K750

Mulla on kans pikkuinen K-pyörä, eli K-125 Tähti. On vaan osina, kun joskus teininä tuli aloitettua tuon laittaminen. Kone on laakeroituna irrallaan ja runko maalattuna odottamassa kasausta.

Valmistekilvessä lukee K750, mutta rekisteripapereissa Ural.

Mä oon joskus nähnyt samallaiset paperit. Se oli oikeesti K-750, kuten ilmeisesti tuo sinunkin. Eiks Urali oo sitäpaitsi kuuspuokki?

Jaa, tännehän oli tullu tekstiä välissä, kun kahvia keittelin. :D

Viimeksi muokattu:
Mä oon joskus nähnyt samallaiset paperit. Se oli oikeesti K-750, kuten ilmeisesti tuo sinunkin. Eiks Urali oo sitäpaitsi kuuspuokki?
Mä en tunne tosiaan yhtään näitä neukkupyöriä. Erotan nyt ainoastaan kansi ja sivuventtiilikoneet toisistaan. Mutta en eri? Valmistajia toisistaan.

Mä en tunne tosiaan yhtään näitä neukkupyöriä. Erotan nyt ainoastaan kansi ja sivuventtiilikoneet toisistaan. Mutta en eri? Valmistajia toisistaan.

Joskus 10-15v sitten vähän tommosta kattelin. Sillon tuli vähän tutustuttua aiheeseen.

Omistin joskus neukkubokserin, oli ihan atomeina koko tsydeemi, tyyppikilpikin häviksissä etten tiedä mikä oli, jollain rompetorilla myin koko rakennussarjan.

Jep.

61016314.jpg
Noh, lähinnä tällaista ajattelin...

KMZ (Kyivskyi Mototsykletnyi Zavod) kilpi, eli Dnepr K-750, ei Ural. Tuttavallisemmin toki Koopyörä.
Joo, päivän netissä vietetyn ajan perusteella olen myös päätynyt tähän merkkiin.

Itseasiassa @borg linkkaama nettisivusto sisälsi kaiken tarpeellisen tiedon tämän mallin varmistamiseksi. Plus kaikkea muuta tarpeellista tietoa.

Ja sit käydä konttuurilla kyselemässä virheellisen rekisteritiedon korjaamista tiedostokantaan....

Taidan jättää noille hyvilleen tuon nimen rekisteripapereihin. Kuvittelisin, että viisas ei virka mitään...:rolleyes:

Joo, nyt on parina iltana pärrätty pikkuisen täällä kaupungissa. Ja kokoajan paremmin alkaa toimimaan tuo pärrä. Kaasarit vaatii kyllä vielä huomiota osakseen, vaikka niitä tänään säädinkin. Vieläkin pientä tukkoisuutta esiintyy tietyllä kierrosluku alueella.
Näistä kaasuttumista, mitkä tässä pärrässä on, - on varaosamyyjälläkin näkemys. (Siis näitä kaasareita saa vielä uustuotantona)

- Tämä on oikea kaasutin kun haluat kulkea alkuperäista polkua ja kokea kaikki vastoikäymiset mihin aiemmat sukupolvet ovat törmänneet.
Älä ala näihin muutenku jos on pakko.

:D:D:D

https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/18063483

Mutta sen voin sanoa, että onneksi on oikeakin prätkä tallissa. Voi aina välillä lähteä ajelemaan vailla huolenhäivää, että kestääkö prätkä ja saako sen aina käyntiin yms.:D

Mutta sen voin sanoa, että onneksi on oikeakin prätkä tallissa. Voi aina välillä lähteä ajelemaan vailla huolenhäivää, että kestääkö prätkä ja saako sen aina käyntiin yms.:D

Tollasella oikealla prätkällä kadottaa sen harrastamisen todellisen maun. Muistuu mieleen eräskin reissu kun kotopaikkakunnan moottoripyöräjengillä oli letka-ajopäivä ja sen perään kokoontuminen jossain. Eihän tuolla K:lla oikein tarvi letkoihin lähteä mitkä painaa mutkapätkää ja maantietä 100km/h, joten tarkoitus oli oikaista suoraan päätepisteeseen.

En muista mitä tuolla kertaa porsi, mutta oli kyllä mieltä ylentävä fiilis kun pyörä oli auton perässä hinausköydellä ja paikallinen mc-letka ajoi vastaan...

Kyllähän se vähän arvelutti miten käy kun cbx750 laturi porsi jossain Hollannissa vai Belgiassa. Turnee jatkui kuitenkin ja Yale/Hyster-tehtaalla sitten päädyin laittamaan taka boksiin uuden ison ha-akun. Kotiin tultiin.

Mut ohjattiin ottamaan yhteyttä ensirekisteröinnin tehneeseen katsastusasemaan. Sen verran ne taisivat tuolla katsoa, että kertoivat sen aseman, missä oli rekisteröinti suoritettu. Sinne olin yhteydessä niin korjasivat. Kyseessä oli jonkun muun aikoinaan käytettynä Saksasta tuoma auto, missä oli tekniset tiedot väärin. Harmitti vaan kun meni varaosia ostamaan ja rekisteritunnuksella tuli usein vääriä osia.

Virheellistä tietoa ei pysty kuin rekisteröinnin tehnyt asema korjaan. Tää sama mulle kerrottiin kun oli virheellinen tieto teknisissä tiedoissa joka tuli ilmi muutoskatsastuksessa.

Jumankauta!

Nyt on kyllä maailmankirjat sekaisin!
Nyt mun mopon rekisteripapereissa lukee valmistajan kohdalla Dnepr ja mallinimen kohdalla K750 :)

Kävin tilaamassa tähän vain mustapohjaisen rekisterikilven ja siinä yhteydessä kysyin, että mitenkä hankala homma on korjata tiedot rekisteriin.

No, mopoa vaadittiin paikalle konttorille, se ei ollut ongelma kun mopo oli kilometrin päässä konttorilta.
Mopo konttorille, katsuri tulee itse heti ulos katsomaan pyörää. Vähän aikaa vietettiin tietokoneella ja lopuksi tulostettiin uudet rekisteripaperit. Ja kaiken huipuksi paperit ja korjauksen sai ilmaiseksi A-katsastukselta. Katsuri vaan tuumasi, että kun ne tiedot on olleet alunperinkin väärin, niin korjauksen sai ilmaiseksi.. muutenkin oli todella rauhallista konttorilla, joten nyt sai rauhassa perehtyä tähän ongelmaan.

Eli, tietoja ei tarvitse korjata ensi rekisteröinti konttorilla.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin