Kummallinen liikennekäyttäytyminen

Viestiketju:
Kummallinen liikennekäyttäytyminen

puolisähkövolvo kulkee mittarin mukaan ainakin 208km/h, ennenpää en uskaltanu. Pitää kattoo josko yön aikana tulis ennenpi rohkeutta ja koittais huomena meneekö kuinka paljon enenpi. Tietääkös joku onko noissa rajotinta? vm2020 V60

Herrasmiesdiili 250km/h rajoitin tai sit ei vaan kulje ees sitä. Taitaa tuossa keksinnössä voimalinja rajoittaa, eipä se taida sähkösavustaa enää Suomen moottoritienopeuksissakaan, eli ihan sen A4 paperin kokoisen polttiksen voimalla pitäisi niitä nopeuksia kerätä.

Ja aika karuksi taitaa tuollaisen laatikkotraktorin ajo-ominaisuusoletetut mennä tuolla parin markan päällä muutenkin.
 
jossain 180 alko meteliä olla että sen päälle ei paljoa viitti ajaa. 140 pitää alkaa ite ohjata ku siinä volvo lopettaa ratin kääntelyn.
 
Joskus aikoja sitten (mahdolliset rikokset jo vanhentuneet) oli ahdettu Subaru alla ja ajelin etelään päin riiuureissulle. motarilla alkoi joku Sxx Volle sitten kiusailla. No painettiin sen 200+ niin tuli semmoinen sinivalkoinen transportteri vastaan ja siellä syttyi kaikenlaisia valoja. Ei tarvinnut hirmuisesti miettiä että haluaako koittaa seuraavana VWn sikaosastoa, ei muuta kuin liittymästä pois ja sivuteitä matka jatkui.

Jostain syystä oli poliiseja liikkeellä silloin aika paljon ja tuli useampikin vastaan aiheuttaen ylimääräistä jännitystä. :)
 
puolisähkövolvo kulkee mittarin mukaan ainakin 208km/h, ennenpää en uskaltanu. Pitää kattoo josko yön aikana tulis ennenpi rohkeutta ja koittais huomena meneekö kuinka paljon enenpi. Tietääkös joku onko noissa rajotinta? vm2020 V60
Mää voin tulla testaa :autoilee:
 
Ennenmuinoin velipojalla oli etuvetoSunny B11 johon laitettiin turboCherryn kone mutta kaasariversiona rakennettin kun Cherryssä oli ruisku alunperin joka tehtaan paapan jäljiltä oli rajoitettu.
Tuostahan sai hukkaporttia ym. kehittämällä oikeasti kulkevan keksinnön. Tuohon aikaan ei ollut vielä edes unissakaan mitään GPS tai vastaavia todellisen nopeuden kertovia juttuja joten piti uskoa nopeusmittariin. Mittarissa oli numeroita 180kmh asti joka loppui noin klo5 kohtaan. Tuossa ei ollut tappia viisarin rajoitukseen mutta se tuli huomattua että vähintään klo7 kohtaan toiselle kierrokselle helposti mentiin. Tuolloin alkoi tie tuntumaan sen verran kapealle että onneksi ei muita kulkijoita osunut reitille.
 
Tuos Pontiacin farkussa mittarin nolla alatopparipiikkeineen on kans siellä jossain klo 07 kohdilla, ja en nyt muista oliko siellä klo 17 kohdilla 140, vaiko 160 lukema, todennäköisemmin kuitenkin tuo 140.
Mut ns. "Kellon ympäri" sinne klo 07 kohdille viisari meni kyllä, toppariin pysäten.
Kokeiltu lähes "suljetulla alueella" , eli yöpimeällä pitkällä suoralla, kymppitiellä....
Ja senverran mittariviisari oli järjissään, että tiellä tientukko-rekan ( vissiin rajoitinta vasten ajava ) perässä ajaen, viisari näytti rapian 85kmh nopeutta.
Ja sitä täysperäyhdistelmää ohittaessa, ilman alkuvauhtia, eli alle turvavälin etäisyydeltä takaa lähdettynä, siellä rekan ohjaamon kohdilla Pontson mittari näytti reilun 125kmh lukemaa.
 
Takaisin
Ylös