Jonnet ei muista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika 82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mopon kypäräpakko oli aluksi melko naurettava juttu.
Juu, meinas sellasta kapinahenkee olla, mut sitte porukat huomas että ku on porukoilla samanlainen kypärä, tai lainattiin toiselta, öljytty ja jala maassa soratiellä ajeltu moponkilpi niin poliisit ei tunnistanu niin helposti ku aiemmin, viritetyllä mopolla ku ohi tikkarimiehestä ajeli....

Pienten(kin) lasten kuskaaminen autossa oli vielä 80-luvullakin melko "turvallisen" oloista. Takapenkillä ei ollut vöitä ja pienet saatettiin nukuttaa vaunussa ja koppa nostettiin takapenkille ja matka alkoi.
Siskolikka tykkää matkustaa autossa aina etupenkkien välissä, kartaanitunnelin päällä seisten. Siitä oli hyvät näkymät.

Meil oli muistaakseni vielä mustavalkotelkku ... Sillo -76 kun koulun aloitin. En muista koska väritöllö tuli. Kolmoskanava oli iso juttu kans aikanaan....

Väritöllö tais tulla kasarin puolivälissä, ko mulla on siitä sellanen pieni haju.. Samaten kolmoskanavan näkymisen alkamisesta.

Jonnet ei muista myöskään kasikympin lätkää - itse olen tosin sen verran nuori ettei sitä ole tarvinnut käyttää.

energiajuomaa oli, Vita Novaa

2ACF2CD8-0B21-40FB-8686-E414B62E24CB.webp

Limonadi pulloissa oli semmonen sivulle repäistävä korkki josta sai helposti haavan. Saattoi sellainen löytyä olutpulloistakin. Myöhemmin limupulloihin tuli se korkki jossa oli rengas ja se kiskottiin pullon suun yli, huomattavasti parempi.

Sivulle repäistävän alla taisi olla pyöreä korkkilätkä tiivisteenä. Yli nykäistävässä oli jokin muovivaahto pinnassa.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin