niin en kyllä nettikirjoittelun piikkiin laittaisi. Kyllä perusongelma on yrityksen toimintakulttuurissa.

Paavo Honkajuuri (TUF) oli meinanut palaa veneensä mukana. Oli vissin veneen keitin leimahtanut sytyttäessä.

Paavo Honkajuuri (TUF) oli meinanut palaa veneensä mukana. Oli vissin veneen keitin leimahtanut sytyttäessä.
Sitä aikakautta, että painespriikeittimet oli yleisesti käytössä. Meilläkin syttyi, kun olin lapsi. Vaihtui kyllä nopeasti turvalliseen kaasulieteen.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin