Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Soita toisesta numerosta. Ja ala ostatteleen sitä tavaraa joka piti tulla sulle.Tuo janppa joka aikoi puhelinsoiton jälkeen lähettää paketin, ilmeisesti sen nimellä on maanantaina lähteny paketti omapostin mukaan ja tänään jo nähtäneen onko siellä oikeaa tavaraa vai mitä tulossa. Toinen janppa meni soitto vastaajaan, en ole vielä yrittänyt uudestaan.
Tuli sieltä tuotteet, just mitä pitikin.Ei kannattane ennakkoon toiveita kovin korkealla pitää, niiden tuotteiden suhteen ???????
Ja niinpä se tuli Husqvarna 51 saha sopuhintaan. Tuo ajokortin tai muun henkilöllisyyskupongin kuvien jakaminen sotu peitettynä on hyvä keino tiputtaa kepulit vähemmäksi.Itelle kans tulossa lähetys. On myyjän ajokortin kuva ja nimellä ei ollut hälyyttävää sekä postin lähetystunnuskin saatu. Saa nähdä.
Jos on huijaus niin pitää lähettää viesti et täällä "kuolemansairas mies ja pitkä metalliesine" hautovat sopivaa kostoa.![]()
Itekki oon nuo vaatinu jos ei oo tunnistettu käyttäjä. Tunnistetun kyllä tori sitten tietää kuka se on jos tarvetta ilmenee.Ja niinpä se tuli Husqvarna 51 saha sopuhintaan. Tuo ajokortin tai muun henkilöllisyyskupongin kuvien jakaminen sotu peitettynä on hyvä keino tiputtaa kepulit vähemmäksi.
Onko tietoa, että mitä toimenpiteitä Tori.fiillä on käytössä, jos epäilee huijausta / tulee huijatuksi?Tunnistetun kyllä tori sitten tietää kuka se on jos tarvetta ilmenee.
En oo vielä torin kautta tuota kokeillut. Kissalat kyllä myyjän helposti tunnistaa jo tilinumeron/puhelinnumeron perusteella että sikäli ei väliksikään.Onko tietoa, että mitä toimenpiteitä Tori.fiillä on käytössä, jos epäilee huijausta / tulee huijatuksi?
Siellä palautekanavassa on kyllä "Epäilen huijausta" aihe, mitä ohjeistavat käyttämään, mutta saakohan sieltä oikeasti jotain apuja huijauksen selvitykseen?
Kokeilitko kuuklettaa tilinumeroa? Joskus rouva "osti" torin kautta jonkun maljakon tms. Sitähän ei koskaan tullut. Kokeilin kuuklata tilinumeron, sen takaahan löytyi joltain sivustolta juttua huijarista.Mä ostin torin kautta mopo projektiin raiserit, eipä tullu. Maksoivat 20egee posteineen, tilinumerot ja kaikki. Empä viittiny alkaa selvittelemään. Tai sitten joku on vetäny välistä. Oppirahat pitää maksaa.
Ite aattelin et mulla on varoja näyttää naama ja nimi kaupanteossa ja jos vastapuolella ei ole kanttia näitä näyttää niin pitäköön tunkkinsa.Itekki oon nuo vaatinu jos ei oo tunnistettu käyttäjä. Tunnistetun kyllä tori sitten tietää kuka se on jos tarvetta ilmenee.
Aika yleinen että tuote löytyy mutta se myydään vaikka 10 eri ostajalle. 1 niistä ehkä saa tuotteen, hyvällä tuurilla.ite oon vaatinu että ottaa myytävästä kamasta päivän lehen tms kanssa kuvan, nii voi varmistua että sillä on se tuote.
Ehkä jossain 500-1000 euron tietämillä menee tuo raja, tuotteesta riippuenKalliimpien kamojen perään viittii ajella ja sit hoitaa maksupuolen livenä. Pienenpien summien kanssa voi ottaa riskin ja maksaa etukäteen ja toivoa että posti tuo![]()
Mulla riskiraja olisi jotain 50 € luokkaa. Tai ei oikeastaan sitäkään. Maksan sitten, kun paketti on avattuna kädessäni.Ehkä jossain 500-1000 euron tietämillä menee tuo raja, tuotteesta riippuen
Itse ostelen vuositasolla kymmeniä ostoksia yksityisiltä etukäteen maksellen. Nyt myös ulkomailta. Yllättävän rehellistä porukkaa pääosin kun ihan selvimmät huijaukset sivuuttaa.Enpä ole montakaan tavaraa yksityiseltä millään postilla ostanut. Jos ei ole itse päässyt hakemaan, niin sitten joku kaveri tai sukulainen tai muu tuttu eri puolelta Suomea on hakenut ja lähettänyt tai vielä useammin ottanut välivarastoon kotiinsa josta olen sittem jollain reissulla hakenut. Lähinnä joitain kirjoja olen tilannut, nekkin puoliammattimaisilta jobbareilta, jotka on pitkään toimineet.
Usein jossain halvemmassa tavarassa rahtikulut näyttelee niin isoa osaa, ettei kannata lähetellä. Ellei jotain akuuttia kiirettä ole, niin mielummin seurailee kun tulee lähelle myyntiin. Ja jos on akuutti tarve, niin kaupasta saa yleensä uusia.Itse ostelen vuositasolla kymmeniä ostoksia yksityisiltä etukäteen maksellen. Nyt myös ulkomailta. Yllättävän rehellistä porukkaa pääosin kun ihan selvimmät huijaukset sivuuttaa.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.