ILLANVIETTOA JA TÄYSIN JOUTAVAA TURINAA ( osa II )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jusape
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuossa korkeiden paikkojen pelossa taitaa olla se suora näköyhteys tai tikapuuyhteys maahan se pahin asia. Tuon kun ylittää se katoaa.

Minä kateellisena katon ku joku seisoo A tikkaiden tasolla ja tekee ylös päin hommia. Minä en pysty jakkaralla seisomaan ja kattomaan ylös päin ku jo huimaa. Keittiö jakkara on tekemätön paikka 🤦🫣

Nöösinä meinasin tulla puutellingeiltä alas kun tasapaino petti joustavien lautojen takia. Loppu kiipeilyt siihen paikkaan. Saa olla hyvin tukevat tikkaat että pystyy edes muutaman metrin meneen. Pienikin huojunta pistää stopin päälle.
Yhdessä työpaikassa koitin vähän järeemmällä henkilönostimella kuinka korkealle pystyy nouseen, no 20 metrin kohdalla oli pakko irrottaa vivuista vaikka ei yhtään ylimäärästä heilunut. Tolla olis yltänyt 50 metriin joten ei heilu ylimäärästä tossa korkeudessa. Noita onneksi pysty ohjaan muualtakin kuin korista niin pysty noita käsittelee. Isompi ongelma oli A-tikkaat ja ja työpukit jotka heilu joka suuntaan, ei puhettakaan että pysty tekeen yhtään mitään ja parilta tyypiltä saikin piruilua kuulla aiheesta. Toi ongelma ratkesi kun löyty toinen työpaikka puolta lyhyemmällä työmatkalla ja 500e paremmalla palkalla.

Minä kateellisena katon ku joku seisoo A tikkaiden tasolla ja tekee ylös päin hommia. Minä en pysty jakkaralla seisomaan ja kattomaan ylös päin ku jo huimaa. Keittiö jakkara on tekemätön paikka 🤦🫣
Toi on tullu vasta nyt muutaman vuoden aikana kun 60v ylittyi. Aika hitailla liikkeillä pitää toimia nykyään.

@aaretti , nii jotta torviporari oikein.
IMG_20260703_201224_540.webp

Tossa radan takana nousee kiva lenkkipolku tonne mehtorinteen metsään hakkuuaukeen läpi. Ja koska hakkuuaukee, niin sehän on nyt useemman vuoden jälkeen alkanu pusikoitumaan umpeen se polku. Vatut, heinät ja pajut kaatuu sivuilta siihen polun päälle.

Rouva meinas et mun pitäs mennä ajaan se mäki raivurilla vähän siistimmäks, ja onhan se nyt ollu ikävä jo pari vuottakin. Vaan en kyllä perkele lähe vieraan (metsäfirma) tontille ajeleen 2x300m pätkää sahalla...

Taidan ottaa Vammaksen ja käydä ajaan sen polun pelkällä takavedolla, eiköhän sudi mäkeen sen verran ettei vattu siitä selvii.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin