Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Latasin exiden täyteen, pari päivää lämpimässä. 12,6 napajännite. Kai tuo sinänsä ehjä sitten on.Se jo vaihtui toiseen. Ei oo vaihtoehto ettei auto lähde tuollaisen takia. On toki ladattuna lämpimässä nyt tarkkailussa jos johonkin turhempaan käyttöön sopisi.
Ainakaan Fordiin sopivana ei ole kuin 1000-sarjaa saatavana.Yuasassa on halpismalli ja useampi premiumversio. Ei kannata sitä halvinta ainakaan ottaa. Oisko ollut 3000-sarja.
Edit: 1000 sarja vielä huonompi. Vähintään 5000 sarjaa pitää olla.
Varmaan ihan hyvä patteri hintaisekseen. Ole huoleti.Tieto lisää tuskaa. Kurkkasin Getzin konehuoneeseen ja sellaisen tonni -yuasan olin siihen näköjään ostanut.![]()
Tieto tuo tuskaa.Varta käynnistysakun timmat tuli toistamiseen täyteen 3 vuoden iässä. Takuu tällä laatuakulla on 2 vuotta. Nyt marssin Biltemaan ja ostan AGM akun, joka on tosin halvempi, mutta siinä on neljän vuoden takuu.
Minulle väitti ettei sovi T22 AveenHaitko tuon akun rav4 tiedoilla, kun minulle näyttää että tuote ei sovi rav4 autoon joka minulla on. Vai hakeeko aeromotors minun tabletilta tiedon mihkä autoon olen viimeksi katsonut.

Joo, jos haetaan vain samansuuruista kapasiteettia.Ainakaan Fordiin sopivana ei ole kuin 1000-sarjaa saatavana.
Webasto/Eber puoltaa sitä isompaa akkua kyllä.Joo, jos haetaan vain samansuuruista kapasiteettia.
Totuushan on, että porukka ostaa turhan suuria (kalliita akkuja) koneisiinsa. Ei ole mitään hyötyä ostaa isoa Ah määrää, jossa riittäisi kapasiteettia startata kymmenen minuuttia putkeen. Jos se kone ei lähde alle puolen minuutin starttauksella käyntiin, niin ei se lähde muutenkaan ilman muita toimenpiteitä. Mulla ainakin riittää (muistaakseni) kaikissa koneissa viiden sekunnin startit.
Kunnossa olevassa traktorissakin riittää 100Ah akku oikein hyvin. Sitäpaitsi kylmäkäynnistysvirta on se, joka pyörittää moottoria lujempaa.
Toki joissain tapauksissa pienemmän akun asentaminen voi olla haasteellisempaa.
Edit: mulla on Volvo FL 6 sarjan kuorma-autossa kaksi 75Ah sarjassa. Riittää oikein hyvin. Alunperin ollut varmaan 170Ah akut.
Sitä noilla akuilla kun tehdään koneissa, vaikka niissä kuormureissa usein muutakin kuin starttaillaan.Totuushan on, että porukka ostaa turhan suuria (kalliita akkuja) koneisiinsa. Ei ole mitään hyötyä ostaa isoa Ah määrää, jossa riittäisi kapasiteettia startata kymmenen minuuttia putkeen. Jos se kone ei lähde alle puolen minuutin starttauksella käyntiin, niin ei se lähde muutenkaan ilman muita toimenpiteitä. Mulla ainakin riittää (muistaakseni) kaikissa koneissa viiden sekunnin startit.
Kunnossa olevassa traktorissakin riittää 100Ah akku oikein hyvin. Sitäpaitsi kylmäkäynnistysvirta on se, joka pyörittää moottoria lujempaa.
Edit: mulla on Volvo FL 6 sarjan kuorma-autossa kaksi 75Ah sarjassa. Riittää oikein hyvin. Alunperin ollut varmaan 170Ah akut.
Itse olen aina hakenut akut akku liikkeestä ja kun kysytty että millainen niin vaan sanonut että paras mitä rahalla saa. Toinen mitä myös teen niin joka syksy käyn Mittamassa akun kunnon samassa paikassa niin eipä ole kertaakaan jäänyt akun takia auto pihaan.Joo, jos haetaan vain samansuuruista kapasiteettia.
Totuushan on, että porukka ostaa turhan suuria (kalliita akkuja) koneisiinsa. Ei ole mitään hyötyä ostaa isoa Ah määrää, jossa riittäisi kapasiteettia startata kymmenen minuuttia putkeen. Jos se kone ei lähde alle puolen minuutin starttauksella käyntiin, niin ei se lähde muutenkaan ilman muita toimenpiteitä. Mulla ainakin riittää (muistaakseni) kaikissa koneissa viiden sekunnin startit.
Vastaavalla rakenteella ja kemialla olevia akkuja vertaillessa isompi kapasiteetti (Ah) -> suurempi kylmäkäynnistysvirta.Sitäpaitsi kylmäkäynnistysvirta on se, joka pyörittää moottoria lujempaa.
Ja mitä pienemmän prosentuaalisen osuuden sitä käynnistysvirtaa joka kerta käyttää niin sitä pitkäikäisempi se akku on...Vastaavalla rakenteella ja kemialla olevia akkuja vertaillessa isompi kapasiteetti (Ah) -> suurempi kylmäkäynnistysvirta.
Yks keltanen tsippas viimekeväänä, 10v oli ikää.Red- ja yellowtopeissa on kyllä hyvä kestävyys, vaikka ne antaa hirveän käynnistysvirran.
Ottavat niin hyvin virtaa vastaan myös kylmänä että ne ehtii täyttyä aina täyteen/lähes täyteen vs normaali lyijyakku vaan vajenee pätkäajossa..Redtop Optima on 50Ah. Ihmeen hyvin sekin määrä riittää webastolle yms.
Hyvin riittää vaikka 120min pidellä 5kw webastoa päällä ja hyvin lähtee käyntiin senkin jälkeen.Redtop Optima on 50Ah. Ihmeen hyvin sekin määrä riittää webastolle yms.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.