ILLANVIETTOA JA TÄYSIN JOUTAVAA TURINAA ( osa II )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jusape
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Traficomille on merkittävä tulonlähde myydä rekisteritietoja markkinointiin. Mistäs muualta osoitteet autokorjaamoiden tai katsastuskonttoreiden mainoksiin tulee? Joskus ex. työpaikalla kysyttiin, niin oli usaemman euron kappaleelta hinta.
Koko trafi pitäisi heittää menemään. Kaikki mihin se koskee menee perseelleen.

Sittenhän kiellosta ei ole mitään hyötyä jos juuri ne saa tiedot kuitenki kelle niitä ei halua antaa
Minusta on hyvä, että viranomaiset saavat tiedot. En halua, että kaikenmaailman urkkijat saavat selville auton omistajat. Näitä kansanpoliiseja kun on joka paikassa. Mainitsemani Parkkipate ei kuulu viranomaisiin, joten tällaiset lafkat saavat vasta sitten tiedot, kun on oikeutettu perintä kyseessä. Käytännössä siis aina.

Minusta on hyvä, että viranomaiset saavat tiedot. En halua, että kaikenmaailman urkkijat saavat selville auton omistajat. Näitä kansanpoliiseja kun on joka paikassa. Mainitsemani Parkkipate ei kuulu viranomaisiin, joten tällaiset lafkat saavat vasta sitten tiedot, kun on oikeutettu perintä kyseessä. Käytännössä siis aina.
Semmonen vois olla hyvä että tiedonhausta automaattisesti lähetettäisiin auton omistajalle henkilö- ja yhteystiedot siitä jampasta joka haun teki.

Traficomille on merkittävä tulonlähde myydä rekisteritietoja markkinointiin. Mistäs muualta osoitteet autokorjaamoiden tai katsastuskonttoreiden mainoksiin tulee? Joskus ex. työpaikalla kysyttiin, niin oli usaemman euron kappaleelta hinta.
Eipä oo Aa konttorin mainoksia näkyny. Oiskohan muutamalla terävällä kommentilla osuutta asiaan tuolla lärvikirjan puolella 😂😂😂

Ollut tuommoinen ”sukurojekti” mikä tuli meille pari vuotta sitten ja sitä aloiteltiin pojan kans mutta nyt vähän tuntuu että voisi myydä pois jollekin mobilistille kun ei itellä riitä tilat, aika eikä innostus ja edessähän tuo on. Eli Skoda Felicia super roadster 1962. Olisikohan täällä innokkaita vai pitäisikö kysellä mobilistipiireistä?

Mulla oli jäällä takatuuppari Fiatin 1600 Twincamilla. Hauska laite oli. Helppo moottoriswappi.
Tuolla toisaalla tuli offina mainittua, niin jatkan täällä...

Tuo Fiatin 1,6-2,0 l kone käy periaatteessa melkein pulttaamalla takatuuppari Skodaan. Fiatin moottorin ja Skodan vaihteiston väliin löytyi ainakin ennen valmis 1:1 paperimalli välilevylle. Keltaisesta Pörssistä ostin sen muutalalla kymmenellä markalla. Ihme, jos nykyään ei jostain löydä valmiiksi mallinnettua tiedostoa, millä laserleikkuuttaa. Levyn piti olla muistaakseni 8 tai 10 mm paksua, että etäisyys sattuu. Ja sitten ihme. Skodan vauhtipyörä käy Fiatiin. Keskiön kohdistuskoneistus on sama, mutta Skodassa on vauhtis 4:lla pultilla ja Fiatissa 6:lla. Pulttikehän jako on sama, eli kaksi pulttia käy niine hyvineen. Eli vauhtipyörään pitää porata lisäreiät Fiatin 6-pulttiselle jaolle, ja sitten käy Skodan kytkin ja startti. Skodan startti kiinnittyy vaihtestoon, niin ei ole ongelmaa. Kytkin kesti orkkisasetelmalla, mutta levyksi hommasin joltain jokkisukolta sintterilevyn. Koneen korvalliset tein itse latasta hitsailemalla. Luonnollisesti syylärin letkut, ym. piti viritellä. Takapeltiä mulla ei ollut, en tiedä olisko modaamatta mahtunut. Takaluukun kansi kuitenkin mahtui kiinni.

Viimeksi muokattu:

Tuo Fiatin 1,6-2,0 l kone käy periaatteessa melkein pulttaamalla takatuuppari Skodaan. Fiatin moottorin ja Skodan vaihteiston väliin löytyi ainakin ennen valmis 1:1 paperimalli välilevylle. Keltaisesta Pörssistä ostin sen muutalalla kymmenellä markalla. Ihme, jos nykyään ei jostain löydä valmiiksi mallinnettua tiedostoa, millä laserleikkuuttaa. Levyn piti olla muistaakseni 8 tai 10 mm paksua, että etäisyys sattuu. Ja sitten ihme. Skodan vauhtipyörä käy Fiatiin. Keskiön kohdistuskoneistus on sama, mutta Skodassa on vauhtis 4:lla pultilla ja Fiatissa 6:lla. Pulttikehän jako on sama, eli kaksi pulttia käy niine hyvineen. Eli vauhtipyörään pitää porata lisäreiät Fiatin 6-pulttiselle jaolle, ja sitten käy Skodan kytkin ja startti. Skodan startti kiinnittyy vaihtestoon, niin ei ole ongelmaa. Kytkin kesti orkkisasetelmalla, mutta levyksi hommasin joltain jokkisukolta sintterilevyn. Koneen korvalliset tein itse latasta hitsailemalla. Luonnollisesti syylärin letkut, ym. piti viritellä. Takapeltiä mulla ei ollut, en tiedä olisko modaamatta mahtunut. Takaluukun kansi kuitenkin mahtui kiinni.
Kotokylällä eräs autokorjaamon omistaja ajoi kans sokota 120/fiat twincam yhdistelmällä hieman sprinttiä, en muista oliko myöhemmässä vaiheessa joku toinenki kone fiuden tilalla.
Sittemmin auto tais mennä myytynä jonnekkin päin suomea kun rakensivat tilalle starletin.
Mut muistelen kans joo että puhui olleen helppo rasti se koneen sovitus skodaan.

Muistui kanssa mieleen yhteinen aika skodan kanssa. Akilleen kantapää oli kytkimen painelaakeri, joka oli enemmänkin huolto-osa. Takapenkin alla oli huoltoluukku, josta tippakannulla voideltiin aika ajoin painelaakeria. Silti se hajosi vähän väliä. Kerrostalon parkkipaikalla kahteen otteeseen irrotin moottorin ja vaihdoin laakerin. Se oli kohtuu helppo homma. Takaa ritiläpelti pois ja moottori vetämällä pihalle. Oisiko ollut parin tunnin homma, tai ehkä allekin.

Kaverilla oli joskus kanttilamppu-lada.Osti 1,6 twincam Fiat Mirafiorin josta kone kävi suoraan,koneremppakin tehty.Tuli tehoa ja vääntöä muttei juuri nopeutta.Kone kesti muutaman tuhat km,k-akselin päittäis liuskat päällekkäin.Tutulta haettiin 2000-lohko johon laitettiin 1600 kansi.Nyt tehoa ja vääntöä vasta tulikin.Mietittiin 2000 vaihteistoa ja perää,ei niitä kohtuudella ennen nettiä löytynyt niin näillä mentiin.Muutaman kerran vaihdettiin Ladan kone katsastukseen.

Vene nostettu, nyt sitten enää pikkuveneellä veneilyä ja varmaan joutuu asiakkaiden veneitä ajamaan nostopaikoille mökeiltä.

Nyt menee kyllä hyvin aiheeseen... Ihan vahingossa osuin bongaileen googlen mapsista nuoruuden nurkkia ja talo jossa porukat asu mun syntyessä on edelleen ihan upeesti olemassa. Tosin sillon olivat vuokralla yläkerran asunnossa.
Kuvilla aikaeroa joku 63 vuotta tai sillai... Ja minä siinä ihan ite.
DSCF3900.webp

Sit se nykyinen tosta talosta...
Näyttökuva 2026-08-30 004900.webp

Nyt menee kyllä hyvin aiheeseen... Ihan vahingossa osuin bongaileen googlen mapsista nuoruuden nurkkia ja talo jossa porukat asu mun syntyessä on edelleen ihan upeesti olemassa. Tosin sillon olivat vuokralla yläkerran asunnossa.
Kuvilla aikaeroa joku 63 vuotta tai sillai... Ja minä siinä ihan ite.
Näytä liitetiedosto 172088
Sit se nykyinen tosta talosta...
Näytä liitetiedosto 172089
Kattelin kuvaa että onko Mattilanpellolta, mutta Kortesuoltahan se olikin..:facepalm:
Ei enää joka taloa muista..:rotfl:

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin