Kirpputorilöytöjä

Juu ja nuo oli isoimmat ja kalleimmat 12€/pari. Hieman pienemmät 8€ ja sellaiset luokkaa 25-30 koko 2,5€ pari. Olis pitäny ostaa kaikki vaan tuota omaa kokoa, puolen tusinaa ainakin jäi vielä. No vielä on kesää jäljellä.
Paikallinen kesäkirppis ja pitäjät meinasivat, että tämä olisi viimeinen kesä, kun alkaa ikä painaa.

Vesuria ei löytynyt, mutta kysyin vielä pitäjältä. No hän kävi omistaan hakemassa. Ja hieman amerikanherkkua+ parit villasukat lisää.
16888028474401796591702946259561.webp

Nyt on oikean vesurin mallinen fiskarssi! Ne uudet on sellaisia hölmön näkösia. Ja niin on jotku wanhatkin mutta tuo on hyvä. Tollanen pitää itellekkin ettiä, kotipaikalla noita oli. Nyt on vaan joku vanha puuvartinen olisko Billnäs mutta ei hyvä mun mielestä.

Nyt on oikean vesurin mallinen fiskarssi! Ne uudet on sellaisia hölmön näkösia. Ja niin on jotku wanhatkin mutta tuo on hyvä. Tollanen pitää itellekkin ettiä, kotipaikalla noita oli. Nyt on vaan joku vanha puuvartinen olisko Billnäs mutta ei hyvä mun mielestä.
Just nii, mulla on kaksi noita, harmaalla terällä eli uudempia tosta versiosta. Riittävän painava ja tarpeeksi koukussa toi kärki ja tähän malliin saa teränkin...

Joo taidan olla tosiaan viherpunasokea :virne: en kyllä huomannut punasta ruohoa vai eikö ollu vielä kypsää...

Meillä on ainakin harmaa terä tuollaisessa.

Mökillä myös sellainen aika synkkä harmaa jostain ysärin alusta. Siellä on myös vanhempi punaoranssi-keltaoranssi. Tässä kotosalla on pärjätty ihan sillä nykyversiolla missä on ontto kahva ja terä on teflonpinnoitettua tinaa.

5 purkkia voiteluainetta, yksi lasinpesuspray, pumppumeisseli ja liimauspuristimet.
Puristimet 5€/kpl, ehkä hieman hintavat, mut sentään ruottalaiset. Loput tuotteet 2€/kpl, niin kokonaisuudessaan ihan ok.
IMG_20230716_160533642_HDR.webp

Tätä kattellut jo useamman vuoden. Joku valmetin siivapyörä. Jos joskus kulmavaihdetta tarvii johki projektii ni nyt on. 20€, ihan kohtuu hinta.
IMG_20230723_141948996_HDR.jpg
Edit: tollane oksaleikkuri 3€, leikkaakin hienosti ja kevyesti teroituksen jälkeen. 55cm vaatii narusta vetoa leikkuuseen, että onhan siinä välitystä.
IMG_20230723_172549901_HDR.webp

Viimeksi muokattu:
Tätä kattellut jo useamman vuoden. Joku valmetin siivapyörä. Jos joskus kulmavaihdetta tarvii johki projektii ni nyt on. 20€, ihan kohtuu hinta.Näytä liitetiedosto 118733 Edit: tollane oksaleikkuri 3€, leikkaakin hienosti ja kevyesti teroituksen jälkeen. 55cm vaatii narusta vetoa leikkuuseen, että onhan siinä välitystä.
Näytä liitetiedosto 118736
Mulla kanssa tollanen leikkuri, kirpparilta joskus ostin kanssa.. ei vaan ole vielä sopivaa vartta saanut.

Mulla kanssa tollanen leikkuri, kirpparilta joskus ostin kanssa.. ei vaan ole vielä sopivaa vartta saanut.
Tuossa reilu 2m teräsputki, ihan alkuperäiseltä vaikuttaa, hieman turhan raskas omaan makuun, varsinkin jos yhdellä kädellä kurottaa. Vois vaihtaa alumiiniseen ja pidempään. Siitä kiva tuo leikkuupään malli, että kun saa asemiin, kannattaa itse itsensä. Toki jos ahnehtii, eikä jaksa leikkautua, jää leikkuri puuhun killumaan 😄

Sadepäivän johdosta käydään kuulemma Kuopion kirpputoreilla, mahdolliset ostokset keskittyvät suraaviin tuoteryhmiin.
Maito & petrooli koti museo, vanhatt garage tuotteet koti verstaalle, metsätyö koti museo, vintage veneily vesillä liikkuminen, kesämökki 1950-1970 luvun sisustus - käyttötavarat,

SYPin huonokuntoinen lahjuspuukko. Iisakki Järvenpään tekosia. Mulla on ollu tommonen pienenä, tosin ilman SYPin maapalloa. Nostalgia syistä se tarttui matkaan. Täytyy joskus väkertää siihen uus kahva ja päätyhela. Minkälainenkohan tuo hela on ollu alkaa päälle?
20231202_174126.webp

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin