Kummallinen liikennekäyttäytyminen

Viestiketju:
Kummallinen liikennekäyttäytyminen

Kehä kolmosen tuntumassa, turvavälin pitämiseen auttaa huomattavasti se, että pitää sellaisen 20-50km turvavälin edes mennäkseen sinne, niille susirajan teille .......

Kehä kolmosen tuntumassa, turvavälin pitämiseen auttaa huomattavasti se, että pitää sellaisen 20-50km turvavälin edes mennäkseen sinne, niille susirajan teille .......
Vaan kun joskus on pakko mennä käymään, tosin edellisestä käynnistä on neljä vuotta ja silloin oli vaakataksi edestakaisin, itseajaen oon viimeksi käynyt joskus 2010-2011...

Joku ääliö kaahasi iltapäivällä Mynämäen tieltä Ästeen risteyksestä suoraan yli.

Vaalean sininen tahi harmaa Astra tai Corsa - pieni Ooppeli.
Pyöreäpäinen jätkä lippalakki päässä. Rekkari LY ja ehkä T.

Ajaa toivottavasti ittensä hengiltä ennen kuin kukaan tolkun ihminen kuolee.:kiroaa:

Teiden ritarit olleet liikkeellä 😄 Hyvä, että vain keskenään toheloineet.
IMG_20241116_083857530_MFNR.jpg

Prkl oli likellä, ettei rouvashenkilö VW Golfilla pakittanut hanttarin oveen ABC:n pihassa. Aivan sokea peruutus. Just kerkesin riipaista pakille ja ottaa etäisyyttä. Vaimo sanoi ”katso sillä on sivupeilit lunta täynnä”. Ja niin oli, eikä tämä lumimyräkkä ollut silloin vielä edes alkanut.

Stana pysyttelen täällä metsässä loppuvuoden.

Prkl oli likellä, ettei rouvashenkilö VW Golfilla pakittanut hanttarin oveen ABC:n pihassa. Aivan sokea peruutus. Just kerkesin riipaista pakille ja ottaa etäisyyttä. Vaimo sanoi ”katso sillä on sivupeilit lunta täynnä”. Ja niin oli, eikä tämä lumimyräkkä ollut silloin vielä edes alkanut.

Tänään lounaan jälkeen ainakin 5 minuuttia kaksi ukkoa ihmetteli, mistä saa transun peilinlämmittimet päälle. Ohjekirjakin oli kädessä, mutta ei valaissut asiaa. Lopulta löytyi, piti kääntää peilien säätönuppia ylöspäin.

Oon jo joskus aikaisemminkin foorumilla kertonut, ennen ajokortti-ikää isäukko heitti mut paikalliselle linja-autoasemalle ja sattui nopeasti pysäyttämään siihen kioskin parkkipaikan taakse. Oltiin jo siinä virallisemmat heipat sanottu, otin vielä nyssäköitä takapenkiltä kun isäukko toteaa kovemmalla äänellä/oudolla aksentilla "hei hei!!!". Olin siinä vaan kysymysmerkkinä, sanoin hei ja nostin yläkroppani ja nyssäkät autosta ulos samalla kun kioskiparkista lähtenyt auto peruuttaa takakulmalla meidän auton hantin puoleisen takaoven kiinni ja ruttuun ja tämän auton vetokoukku menee läpi hantin etuovesta.

No itellä ei jäänyt paljoa aikaa jäädä asiaa setvimään ja kun ei mulle mitään sattunut niin painelin odottamaan bussia. Isäukon joku etäisesti tuttu vanhempi ukko oli tuo peruuttaja. Oli käynyt kioskilla, katsonut autolle tullessaan, että takana ei ole ketään, järjestellyt sitten ostoksia-yms siinä autossaan hetken ennen lähtöä.

Oon jo joskus aikaisemminkin foorumilla kertonut, ennen ajokortti-ikää isäukko heitti mut paikalliselle linja-autoasemalle ja sattui nopeasti pysäyttämään siihen kioskin parkkipaikan taakse. Oltiin jo siinä virallisemmat heipat sanottu, otin vielä nyssäköitä takapenkiltä kun isäukko toteaa kovemmalla äänellä/oudolla aksentilla "hei hei!!!". Olin siinä vaan kysymysmerkkinä, sanoin hei ja nostin yläkroppani ja nyssäkät autosta ulos samalla kun kioskiparkista lähtenyt auto peruuttaa takakulmalla meidän auton hantin puoleisen takaoven kiinni ja ruttuun ja tämän auton vetokoukku menee läpi hantin etuovesta.

No itellä ei jäänyt paljoa aikaa jäädä asiaa setvimään ja kun ei mulle mitään sattunut niin painelin odottamaan bussia. Isäukon joku etäisesti tuttu vanhempi ukko oli tuo peruuttaja. Oli käynyt kioskilla, katsonut autolle tullessaan, että takana ei ole ketään, järjestellyt sitten ostoksia-yms siinä autossaan hetken ennen lähtöä.
Jäykkä niska, kun pää ei taipunut katsomaan?

Jäykkä niska, kun pää ei taipunut katsomaan?

Olihan tuolla ollut moniakin selityksiä muunmuassa tuo. Huono(t) peilit (oliko Fiat 127 pelkällä kuskin ovipeilillä). Ja oli tilanteen selvittelyssä alkanut kuulemma kaivaa lompakkoa esille. Meillä kohtuu uudenkarhea auto tuolloin (juuri hiljattain vaihdokkina ostettu autoliikkeen vanha esittelyauto erikoisvärillä). Vakuutustarkastajan päätös oli vaihtaa molemmat ovet ja jotain muutakin siistintää tuli vielä lisää.

Ja pysähtymispaikasta, niin pienen paikkakunnan linja-autoasema-alue. Oli se linja-autojen kääntöpaikka (jonne ei henkilöautoilla saanut ajaa), sekä pieni kioski-matkahuoltorakennus, niin käytännössä ainut paikka jättää matkustaja on siinä kioskin parkkiruutujen ohessa. Nyt sattui olemaan tilanne, että ruutuja ei ollut vapaana ja pysähtyminen oli se mun autosta nouseminen ja kamppeiden nappaaminen takapenkiltä.

Onhan niitä peruutuksia, kaveri sai tutun naisen ajaman hiluxin vetokoukun etuovesta sisälle, kun parkkeerasi kaupan pihassa tyhjään ruutuun poikittain sen hiluxin taakse.
Nainen oli autolle mennessä katsonut ettei siinä ole ketään, sopii hänelle ulottuvuuksiltaan oudolla autolla perettää reilusti ennenkuin alkaa kääntämään rattia ettei kolhi viereisiä autoja....kaveri vaan kerkes siihe sitte pysähtymään tyhjään ruutuun.
Ainoo isompi harmi oli et kaveri oli kerenny avaamaan etuoven ja toinen jalka oli jo ulkona autosta eikä ihan kerenny kiskaseen kinttuaan ovenvälistä pois, sääriluut kasattiin ruuveilla "muottilevyyn" joka oli pari vuotta siellä kintussa....meni innokkaan metsästäjän sorsastus, maalintujen metsästys ja hirvisyksy hiukka pieleen...
Kävihän tää nainen sitä sitte "hoivaamassa" muutaman kerran ku sairaalasta koti pääsi...

Tyttären anoppi vei merssunsa huoltoon pälkäneelle merssun korjaamoon. Ajelivat toisella autolla kotio päin kun soittivat korjaamosta, että tuli merssuun pisempi huolto.
Oli toinen asiakas pakittanut maasturilla merssusta keulan sisään.

Oman elämänsä lance stroll tais olla eilen sprintterin puikoissa. Kaksi vasemmalle kääntyvää kaistaa, minä sisäkaarteessa. Pakko oli pysähtyä, kun meinas tulla väkiste scanian eteen. Jos 15cm tyhjää jäi, niin hyvä. Ei lainkaan pysynyt omalla kaistallaan. Olin niin ymmälläni, että tajusin soittaa torveakin kaksi sekuntia liian myöhään, kun tilanne oli jo ohi. Joku harmaapäinen mieshenkilö siellä käänteli päätään. Ei kuitenkaan mikään ns seniili-ikäinen. Ehkä 70. Tuskin tajusi koko tilannetta.

puolisähkövolvo kulkee mittarin mukaan ainakin 208km/h, ennenpää en uskaltanu. Pitää kattoo josko yön aikana tulis ennenpi rohkeutta ja koittais huomena meneekö kuinka paljon enenpi. Tietääkös joku onko noissa rajotinta? vm2020 V60

puolisähkövolvo kulkee mittarin mukaan ainakin 208km/h, ennenpää en uskaltanu. Pitää kattoo josko yön aikana tulis ennenpi rohkeutta ja koittais huomena meneekö kuinka paljon enenpi. Tietääkös joku onko noissa rajotinta? vm2020 V60
Eikös sillä jo sitten Suomessa saa kortin pois vähäksi aikaa?
Van hyvähän tuo lie baanalla testata.

Oot joko saanut viimeisiä ilman 180km/h rajoitinta olevia tai sitten se on poistettu.

Takaisin