Kelkkareissuja ja muuta kelkka-aiheista tarinaa

Rekkamiehelle rekka. Tee siihen "dolly" missä on sisäänpäin ohjaavat lanan terät ja jäänmurskauspiikit. Halkaistusta kuorma-auton renkaasta saa hyvät lanaterät. Toki pitäisi löytää joku kuorma-autoilija, keltä saisi vanhan renkaan silputtavaksi.
Joo, käytetyn renkaan löytäminen voi olla hankala juttu :virne:

20260215_141644.webp

Ku aattelee wanhan työkelkan hintaa - joitain satasia - eipä o helppo löytää evullisempaa vetovehettä pieneen polttopuuhommaan. Tuossa ajetaan koivua 6000 okkelilla uppeessa kartanomiljöössä. Eipä tarvi olla paljoa lunta suksen alla niin jo okkeli liikkuu. Ja ei o minun kelkka eikä kartanokaan oo minun....

Näytä liitetiedosto 164381
Ku aattelee wanhan työkelkan hintaa - joitain satasia - eipä o helppo löytää evullisempaa vetovehettä pieneen polttopuuhommaan. Tuossa ajetaan koivua 6000 okkelilla uppeessa kartanomiljöössä. Eipä tarvi olla paljoa lunta suksen alla niin jo okkeli liikkuu. Ja ei o minun kelkka eikä kartanokaan oo minun....

Meillä pitäs löytää 6000 okkeliin matto. Keles ku muuten kelkka olis timantti niin matto saatana haluaa välistä🤬

Meillä pitäs löytää 6000 okkeliin matto. Keles ku muuten kelkka olis timantti niin matto saatana haluaa välistä🤬
Kyl niitä välillä tulee myyntiin. Torissa esim. Nuita alkaa olla purkuiässä siellä täällä. Vaan taitaap saada käytetyn maton hinnalla koko varaosakelkan ku vähä kahtelee. Minä etsiskelin punakoppasta 4500:sta. Laitoin ostoilmotuksen Facebookiin. Sitpä yks tyyppi oli ettiny tietoja perikunnan okkelista ja hakukone nosteli minun ostoilmotuksen näkösälle. Ja minäpä sen kelkan sitte ostin.

M. Tossa ois yks matto:
Mut halvemmalla tommonen pitäs saada. Ehkä pari-kolme sataa ois perustellumpi hinta ku tuolla vajaalla 700:lla saa kokonaisia kelkkoja.

jatkoa ed viestiin... Vrt tuo ilmo. Tosta jos myis koneen ja lootan pois, voisko saada 400 € ehkä. Plus jotain irto-osia muutamalla kympillä Ni sitte jäis matto inhimilliseen hintaan. Ja jäis jotain osia itelle: lamppuja, ohjautankoa, penkkiä, kuomu ym voi ehkä (ei ikinä) tarvitakin.

Kyl niitä välillä tulee myyntiin. Torissa esim. Nuita alkaa olla purkuiässä siellä täällä. Vaan taitaap saada käytetyn maton hinnalla koko varaosakelkan ku vähä kahtelee. Minä etsiskelin punakoppasta 4500:sta. Laitoin ostoilmotuksen Facebookiin. Sitpä yks tyyppi oli ettiny tietoja perikunnan okkelista ja hakukone nosteli minun ostoilmotuksen näkösälle. Ja minäpä sen kelkan sitte ostin.

M. Tossa ois yks matto:
Mut halvemmalla tommonen pitäs saada. Ehkä pari-kolme sataa ois perustellumpi hinta ku tuolla vajaalla 700:lla saa kokonaisia kelkkoja.
Jaakko kertoo hinnat 10:lla. Jotakin olen kysellyt, niin aina kaikki on ollut aivan törkeän hintaista. Mistään ei ole päästy kauppoihin. Monesti käytetystä pyytää jopa tuplahinnan mitä maksaa uusi marmorilla. Paras oli kun kerran pyysi uponneen kelkan läpimärästä istuimesta toista tuhatta euroa.

jatkoa ed viestiin... Vrt tuo ilmo. Tosta jos myis koneen ja lootan pois, voisko saada 400 € ehkä. Plus jotain irto-osia muutamalla kympillä Ni sitte jäis matto inhimilliseen hintaan. Ja jäis jotain osia itelle: lamppuja, ohjautankoa, penkkiä, kuomu ym voi ehkä (ei ikinä) tarvitakin.
Vaan löytääppä se kelkka missä on ehyt matto 😅. Meillä on tuolla jo kaks varaosa okkelia ja nekin on kumpikin jääny pois käytöstä ku matto on hajonnu. Toinen oli niin iskussa kymmenen vuoden heinikossa maksamisen jälkeen että primerillä ku kolme painallusta pumppas ja nykäisi niin jo käydä räpätti

Jos ostaa toisen kelkan, missä on ehjä matto, niin edelleen on tallissa matoton kelkka ja siihen tarviis maton.

Sehän pitäis purkaa, ja myydä isoimmat/turhimmat pois, että saa mattohankinnasta järkevämmän hinnaltaan.
Taitaa vaan noita matottomia olla niin paljon, ettei markkinat kovin suuret ole. No 503 Rotaxista saa jotain, mutta muuten voi jäädä musta pekka käteen.

Mullakin oli kaikki yhellä kaasarilla mutta joku kutina on et oisko ollu tuplakaasareilla joku malli en tiiä :rolleyes:

Mullakin oli kaikki yhellä kaasarilla mutta joku kutina on et oisko ollu tuplakaasareilla joku malli en tiiä :rolleyes:
En muista kyllä nähneeni 5900:ssa. Ainakaan noissa vanhemmissa. Jossain viimeisissä LTS:ssa saattoi olla. Mutta tuota konettahan oli monessa sportissakin muinoin ja ne oli tuplakaasareilla.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin